Berouw:)

Plaats reactie
Ar-Jan

Berouw:)

Bericht door Ar-Jan »

Ik las vandaag het volgende mooie nieuws in de krant:

EMMELOORD (ANP) – Hij was een populaire jongen vroeger. De havo–leerling van het Emelwerda College in Emmeloord trok namelijk met een nagemaakte gulden vele kantinemunten uit een automaat en deelde die vrolijk uit. Onlangs keerde hij uit berouw terug. „Hij gaf me 40 euro ter compensatie", zei medewerker W. Willemsen van de school vrijdag.

Willemsen houdt de identiteit van de berouwvolle dief geheim. De oplichting had tien tot vijftien jaar geleden plaats. De dief kwam tot inkeer na het lezen van het verhaal in de Bijbel over de rijke tollenaar Zacheüs. Willemsen: „Het geld gaat naar een goed doel, want het oude kastekort was al verjaard".
Houthakker

Bericht door Houthakker »

O, maar dat is helemaal niet vreemd. Een goede bekende van ons, heeft een paar maanden geleden een gereedschapskoffer teruggebracht naar de eigenaar. Die had hij meer dan 20 jaar geleden gestolen van een aannemersbedrijf waarvoor hij toen werkte. Dat was nog voor zijn bekering. Na zijn bekering heeft hij nooit meer aan die doos gedacht omdat hij ze op zolder achter op een kast had gezet. Onlangs ging hij verhuizen en kwam hem tegen.
Het aannemersbedrijf bestond intussen al niet eens meer. Maar de gepensioneerde eigenaar leefde nog wel. En daar heeft hij de doos teruggebracht. En mocht voor de stom-verbaasde man tevens getuigen van zijn bekering en geloof!

Groet,
Houthakker.
Houthakker

Zijn er nog meer mensen die dergelijke voorbeelden uit de praktijk kennen?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Dit soort verhalen komen meestal bovendrijven als het naar het kerstfeest loopt.

Meestal ligt er dan een pak sneeuw.....is het guur buiten.......overal branden lampjes binnen en brand er een knisperend vuurtje in de haard..............de dief of anderszins zondaar zit alleen binnen in een koud huis met een fles jenever.........

Dan schiet hem opeens wat te binnen..................................
refo

Bericht door refo »

Ik heb ook wel eens van nabij meegemaakt dat iemand een voormalig werknemer duizenden guldens nabetaalde. Hij zei erbij: ik heb je indertijd veel te weinig betaald. Maar ik kon toen gewoon niet meer betalen. Nu mijn bedrijf goed verkocht is, wil ik je compenseren. Dat gebeurt niet veel. En ja, het was een refo-ondernemer.
Houthakker

Breekijzertje schreef:Dit soort verhalen komen meestal bovendrijven als het naar het kerstfeest loopt.

Meestal ligt er dan een pak sneeuw.....is het guur buiten.......overal branden lampjes binnen en brand er een knisperend vuurtje in de haard..............de dief of anderszins zondaar zit alleen binnen in een koud huis met een fles jenever.........

Dan schiet hem opeens wat te binnen..................................
Hiermee ben ik het totaal ONEENS.
Persoonlijk geloof ik dat, wanneer God in een mensenleven komt en gaat werken, dit niet ongemerkt gaat.
Er moeten dan ook dingen uit de weg worden geruimd tussen mensen.
De Heere stapt niet zomaar over allerlei zonden heen.
En daarom moeten er dingen naar de rechtmatige eigenaar worden teruggebracht, of alsnog worden vergoed.

Het beangstigende echter, vinden wij, dat we dit zo weinig horen.
Of horen jullie het wel regelmatig?

Groet,
Houthakker.
refo

Bericht door refo »

Dat verhaal van mij gaat niet zozeer over zonden.

Je hoeft er helemaal niets van te horen. Is ook niet iets om aan de klok te hangen.
Lassie

Bericht door Lassie »

refo schreef:Dat verhaal van mij gaat niet zozeer over zonden.

Je hoeft er helemaal niets van te horen. Is ook niet iets om aan de klok te hangen.
Juist.

en om maar heel kinderlijk te zeggen: Het bij de Heere brengen.
Gian

Bericht door Gian »

Houthakker schreef: Persoonlijk geloof ik dat, wanneer God in een mensenleven komt en gaat werken, dit niet ongemerkt gaat.
Er moeten dan ook dingen uit de weg worden geruimd tussen mensen.
De Heere stapt niet zomaar over allerlei zonden heen.
Tja, het lijkt me onbegonnen werk, om alles vlak te krijgen.
Dan moet ik eerst een kruiwagen dropjes bij m'n moeder afleveren.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Hee, ik heb op die school gezeten. :)
Plaats reactie