Ik heb de serie over de Heidelbergse Cateschismus in verhaalvorm van de bieb weer eens geleend. De titels zijn Wat zoekt gij?, Wie zoekt, zal vinden en Het geloof behouden. De schijver is M. Timmermans.
Zijn er nog meer die deze gelezen hebben? Ik vind het fijne verhalen om te lezen. Vooral ook als ik me herken in de geloofsstrijd die de hoofdpersoon voert.
Serie HC in verhaalvorm
- Miscanthus
Re: Serie HC in verhaalvorm
ik ken ze niet, maar is dat vaste spijze of melk?rj schreef:Ik heb de serie over de Heidelbergse Cateschismus in verhaalvorm van de bieb weer eens geleend. De titels zijn Wat zoekt gij?, Wie zoekt, zal vinden en Het geloof behouden. De schijver is M. Timmermans.
Zijn er nog meer die deze gelezen hebben? Ik vind het fijne verhalen om te lezen. Vooral ook als ik me herken in de geloofsstrijd die de hoofdpersoon voert.
Re: Serie HC in verhaalvorm
Het geen 'zware kost' om het zo maar uit te drukken. Het blijft een verhaal in de tijd van de 30 jarige godsdienst oorlog in Duitsland. Johan de hoofdpersoon worstelt met geloofsvragen en beleeft natuurlijk van alles. Door de serie heen wordt de HC behandelt. Het begint bijvoorbeeld heel eenvoudig als in het eerste hoofdstuk Johan aan een geoefend kind van God vraagt wat zijn enige troost is in het leven en sterven. Later in het verhaal word bijvoorbeeld de sacramenten behandeld in een 'dispuut' tussen Karl en een abt in het klooster, enz.Miscanthus schreef:ik ken ze niet, maar is dat vaste spijze of melk?rj schreef:Ik heb de serie over de Heidelbergse Cateschismus in verhaalvorm van de bieb weer eens geleend. De titels zijn Wat zoekt gij?, Wie zoekt, zal vinden en Het geloof behouden. De schijver is M. Timmermans.