Scholen weigeren homoblad
Scholen weigeren homoblad
Het door OCW gesubsidieerde blad Expreszo, waarin de positie van de homosexuele leerling en docent wordt gepromoot, is door tientallen scholen geweigerd.
Het is ook uitermate lomp om de scholen zonder aankondiging vooraf met dergelijke lectuur op te zadelen. De scholen kunnen zelf wel bepalen hoe zij de leerlingen willen informeren over homosexualiteit.
Niet aleen refoscholen hebben geweigerd, ook scholen waar relatief veel allochtone jongeren op zitten.
In hoeverre is dit bedreigend voor de principiële scholen?
Het is ook uitermate lomp om de scholen zonder aankondiging vooraf met dergelijke lectuur op te zadelen. De scholen kunnen zelf wel bepalen hoe zij de leerlingen willen informeren over homosexualiteit.
Niet aleen refoscholen hebben geweigerd, ook scholen waar relatief veel allochtone jongeren op zitten.
Men denk dat men hier in Nederland in een democratie woont,maar dat is een grote misvatting.Al jarenlang leven wij in een geheime dictatuur.Ze laten steeds meer hun werkelijke gezicht zien.Zie voor beeld het blad Expreszo.Veel scholen gooien deze krant gelijk weg of geven het mee aan de oudpapierman.
Idereen leest wat hij wil of niet wil ,teminste in een democratie.
Het is dan ook het volste recht van die scholen om het blad te weigeren zo direct met de oud papier man mee te geven.
Trouwens zonde van ons geld ,wordt weer mogelijk gemaakt door misbruik van belastinggeld door deze regentenregering.
Idereen leest wat hij wil of niet wil ,teminste in een democratie.
Het is dan ook het volste recht van die scholen om het blad te weigeren zo direct met de oud papier man mee te geven.
Trouwens zonde van ons geld ,wordt weer mogelijk gemaakt door misbruik van belastinggeld door deze regentenregering.
-
Voor de scholen wordt weer een vervelende situatie gecreerd door deze stompzinnige actie van een of andere onderwijsambtenaar, die denkt dat de leerlingen bij het lezen van dit blad weer wat leren.Oorspronkelijk gepost door Lecram
In het verleden zijn er al vaker blaadjes teruggestuurd. Geen enkel probleem.
Ook worden de scholen wel eens gevraagd mee te doen aan onderzoeken. Hierin wordt wel eens gevraagd naar ervaringen van jongeren met bijv. soa's. Deze onderdelen kunnen dan moeiteloos worden geschrapt.
Maar het ongevraagd sturen van tijdschriften blijft een rare actie. Gaat weer heel wat geld ongevraagd verloren.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
-
Zending ook goed?Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Laten ze het maar storten in de oudpapiercontainer van het RIjssens Mannenkoor. Komt het tenminste goed terecht.:D
:iOorspronkelijk gepost door tukkertje
Dat dit zomaar kan. Keer op keer zie je het weer. We glijden in rap tempo af.
dat het zomaar onaangekondigt gegeven wordt is stom... en zonde van al het geld... je moet scholen wel vantevoren informeren en pijlen of ze hier iets voor voelen of niet. Scholen geven de kinderen les en bepalen dus wat ze onder ogen krijgen...
Ze kunnen die bladen altijd nog naast de metro en de spits leggen ofzo...
Ze kunnen die bladen altijd nog naast de metro en de spits leggen ofzo...
Het irritante is, maar dat geeft aan hoe ver men in Nederland al afgezakt is, dat men niet ziet, zo hoorde ik op de radio, waarom het blad is afgekeurd.
Volgens zeggen was het een net blaadje geworden met nette foto's . Totaal vier foto's, een foto met zoenende mannen en een met zoenende vrouwen en twee heero zoenen stellen.
Alkleen al de gedachte aan twee zoenende mannen staat me al tegen maar de gedachte dat men dat gewoon vindt en niks bijzonders om af te keuren vind ik nog erger.
Men begrijpt niet waarom zo'n net blaadje nu afgekeurd is.
Nou ik dus wel, het hele homo's gebeuren druist in tegen Gods Woord en is in Gods oog een walging.
Alleen jammer dat niet alleen de wereld dit allemaal goed vindt en goed praat maar erger nogd dat dit in de kerk goed gevonden wordt en getolereerd wordt.
Kijk daargaat nu de maatschappij ook aan kapot, als de kerk zelf al het slechte voorbeeld geeft, wat moet de de onkerkelijke gemeenschap.
Ziet wat de gevolgen zijn van de kerkelijke stappen.
Volgens zeggen was het een net blaadje geworden met nette foto's . Totaal vier foto's, een foto met zoenende mannen en een met zoenende vrouwen en twee heero zoenen stellen.
Alkleen al de gedachte aan twee zoenende mannen staat me al tegen maar de gedachte dat men dat gewoon vindt en niks bijzonders om af te keuren vind ik nog erger.
Men begrijpt niet waarom zo'n net blaadje nu afgekeurd is.
Nou ik dus wel, het hele homo's gebeuren druist in tegen Gods Woord en is in Gods oog een walging.
Alleen jammer dat niet alleen de wereld dit allemaal goed vindt en goed praat maar erger nogd dat dit in de kerk goed gevonden wordt en getolereerd wordt.
