Jeugdkerken
Jeugdkerken
"Ik zie meer gevaar in de Jeugdkerk dan in de jongerenavonden".
Ik zal het nog extremer zeggen.Oorspronkelijk gepost door Lassie
De jeugdkerk is niet in de eerste plaats ter evangelisatie, maar is ontstaan voor de gereformeerde jeugd die in slaap vallen bij een normale preek. Een totale aanpassing aan de behoefte (lees: begeerte om de eredienst wereldgelijkvormig te maken) van de jeugd. In Zwolle waar 1 van de eerste jeugdkerken zijn ontstaan was dit gewoon een noodsprong van de GKV om de jeugd iets te bieden om de exodus naar de evangelischen te stoppen.
Dat wereldse mensen zich meer aangesproken voelen bij een jeugdkerk is in dat oogpunt logisch, maar eigenlijk ook wel mooi. Dat is dan ook de enige positieve eigenschap van de jeugdkerk, dat in mijn ogen niets meer dan een droevige vrucht is van de gereformeerde onmacht om kerk te zijn en te blijven.
Een jongerenavond zie ik meer als een verlengde van de catechisatie en vereniging waar de jeugd de ruimte krijgt om zich te uiten met hun vragen en daar een eerlijk antwoord kunnen verwachten.
Bedoelde je Zwolle? In de ruimte worden ook houseparties verzorgt en de technische installatie is inderdaad geinstalleerd en wordt onderhouden door mensen die het ook gebruiken voor houseparties. De werkelijke organisatie is in handen van een aantal mensen waaronder een leraar (of meer?) en een kerkenraadslid van de GKV.Oorspronkelijk gepost door Lassie
Sorry voor mij complexe zin:
(deze opmerking komt omdat ik weet dat er ergens een plaats in NEderland is waar de jeugdkerk georganiseerd wordt door een organisatie die ook House Party's organiseren.).
Feiten en bewijzen graag. Dit kan ik niet geloven...............Oorspronkelijk gepost door Lassie
(deze opmerking komt omdat ik weet dat er ergens een plaats in NEderland is waar de jeugdkerk georganiseerd wordt door een organisatie die ook House Party's organiseren.).
Een 'breekje' van Breekijzertje
Het artikel heb ik niet meer.Oorspronkelijk gepost door BreekijzertjeFeiten en bewijzen graag. Dit kan ik niet geloven...............Oorspronkelijk gepost door Lassie
En Kaw:
nee, niet in Zwolle.
-
- Contacteer:
ga ff je mondspoelen met zeep.Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eAfdeling roddel en achterklap.(deze opmerking komt omdat ik weet dat er ergens een plaats in NEderland is waar de jeugdkerk georganiseerd wordt door een organisatie die ook House Party's organiseren.).
Dit heb ik gelezen in een artikel uit de krant. (vorig jaar).
-
- Contacteer:
Zeker de fabeltjeskrant...Oorspronkelijk gepost door Lassiega ff je mondspoelen met zeep.Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eAfdeling roddel en achterklap.(deze opmerking komt omdat ik weet dat er ergens een plaats in NEderland is waar de jeugdkerk georganiseerd wordt door een organisatie die ook House Party's organiseren.).
:,
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Gerrit, heb jij het trackrecord van alle Jeugdkerken in Nederland?Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eZeker de fabeltjeskrant...Oorspronkelijk gepost door Lassiega ff je mondspoelen met zeep.Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eAfdeling roddel en achterklap.(deze opmerking komt omdat ik weet dat er ergens een plaats in NEderland is waar de jeugdkerk georganiseerd wordt door een organisatie die ook House Party's organiseren.).
:,
Je weet toch wel dat de grootste leugens in de krant staan volgens het spreekwoord..........Oorspronkelijk gepost door Lassiega ff je mondspoelen met zeep.Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eAfdeling roddel en achterklap.(deze opmerking komt omdat ik weet dat er ergens een plaats in NEderland is waar de jeugdkerk georganiseerd wordt door een organisatie die ook House Party's organiseren.).
- ndonselaar
- Contacteer:
Een aantal artikelen:
Een tijdje geleden bracht Cross Rythms het nieuws dat er een nieuwe DJ Worship CD gaat worden uitgebracht. Deze CD genaamd "The More" wordt uitgebracht door New Generation Mission, een engelse christelijke organisatie die zich inzet voor jeugd en muziek, en Survior Records.
De release zal bestaan uit 2 CD's. Op de eerste CD staat een live dj set van Doug E Ross. Deze DJ heeft al een jarenlange ervaring in het leiden van worship door middel van draaitafels (trance, house en drum & bass). Op de 2de CD zullen de losse nummers komen te staan om jeugdkerk organisaties de mogelijkheid te bieden iets in dezelfde trant te creëren. Er bestaan ook plannen om iets op vinyl uit te brengen.
Een tijdje geleden bracht Cross Rythms het nieuws dat er een nieuwe DJ Worship CD gaat worden uitgebracht. Deze CD genaamd "The More" wordt uitgebracht door New Generation Mission, een engelse christelijke organisatie die zich inzet voor jeugd en muziek, en Survior Records.
De release zal bestaan uit 2 CD's. Op de eerste CD staat een live dj set van Doug E Ross. Deze DJ heeft al een jarenlange ervaring in het leiden van worship door middel van draaitafels (trance, house en drum & bass). Op de 2de CD zullen de losse nummers komen te staan om jeugdkerk organisaties de mogelijkheid te bieden iets in dezelfde trant te creëren. Er bestaan ook plannen om iets op vinyl uit te brengen.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
-
- Contacteer:
Verschillende organisatie's dus.Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Een aantal artikelen:
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "