kent iemand het boekje Alles uit Hem van ds Vreugdenhil.
is dat nu een theologie boek en waarom is dat zo'n onbekend boek. (ik had er nog nooit van gehoord)
lijkt me voor de discussie's over het aanbod van genade een belangrijk boek.
Het leuke van het boek is dat ik het gewoon kan begrijpen. Dat is nog wel eens het probleem bij dit soort boeken.
Met vr gr
Jacob
Alles uit Hem
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Het is een mooi boek en voluit gereformeerd. Helaas hebben veel mensen een vooroordeel t.o.v. ds. Vreugdenhil. Onterecht.
oh ja dat klopt helemaal. Ik zat me na al die verhalen te "verheugen" om naar die goddeloze gemeente van groningen te gaan. Tjonge het zou me daar wel een boeltje zijn. Want ik had vele leugens gehoord.
2maal zwaar veroordeeld ging ik de kerk uit.
Nathan was David geworden..........
Kijk eens op www.prekenweb.nl : van de preken die daar te beluisteren zijn, komt het meeste van ds. Vreugdenhil.Oorspronkelijk gepost door jacobOorspronkelijk gepost door Lecram
Het is een mooi boek en voluit gereformeerd. Helaas hebben veel mensen een vooroordeel t.o.v. ds. Vreugdenhil. Onterecht.
oh ja dat klopt helemaal. Ik zat me na al die verhalen te "verheugen" om naar die goddeloze gemeente van groningen te gaan. Tjonge het zou me daar wel een boeltje zijn. Want ik had vele leugens gehoord.
2maal zwaar veroordeeld ging ik de kerk uit.
Nathan was David geworden..........
Van harte aanbevolen, wat mij betreft!!!
Hendrikus
~~Soli Deo Gloria~~
het is een heel mooi boek, dat het veel meer waard is om gelezen en overdacht te worden dan bijv. dat dikke en dwaze boek van dr. K. Van der Zwaag.
Persoonlijk denk ik dat Bewaar het Panders, Gekrookte Rieters en Bezwaarden samen met Gergemmers op basis van dit boek als blauwdruk in gesprek moeten gaan om uiteindelijk tot een federatie te komen.
Natuurlijk moet de Schrift de basis zijn, en ook de drie formulieren die daarop gebaseerd zijn. Maar dit boek is daar ook op gebaseerd en bespreekt kwesties van deze tijd.
Persoonlijk denk ik dat Bewaar het Panders, Gekrookte Rieters en Bezwaarden samen met Gergemmers op basis van dit boek als blauwdruk in gesprek moeten gaan om uiteindelijk tot een federatie te komen.
Natuurlijk moet de Schrift de basis zijn, en ook de drie formulieren die daarop gebaseerd zijn. Maar dit boek is daar ook op gebaseerd en bespreekt kwesties van deze tijd.
Ik ben het in veel met Ds. De Wit eens, maar ik ben bang dat hij het niet helemaal met mij eens is als het gaat over de positieve waardering van het boek Alles uit Hem. Jammer.Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Je bent nog niks veranderd, Orckie.
Een doldwaas plan. Ga nu niet weer over dan der Zwaag praten zoals de Wit dat heeft gedaan, anders krijg ook jij een petitie aan je broek. En ik ben de eerste die een handtekening zet!
Dit vind ik nou eens een top-opmerking!Oorspronkelijk gepost door OrckiePersoonlijk denk ik dat Bewaar het Panders, Gekrookte Rieters en Bezwaarden samen met Gergemmers op basis van dit boek als blauwdruk in gesprek moeten gaan om uiteindelijk tot een federatie te komen.
Graag een quote in het RD!!!
Heeeejj Orckie is weer ingelogd! En goeie ideeen gelijk!Oorspronkelijk gepost door Orckie
ja, ik was een poosje in retraite om na te denken...Oorspronkelijk gepost door limosaHeeeejj Orckie is weer ingelogd! En goeie ideeen gelijk!Oorspronkelijk gepost door Orckie