Kijk daargaat nu de maatschappij ook aan kapot, als de kerk zelf al het slechte voorbeeld geeft, wat moet de de onkerkelijke gemeenschap.
Ziet wat de gevolgen zijn van de kerkelijke stappen.
Als je eens wist hoeveel reclame er dagelijks op scholen binnenkomt met het verzoek dit onder leerlingen te verspreiden... Al die zooi gaat direct in de prulli.
Maar als het om homo's gaat, sturen ze gelijk de Gestapo mee om over je schouder mee te kijken wat je ermee doet.
Over vrijheid van onderwijs gesproken.
Overigens zou volgens mij een blad met kussende hetero's op refoscholen ook niet uitgdeeld worden. En een blad waarin soapsterren staan die wat dan ook aanprijzen maakt überhaupt niet veel kans.
Twee dingen begrijp ik niet:
-waarom heeft de regering nu ineens wel geld?
-waarom noemen homo's hun blad Expreszo als ze bij hoog en laag beweren dat ze er niets aan kunnen doen dat ze homo zijn?
Maar als het om homo's gaat, sturen ze gelijk de Gestapo mee om over je schouder mee te kijken wat je ermee doet.
Over vrijheid van onderwijs gesproken.
Overigens zou volgens mij een blad met kussende hetero's op refoscholen ook niet uitgdeeld worden. En een blad waarin soapsterren staan die wat dan ook aanprijzen maakt überhaupt niet veel kans.
Twee dingen begrijp ik niet:
-waarom heeft de regering nu ineens wel geld?
-waarom noemen homo's hun blad Expreszo als ze bij hoog en laag beweren dat ze er niets aan kunnen doen dat ze homo zijn?
Dat is natuurlijk onzin. Homosexualiteit komt in Genesis al aan de orde. Toen waren er nog geen kerkelijke stappen gezet dacht ik zo...........Oorspronkelijk gepost door Jelle........Ziet wat de gevolgen zijn van de kerkelijke stappen.
In in het oude Rome was het met het openlijk praktiseren van homo's nog wel even wat erger gesteld als vandaag de dag.........
Dit even ter info.
Een 'breekje' van Breekijzertje
-
De reactie van de Kamer is er al!!!
[quote]
Een meerderheid in de Tweede Kamer, bestaande uit PvdA, VVD, GroenLinks en D66, is verontwaardigd dat tientallen middelbare scholen weigeren het homojongerenmagazine Expreszo aan hun leerlingen uit te delen. .
Begin deze maand verspreidde de uitgever van het blad zo’n 420.000 exemplaren op bijna alle middelbare scholen in ons land. Volgens een woordvoerder van minister Van der Hoeven van Onderwijs was dat nodig omdat veel homoseksuele leerkrachten en leerlingen op hun school worden gepest. Het ministerie heeft de uitgave medebekostigd.
.
Het blad bevat onder meer interviews met soapsterren over de vraag hoe zij aankijken tegen homoseksualiteit, een fotoreportage over zoenende stellen van hetzelfde geslacht en een tolerantietest. Volgens de hoofdredacteur van Expreszo, M. Henfling, was het allemaal „erg netjesâ€
[quote]
Een meerderheid in de Tweede Kamer, bestaande uit PvdA, VVD, GroenLinks en D66, is verontwaardigd dat tientallen middelbare scholen weigeren het homojongerenmagazine Expreszo aan hun leerlingen uit te delen. .
Begin deze maand verspreidde de uitgever van het blad zo’n 420.000 exemplaren op bijna alle middelbare scholen in ons land. Volgens een woordvoerder van minister Van der Hoeven van Onderwijs was dat nodig omdat veel homoseksuele leerkrachten en leerlingen op hun school worden gepest. Het ministerie heeft de uitgave medebekostigd.
.
Het blad bevat onder meer interviews met soapsterren over de vraag hoe zij aankijken tegen homoseksualiteit, een fotoreportage over zoenende stellen van hetzelfde geslacht en een tolerantietest. Volgens de hoofdredacteur van Expreszo, M. Henfling, was het allemaal „erg netjesâ€
Oorspronkelijk gepost door anemoonik zag pas 2 zoenende mannenAlkleen al de gedachte aan twee zoenende mannen staat me al tegen
of nee, eigenlijk zag ik 1 man die heel hartelijke een andere man zoende...
eerst griezelde ik er ook van
maar toen ineens zag ik dat het echt was!
het gebeurde in het ziekenhuis
onze zwager ligt daar zeer ernstig ziek
en terwijl wij daar op bezoek waren kwam ineens zijn beste vriend binnen
en die zoende heel echt en hartelijk zijn doodzieke vriend en aaide hem daarbij heel zachtjes over zijn kletsnat bezwete hoofd...
het was ontroerend om te zien
nee, het zijn geen homo's, maar vrienden door dik en dun...!!!
Wa versta jij onder zoenen dan???
'
Kijk, dat twee vrienden elkaar ter begroeting een kus geven kan volgens mij best. Kijk alleen al eens naar onze arabische vrienden. Die zoenen elkaar ook.
Maar als twee mannen elkaar een beetje liggen af te lebberen, dan draaid mijn maag andersom.