!Hollandse Nieuwe!

Pim
Contacteer:

!Hollandse Nieuwe!

Bericht door Pim »

Nog niemand gehoord over de Hollandse Nieuwe?! Zijn er kenners in de zaal? Ik heb net de hitte getrotseerd en mijn 2 eerste harinkies van de 2004-vangst op.

Ik ben geen kenner, maar ze smaken duidelijk anders dan de 'ouwe' een paar weken geleden. Mag ik het omschrijven als zachter? Of is dat niet de juiste term?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Oorspronkelijk gepost door Pim
Nog niemand gehoord over de Hollandse Nieuwe?! Zijn er kenners in de zaal? Ik heb net de hitte getrotseerd en mijn 2 eerste harinkies van de 2004-vangst op.

Ik ben geen kenner, maar ze smaken duidelijk anders dan de 'ouwe' een paar weken geleden. Mag ik het omschrijven als zachter? Of is dat niet de juiste term?
Nou hebbie dorst cker?
Je moet ze wel laten zwemmen ja! :D
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Bah! Dooie dieren rauw opeten.........

Een 'breekje' van Breekijzertje
limosa

Bericht door limosa »

ik hoop straks de eerste nieuwe te gaan vangen, ben benieuwd . . .
wim

Bericht door wim »

Mij krijg je niet zover zo'n rauwe vis te eten. Elke keer bekijk ik weer met afschuw de haringeetwedstrijd op vlaggetjesdag bij ons aan de haven.

[Aangepast op 8/6/04 door wim]
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
maar een worst is veel erger, dat weet je toch wel?
limosa

Bericht door limosa »

als je goed beseft wat een worst is, da's echt het ergste hoor . . .
limosa

Bericht door limosa »

Bij de weg: ik eet ze het liefst zonder uitjes. Die haring dan hé, die worst wil ik geeneens over nadenken . . .
Lecram

Bericht door Lecram »

Heb van de week nog een verse op! Op een broodje met uitjes. Mjammie!
dré

Bericht door dré »

Nog niemand gehoord over de Hollandse Nieuwe?! Zijn er kenners in de zaal?
Jawel hoor, vorige week in ' wat eten we vadaag'' . Volgens mij werd Lily er zelfs nog een beetje boos over, maar dat geeft niet. Had ook met die blote billenfietsers te maken. Die haringen waren heel erg goed. (van de markt). :in Bij de viswinkel waren ze ook erg goed. Vrijdag had er iemand de graten laten zitten, was wat minder maar ik ga gewoon door met mijn eigen haringtest.

Wie weet wat er vandaag nog volgt?!
eet smakelijk!
als ik ze eet zijn ze meestal dood, hoop ik en de biefstuk.... meestal ook een beetje rauw.
Adryan

Bericht door Adryan »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Bij de weg: ik eet ze het liefst zonder uitjes. Die haring dan hé, die worst wil ik geeneens over nadenken . . .
Verse haring moet je ook zonder uitjes eten. Die uitjes zijn alleen voor de oude haring. Als de smaak wat minder is.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Haring is pas lekker als-ie wat rijper is. M.a.w. de maden moeten hun werk gedaan hebben!

Een 'breekje' van Breekijzertje
Plaats reactie