Zeebeving Azië

jakobmarin

Zeebeving Azië

Bericht door jakobmarin »

Zie dit beeldverslag van de zeebeving in Azië.
Moeilijk te gebrijpen, eigenlijk.

Mogen we dan de vraag stellen, waar was God?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Nee, want Hij heeft gezegd: Markus 13:8 Want het [ene] volk zal tegen het [andere] volk opstaan, en het [ene] koninkrijk tegen het [andere] koninkrijk; en er zullen aardbevingen zijn in verscheidene plaatsen, en er zullen hongersnoden wezen, en beroerten. Deze dingen zijn [maar] beginselen der smarten.

Ze kondigen Zijn wederkomst aan.
Openbaring 11:13 En in diezelfde ure geschiedde een grote aardbeving, en het tiende [deel] der stad is gevallen, en er zijn in de aardbeving gedood zeven duizend namen van mensen, en de overigen zijn zeer bevreesd geworden, en hebben den God des hemels heerlijkheid gegeven.

Het is afschuwelijk, Ik kan God ook niet begrijpen, maar wie zijn wij? Ik heb me te richten naar datgene wat Hij in Zijn Woord ons geopenbaard heeft.
Geeft dan eeuwig eer, onzen God en Heer, die zijn Grootheid toont, dat zich d' aard bewege, Hij is Israels Zege.

[Aangepast op 27/12/04 door Miscanthus]
Olli

Bericht door Olli »

Ik denk dat hier maar één antwoord op mogelijk is:

Ik droomde dat ik langs het strand wandelde,
samen met de HEER.
Tegen de blauwe hemel tekenden zich perioden van mijn leven af.
Voor iedere periode zag ik twee paar voetstappen in het zand staan;
het ene paar van mijzelf
en het andere paar van de HEER.
Toen de laatste periode afgebeeld was,
keek ik terug naar de voetstappen in het zand.
Plotseling zag ik dat er op vele plaatsen van mijn levensweg slechts één
paar voetstappen was.
Ik merkte ook op dat dit juist gebeurde
tijdens de moeilijkste en droevigste tijden
van mijn leven.
Dat deed mij echt verdriet
en daarom vroeg ik de HEER ernaar.
Ik zei:
"HEER, U hebt gezegd
dat als ik eenmaal besloot U te volgen,
dat U dan de hele weg met mij zou gaan.
Maar nu zie ik dat er juist
in de moeilijkste tijden van mijn leven,
slechts één paar voetstappen is.
Ik snap niet dat U mij juist op die momenten hebt verlaten."
Toen antwoordde de HEER:
"Mijn dierbaar kind, Ik houd van je
en zou je nooit verlaten.
In jouw momenten van strijden en lijden,
daar waar je maar één paar voetstappen ziet,
daar was het... dat ik je droeg!"
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Dit zijn de gevolgen van onze diepe val in Adam mensen.
jakobmarin

Dat is allemaal waar, maar ga dat die mensen daar maar eens vertellen. Collega's van me zitten in spanning, omdat hun familie daar woont. Onvoorstelbaar, 23.000 doden in één enkel moment.

Hij wijst volgens mij vooral op Jezus' komst.
David J

Bericht door David J »

Ik ook. Er zit ongeveer evenveel meegevoel in zo'n uitspraak op dit moment als wanneer een wetenschapper zo'n aardbeving af zou doen met de opmerking dat het een onvermijdelijk gevolg is van de platentektoniek van de aarde. Wat ook waar is.
Maar abstracties zijn niet erg gepast op zo'n moment.

Wat overigens opvallend is: vorig jaar, 26 december, de aardbeving in Bam. Ook 30.000 doden of zoiets.
jakobmarin

Zullen we Jezus aan het woord laten?:
En Jezus antwoordde, en zeide tot hen: Meent gij, dat deze Galileers zondaars zijn geweest boven al de Galileers, omdat zij zulks geleden hebben?
3 Ik zeg u: Neen zij; maar indien gij u niet bekeert, zo zult gij allen desgelijks vergaan.
4 Of die achttien, op welke de toren in Siloam viel, en doodde ze; meent gij, dat deze schuldenaars zijn geweest, boven alle mensen, die in Jeruzalem wonen?
5 Ik zeg u: Neen zij; maar indien gij u niet bekeert, zo zult gij allen insgelijks vergaan.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Leuk hè, met Bijbelteksten smijten. Hoe meer hoe beter. Lekker stoer. Zolang het onszelf maar niet overkomt is het geen probleem.

