J.J. Knap

Plaats reactie
mayflower

J.J. Knap

Bericht door mayflower »

Heeft iemand van jullie weleens boeken gelezen van J.J Knap ? Ben benieuwd wat jullie er van vinden ?
Gian

Re: J.J. Knap

Bericht door Gian »

mayflower schreef:Heeft iemand van jullie weleens boeken gelezen van J.J Knap ? Ben benieuwd wat jullie er van vinden ?
Lang geleden.
Ultra-bevindelijke inslag naar ik meen. Scherp over schijn of zijn. Ik vond het toen zeker de moeite, maar ben het verder een beetje kwijt.

Op de rommelmarkten legio te vinden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
wilo

Bericht door wilo »

mayflower schreef:Heeft iemand van jullie weleens boeken gelezen van J.J Knap ? Ben benieuwd wat jullie er van vinden ?
Jawel, bedoel je de grootvader (uit de tijd van het Reveil) of de kleinzoon (bekend predikant te Groningen in het begin van de 20e eeuw en veelschrijver). Van de laatse is ook een biografie verschenen van de hand van ds. A.J. van den Herik: Gereformeer... en toch hervormd.
eenheid in het noodzakelijke, vrijheid in het niet-noodzakelijke en liefde in alles
mayflower

Bericht door mayflower »

wilo schreef:
Jawel, bedoel je de grootvader (uit de tijd van het Reveil) of de kleinzoon (bekend predikant te Groningen in het begin van de 20e eeuw en veelschrijver). Van de laatse is ook een biografie verschenen van de hand van ds. A.J. van den Herik: Gereformeer... en toch hervormd.
Ik heb commentaar op de HC, maar weet niet niet het de grootvader was of de kleinzoon ?
wilo

Bericht door wilo »

Gezien de vele pubicaties van de kleinzoon is de kans groot dat het om de kleinzoon gaat.
eenheid in het noodzakelijke, vrijheid in het niet-noodzakelijke en liefde in alles
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Gian schreef:
Lang geleden.
Ultra-bevindelijke inslag naar ik meen. Scherp over schijn of zijn. Ik vond het toen zeker de moeite, maar ben het verder een beetje kwijt.

Op de rommelmarkten legio te vinden.
Het dagboek "Geplukte aren" is heel mooi (tweedehands gemakkelijk verkrijgbaar, denk ik). Niks gemerkt vaneen ultra-bevindelijke inslag.
Plaats reactie