J.J. Knap
Re: J.J. Knap
Lang geleden.mayflower schreef:Heeft iemand van jullie weleens boeken gelezen van J.J Knap ? Ben benieuwd wat jullie er van vinden ?
Ultra-bevindelijke inslag naar ik meen. Scherp over schijn of zijn. Ik vond het toen zeker de moeite, maar ben het verder een beetje kwijt.
Op de rommelmarkten legio te vinden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Jawel, bedoel je de grootvader (uit de tijd van het Reveil) of de kleinzoon (bekend predikant te Groningen in het begin van de 20e eeuw en veelschrijver). Van de laatse is ook een biografie verschenen van de hand van ds. A.J. van den Herik: Gereformeer... en toch hervormd.mayflower schreef:Heeft iemand van jullie weleens boeken gelezen van J.J Knap ? Ben benieuwd wat jullie er van vinden ?
eenheid in het noodzakelijke, vrijheid in het niet-noodzakelijke en liefde in alles
Ik heb commentaar op de HC, maar weet niet niet het de grootvader was of de kleinzoon ?wilo schreef:Jawel, bedoel je de grootvader (uit de tijd van het Reveil) of de kleinzoon (bekend predikant te Groningen in het begin van de 20e eeuw en veelschrijver). Van de laatse is ook een biografie verschenen van de hand van ds. A.J. van den Herik: Gereformeer... en toch hervormd.mayflower schreef:Heeft iemand van jullie weleens boeken gelezen van J.J Knap ? Ben benieuwd wat jullie er van vinden ?
Het dagboek "Geplukte aren" is heel mooi (tweedehands gemakkelijk verkrijgbaar, denk ik). Niks gemerkt vaneen ultra-bevindelijke inslag.Gian schreef:Lang geleden.mayflower schreef:Heeft iemand van jullie weleens boeken gelezen van J.J Knap ? Ben benieuwd wat jullie er van vinden ?
Ultra-bevindelijke inslag naar ik meen. Scherp over schijn of zijn. Ik vond het toen zeker de moeite, maar ben het verder een beetje kwijt.
Op de rommelmarkten legio te vinden.