Zorgtoeslag zorgt letterlijk voor vuurwerk

tukkertje
Contacteer:

Zorgtoeslag zorgt letterlijk voor vuurwerk

Bericht door tukkertje »

Uitgegeven: 27 december 2005 07:08
Laatst gewijzigd: 27 december 2005 08:44

NIJKERK - De zorgtoeslag die deze maand bij een groot deel van de Nederlanders op de bankrekening wordt gestort, zorgt letterlijk voor vuurwerk. Uit een enquête van Q&A Research blijkt dat mensen het geld veelal gebruiken voor aanschaf van pijlen, strijkers, ratelbanden en kanonslagen.

Dat staat dinsdag in het Algemeen Dagblad. Het onderzoek werd gehouden onder 1200 consumenten in opdracht van de ochtendkrant.

Een kwart van de zeven miljoen huishoudens geeft deze week geld uit aan vuurwerk. De branche verwacht volgens de krant dat voor ongeveer 50 miljoen euro aan legaal en 20 miljoen aan illegaal vuurwerk wordt afgestoken.

En straks maar weer klagen dat alles zo duur is. Mag het niet horen. Heb totaal geen medelijden met deze mensen. Eigen schuld .
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

en maar zeiken dat het zo slecht gaat
Marnix

Bericht door Marnix »

Precies, en ondertussen vliegen beertenders en espressoapparaten die duur zijn in aanschaf, maar ook in gebruik, over de toonbank.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Dat geldt dan vast niet voor mensen met een minimumuitkering, die per saldo geld inleveren met het nieuwe zorgstelsel...
limosa

Bericht door limosa »

tja, iedereen mag zelf weten waar -ie z'n geld aan uitgeeft . . .

en dat lijkt me op zich een goed principe

overigens heb ik een inkomen hoger dan het minimumloon en ik ga er ook flink op inleveren met het nieuwe zorgstelsel
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Miscanthus schreef:Dat geldt dan vast niet voor mensen met een minimumuitkering, die per saldo geld inleveren met het nieuwe zorgstelsel...
Reken eens voor me uit.
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Het blijft moeilijk om op een 'goede' manier met geld om te gaan!!
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

en vuurwerk zorgt weer voor meer zorg... en meer zorg zorgt weer voor meer zorgtoeslag... (en zo is het kringetje weer rond!) :wink:
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Ar-Jan schreef:en vuurwerk zorgt weer voor meer zorg... en meer zorg zorgt weer voor meer zorgtoeslag... (en zo is het kringetje weer rond!) :wink:
én meer banen in de zorg :mrgreen:
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Vuurwerk... € 10,- aansteker er bij... zoefff weg!

Altijd mooi om te zien hoe anderen hun geld verknallen. Ik doe er niet zo veel meer aan. (niks dus)

En die zorgtoeslag zal toch naar de verzekering moeten?
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

jakobmarin schreef:
Ar-Jan schreef:en vuurwerk zorgt weer voor meer zorg... en meer zorg zorgt weer voor meer zorgtoeslag... (en zo is het kringetje weer rond!) :wink:
én meer banen in de zorg :mrgreen:
haha; Het leven is soms hard :wink:
limosa

Bericht door limosa »

ongelukken met vuurwerk (hoe ongelofelijk dom ook) lijken me bepaald niet het onderwerp om de gek mee te steken, sommigen raken voor de rest van hun leven verminkt . . .
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Miscanthus schreef:Dat geldt dan vast niet voor mensen met een minimumuitkering, die per saldo geld inleveren met het nieuwe zorgstelsel...
99% van de nederlanders loopt te klagen hoor, en ik denk niet dat 99% van de nederlanders een minimumloon heeft.
Evangelist Theo

Bericht door Evangelist Theo »

Wat anderen doen met vuurwerk is niet goed naar mijn idee. Volgens mij hebben wij niets met vuurwerk nodig, laten wij vol zijn van het vuur van Heilige Geest
Marnix

Bericht door Marnix »

Haha, das toch geen tegenstelling? Je kan toch ook vol van de Geest zijn en wat vuurwerk afsteken? :)

Of kan dat niet als christen? :)
Plaats reactie