Laten we bidden voor deze mensen en hopen dat er snel hulpverlening komt. Laten we ons afvragen; hoe kunnen wij helpen?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
jakobmarin

Volgens mij begrijp je niet helemaal mijn bedoeling, marsm104.
Jezus wijst van die slachtoffers áf, en wijst óns aan. Niet zíj, maar jíj (ik).
Het overkomt de mensen niet, omdat ze zondiger zijn dan ons! Dát wil ik aangeven.

Inderdaad, het overkomt míj niet, maar ik voel we degelijk mee met de achterblijvers, omdat dat o.a. mijn collega's zijn.
Net kreeg een collega zijn vader eindelijk aan de lijn. Tot grote opluchting.

En, bidden is hulp verlenen.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Misschien zie ik het ook wel zo raar. Ik wil het topic hierdoor eigenlijk niet verzieken. Maar de eerste reactie op deze rampen ward beantwoord middels bijbelteksten. Natuurlijk niks verkeerds aan. Maar is liefde niet belangrijker dan oordelen?

Zijn er in nederland al acties ondernomen?
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Misschien zie ik het ook wel zo raar. Ik wil het topic hierdoor eigenlijk niet verzieken. Maar de eerste reactie op deze rampen ward beantwoord middels bijbelteksten. Natuurlijk niks verkeerds aan. Maar is liefde niet belangrijker dan oordelen?

Zijn er in nederland al acties ondernomen?
Ik voel me wel een beetje aangesproken vanwege het schijnbaar ontbreken van liefde in het plaatsen van Bijbelteksten. Ik had de video al gezien vanmorgen en vond het afschuwelijk om te zien en voelde ook medelijden met de mensen aldaar en bedacht ook hoe ondankbaar wij zijn voor al het goede dat God ons hier en nu geeft. Beschamend.
Mijn reactie richtte zich in eerste instantie op de vraag van Jacobmarin die vroeg of we nu mochten vragen waar God was. Daarop heb ik de Bijbelplaatsen opgezocht en geplaatst. De posting staat tenslotte in de rubriek Theologie en niet in de rubriek nieuws. Mijn reactie was dus heel anders geweest als de vraag was gesteld wat we van de ramp vonden.
Dat is een andere vraag dan de vraag "waar was God?".

Overigens voel ik me behoorlijk machteloos als ik hier op een ander continent zit. En natuurlijk dragen we de noden van onze medemens op aan de troon van God, die alles ziet, bestuurt en regeert naar Zijn ondoorgrondelijke wijsheid.

[Aangepast op 27/12/04 door Miscanthus]
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Zojuist las ik dit:
Hulporganisaties openen giro 555 voor Azië
DEN HAAG - De Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) hebben zondagavond het gironummer 555 geopend voor noodhulp aan de slachtoffers van de vloedgolven in Zuid-Azië. Onder het motto 'Help slachtoffers aardbeving Azië' vragen de SHO Nederlanders om financiële steun voor de getroffenen.

De negen hulporganisaties zijn bezig de omvang van de ramp vast te stellen, aldus voorzitter Unicef. De SHO willen zo snel mogelijk beginnen onder meer medische noodhulp te verstrekken, waterzuiveringstabletten en materialen voor noodonderdak.

Artsen zonder Grenzen, Kerkinactie, Mensen in Nood/Cordaid, Nederlandse Rode Kruis, Novib, Stichting Vluchteling, TEAR fund, Terre des Hommes en Unicef Nederland verwachten dat op korte termijn grote behoefte zal ontstaan aan grote hoeveelheden schoon drinkwater.
Laten we bidden dat er niet meer ziektes uitbreken! Ik besef dan ook dat wij op aarde machteloos staan. Er is één de ons kan helpen.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Natuurlijk vind ik het ook heel erg en verschrikkelijk.

Toch snap ik niet waarom ik de oorzaak van deze ellende hier niet mag zeggen.

Het staat hier precies op z'n plek. Deze ellende in dit jammerdal is onze schuld. ERG!
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Natuurlijk vind ik het ook heel erg en verschrikkelijk.

Toch snap ik niet waarom ik de oorzaak van deze ellende hier niet mag zeggen.

Het staat hier precies op z'n plek. Deze ellende in dit jammerdal is onze schuld. ERG!
Als je een topic opent genaamd 'Triest bericht' geef je deze reactie ook niet, Matthijs. Waarom niet?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie