"Bidt, en u zal gegeven worden"

Plaats reactie
Jongere

"Bidt, en u zal gegeven worden"

Bericht door Jongere »

Gebedsgenezing

Er worden de laatste tijd regelmatig gebedsgenezingsdiensten gehouden waarbij geregeld mensen zouden worden genezen. Worden er daar ook echt mensen genezen? Kan de duivel ook genezen? Mag je als je ernstig ziek bent dit middel gebruiken en is het een middel dat door God gegeven is?
(Ik bedoel dus niet het gebed, maar de g-diensten en de g-genezers.)

[Aangepast op 26/4/04 door Jongere]

[Aangepast op 26/4/04 door Jongere]
england

Bericht door england »

De duivel kan ook genezen, Jongere...

Het gaat in de Bijbel niet om het genezen worden, maar om God de eer te geven met een genezing, en dta is wel anders dan deze tenten! Immers, alles draait op degene die op het podium staat, en niet om de eer van God, hoe vaak ze dat ook zeggen..
Bovendien, de eerste genezing die blijvend is en echt, en zonder bijwerking moet ik nog tegenkomen...Wel hoorde ik van een vrouw die er heen ging om van haar rugpijn af te komen, maar daarna begonnen er dingen in haar huis uit zich zelf te bewegen...

Wel denk ik dat God echt genezen kan, en het ook nog doet. Maar dat is dan om Zijn Naam groot te maken!
H.M.H.

Bericht door H.M.H. »

Oorspronkelijk gepost door england
De duivel kan ook genezen, Jongere...

Het gaat in de Bijbel niet om het genezen worden, maar om God de eer te geven met een genezing, en dta is wel anders dan deze tenten! Immers, alles draait op degene die op het podium staat, en niet om de eer van God, hoe vaak ze dat ook zeggen..
Bovendien, de eerste genezing die blijvend is en echt, en zonder bijwerking moet ik nog tegenkomen...Wel hoorde ik van een vrouw die er heen ging om van haar rugpijn af te komen, maar daarna begonnen er dingen in haar huis uit zich zelf te bewegen...

Wel denk ik dat God echt genezen kan, en het ook nog doet. Maar dat is dan om Zijn Naam groot te maken!
Mooi verwoordt England! Ben ik het helemaal mee eens.
Adryan

Bericht door Adryan »

Als ik england zo lees, dan moeten we hier geen voorstander van zijn. Ben ik het helemaal mee eens. Maar het afkeuren kunnen we ook niet? Want hoe verhoudt zich dit dan tot
Marc. 9
38 En Johannes antwoordde Hem, zeggende: Meester! wij hebben een gezien, die de duivelen uitwierp in Uw Naam, welke ons niet volgt; en wij hebben het hem verboden, omdat hij ons niet volgt.
39 Doch Jezus zeide: Verbiedt hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in Mijn Naam,31 en haastelijk van Mij zal kunnen kwalijk spreken.32
40 Want wie tegen ons niet is,33 die is voor ons.

En zij doen het toch ook in de naam van Jezus? Hiermee geven ze ook God de eer (Kanttekening zegt dewijl hij bekent met deze zijne daad dat de kracht uit mij komt.)
H.M.H.

Bericht door H.M.H. »

Oorspronkelijk gepost door Adryan
Als ik england zo lees, dan moeten we hier geen voorstander van zijn. Ben ik het helemaal mee eens. Maar het afkeuren kunnen we ook niet? Want hoe verhoudt zich dit dan tot
Marc. 9
38 En Johannes antwoordde Hem, zeggende: Meester! wij hebben een gezien, die de duivelen uitwierp in Uw Naam, welke ons niet volgt; en wij hebben het hem verboden, omdat hij ons niet volgt.
39 Doch Jezus zeide: Verbiedt hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in Mijn Naam,31 en haastelijk van Mij zal kunnen kwalijk spreken.32
40 Want wie tegen ons niet is,33 die is voor ons.

En zij doen het toch ook in de naam van Jezus? Hiermee geven ze ook God de eer (Kanttekening zegt dewijl hij bekent met deze zijne daad dat de kracht uit mij komt.)
Je geeft inderdaad een reeël punt aan. Maar ik denk toch dat het uiteindelijk toch om de eer van God ging en gaat en tot vernedering van satan. Denk ook maar eens aan Job. De Heere liet toe dat satan alles van Job mocht afnemen, behalve zijn leven. De satan kan toch niets doen, als God het niet wil en verbiedt. Dat begrijpen wij ook niet. Maar Job mocht in deze verdrukking toch het oog slaan op God. Uiteindelijk kreeg God toch van alles de eer. Waarom de Heere dat op deze manier deed, begrijpen wij niet. Maar daarvoor hoeft Hij aan ons geen verklaring te geven; Hij doet wat Hij wil. En alles tot Zijn eigen eer.
Plaats reactie