l'abri

Plaats reactie
parsifal

l'abri

Bericht door parsifal »

Heeft iemand hier verhalen uit de eerste of tweede hand (maar niet de officiele website) over een verblijf in l'abri in Zwitserland.

Zelf denk ik zo net na de zomer een maand vrij te hebben en ik overweeg om me een tijdje terug te trekken in l'abri. Maar graag wil ik meer informatie en verhalen daarover.

Ook wil ik weten of er soortgelijke initiatieven zijn die meer op het terugtrekken zijn gericht (dus meer het protestantse klooster zeg maar). Heeft iemand daar informatie over?

Vaya con Dios,

parsifal
Miscanthus

Re: l'abri

Bericht door Miscanthus »

parsifal schreef:Heeft iemand hier verhalen uit de eerste of tweede hand (maar niet de officiele website) over een verblijf in l'abri in Zwitserland.

Zelf denk ik zo net na de zomer een maand vrij te hebben en ik overweeg om me een tijdje terug te trekken in l'abri. Maar graag wil ik meer informatie en verhalen daarover.

Ook wil ik weten of er soortgelijke initiatieven zijn die meer op het terugtrekken zijn gericht (dus meer het protestantse klooster zeg maar). Heeft iemand daar informatie over?

Vaya con Dios,

parsifal
Ha nee,

ik heb wel wat rond gegeken op de nederlandse sites omdat mij dat ook wel wat leek. Leuk om te lezen dat jij daar ook belangstelling voor hebt. Maar ik kan je helaas niet verder helpen.

groet, M.
Dathenum

Re: l'abri

Bericht door Dathenum »

parsifal schreef:Ook wil ik weten of er soortgelijke initiatieven zijn die meer op het terugtrekken zijn gericht (dus meer het protestantse klooster zeg maar). Heeft iemand daar informatie over?
Je hebt natuurlijk Taize (http://www.taize.fr), maar dat raad ik ten sterkste af vanwege de vage oecomenische en onbijbelse spiritualiteit daar... Dan lijkt me l'abri een betere optie!
David J

Bericht door David J »

Hoi,

The International Fellowship of Evangelical Students heeft een bezinnings/conferentie/studie centrum in Mittersill, Oostenrijk. Dit is een oud kasteel in een schitterende omgeving. Het slot heeft een kleine gemeenschap van vaste bewoners en daarnaast een aantal gasten voor kortere of langere tijd. Ik weet dat zij ook de gelegenheid geven voor retraites en sabbaticals e.d.

Zelf heb ik er een keer een week gezeten voor een conferentie voor 'graduates' en dat was een erg mooie week.

Meer informatie:

Schloss Mittersill

Groet,

David
memento

Bericht door memento »

Gemodereerd

Alle off-topic reacties verwijderd....
parsifal

Bericht door parsifal »

Bedankt David, dat ziet er inderdaad goed uit.
Plaats reactie