Olympische Spelen: wat vinden we ervan?
Is dat een logisch verband, tussen die 3 zinnen?Kaw schreef:Sportverdwazing. Maxima en Alexander zitten er ook.
Ik vind het leuk om naar te kijken.
Wat ik vind van de OS: Ik vind de sport prachtig, maar de OS als verschijnsel vind ik een pseudo-religie.
IK heb me erg gestoord aan het zingen van het lied "Imagine" bij de openingsceremonie.
ImagineBreekijzertje schreef:Zouden de mensen die "het een goddeloos gebeuren" vinden een motivatie willen posten?
Imagine there's no heaven,
It's easy if you try,
No hell below us,
Above us only sky,
Imagine all the people
living for today...
Imagine there's no countries,
It isnt hard to do,
Nothing to kill or die for,
No religion too,
Imagine all the people
living life in peace...
Imagine no possesions,
I wonder if you can,
No need for greed or hunger,
A brotherhood of man,
Imagine all the people
Sharing all the world...
You may say Im a dreamer,
but Im not the only one,
I hope some day you'll join us,
And the world will live as one.
Genoeg motivatie?
Volgens Paulus kunnen we een voorbeeld aan die mensen nemen...memento schreef:Had ik al gedaan, maar hier nogmaals:Breekijzertje schreef:Zouden de mensen die "het een goddeloos gebeuren" vinden een motivatie willen posten?
Sportverdwazing (kijk eens wat een kaartje voor 1 wedstrijd kost), en mensen-verheerlijking. De sporters worden verheerlijkt als goden, als ze winnen...
- FlyingEagle
Sorry, maar ik denk dat je de tekst niet begrijpt.Q! schreef:ImagineBreekijzertje schreef:Zouden de mensen die "het een goddeloos gebeuren" vinden een motivatie willen posten?
Imagine there's no heaven,
It's easy if you try,
No hell below us,
Above us only sky,
Imagine all the people
living for today...
Imagine there's no countries,
It isnt hard to do,
Nothing to kill or die for,
No religion too,
Imagine all the people
living life in peace...
Imagine no possesions,
I wonder if you can,
No need for greed or hunger,
A brotherhood of man,
Imagine all the people
Sharing all the world...
but Im not the only one,
Genoeg motivatie?
Imagine = stel je voor dat...............
Image = denk je eens in. Meestal in de wensende zin gebruikt, zo van: als dat waar zou zijn, dat zou mooi wezen.Sorry, maar ik denk dat je de tekst niet begrijpt.
Imagine is een loflied op een utopie, een wereld zonder godsdienst, waar alle mensen in vrede met elkaar leven. Volgens de zanger is de combinatie: geen hemel, geen hel, geen religie = vrede. Ik ben bang, breek, dat je zelf de tekst niet helemaal snapt...
Gruwelijk het laatste couplet, waarin de zanger zn hoop uitdrukt dat je hetzelfde, onchristelijke, wereldvisie gaat delen:
but Im not the only one,
Laatst gewijzigd door memento op 13 feb 2006, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Exact, dat bedoel ik!memento schreef:Image = denk je eens in. Meestal in de wensende zin gebruikt, zo van: als dat waar zou zijn, dat zou mooi wezen.Sorry, maar ik denk dat je de tekst niet begrijpt.
Imagine is een loflied op een utopie, een wereld zonder godsdienst, waar alle mensen in vrede met elkaar leven. Ik ben bang, breek, dat je zelf de tekst niet helemaal snapt...
Gruwelijk het laatste couplet, waarin de zanger zn hoop uitdrukt dat je hetzelfde, onchristelijke, wereldvisie gaat delen:
but Im not the only one,
Oh zeker wel.memento schreef:Image = denk je eens in. Meestal in de wensende zin gebruikt, zo van: als dat waar zou zijn, dat zou mooi wezen.Sorry, maar ik denk dat je de tekst niet begrijpt.
Imagine is een loflied op een utopie, een wereld zonder godsdienst, waar alle mensen in vrede met elkaar leven. Ik ben bang, breek, dat je zelf de tekst niet helemaal snapt...
Met het wensen dat er geen religie is wordt bedoeld het verkeerd gebruiken van religie (da's wat anders dan onze Heer en Heiland dienen) met als gevolg dat mensen elkaar het licht niet in de ogen gunnen.