Koopzondagen laten voor wat ze zijn.....
Koopzondagen laten voor wat ze zijn.....
In: hoe vier je Zondag zei iemand over koopzondagen dat de winkelier het liever ook niet doet..... nou ammehoela de kleine winkelier mss niet maar de grote ketens schijnen dit stuk omzet niet te willen missen.
Hoewel ik niets tegen kopen op zondag heb....voel ik me er toch niet op m'n gemak. veel te druk, en moet die economie nu 7X24 u doordraaien?
Ook zijn anderen voor jou aan het werk.'
Ga zelf ook geen auto wassen, schilderen of timmeren. Ga wel naar het strand....
Laatste tijd gaan we er niet meer naar koopzondagen, toch onderling gehad over dat de Zondag een Rustdag is, gewijd aan God.
[Aangepast op 25/3/04 door moderne gelovige]
Hoewel ik niets tegen kopen op zondag heb....voel ik me er toch niet op m'n gemak. veel te druk, en moet die economie nu 7X24 u doordraaien?
Ook zijn anderen voor jou aan het werk.'
Ga zelf ook geen auto wassen, schilderen of timmeren. Ga wel naar het strand....
Laatste tijd gaan we er niet meer naar koopzondagen, toch onderling gehad over dat de Zondag een Rustdag is, gewijd aan God.
[Aangepast op 25/3/04 door moderne gelovige]
Het argument dat ik bij collega's/klasgenoten gebruik is misschien wel niet in de lijn van de Bijbel, maar wel heel begrijpelijk.
Een winkelier wil toch ook rust? Die is ook blij met een dagje vrij. En tuurlijk kan ik dat bijbels onderbouwen.
Maar om zo'n topic te openen op OSW? volgensmij staan de neuzen wel één kant op, wat betreft dit onderwerp.
Een winkelier wil toch ook rust? Die is ook blij met een dagje vrij. En tuurlijk kan ik dat bijbels onderbouwen.
Maar om zo'n topic te openen op OSW? volgensmij staan de neuzen wel één kant op, wat betreft dit onderwerp.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Niemand werkt 7 dagen per week.
De mensen die op koopzondag werken zijn woensdag of donderdag vrij.
Bovendien verdienen de meeste mensen op zondag meer dan op andere dagen. De kassieres zijn dolblij dat ze die vrije tijd hebben.
Ik kan geen enkel argument verzinnen tegen de zondag als koopdag. Ik kan het me goed voorstellen dat mensen op zondag willen winkelen.
Ik doe het zelf nooit, winkelen. Ik haal wel een patatje als ik trek
heb uit de kerk. Maar dat is zelden.
De mensen die op koopzondag werken zijn woensdag of donderdag vrij.
Bovendien verdienen de meeste mensen op zondag meer dan op andere dagen. De kassieres zijn dolblij dat ze die vrije tijd hebben.
Ik kan geen enkel argument verzinnen tegen de zondag als koopdag. Ik kan het me goed voorstellen dat mensen op zondag willen winkelen.
Ik doe het zelf nooit, winkelen. Ik haal wel een patatje als ik trek
heb uit de kerk. Maar dat is zelden.
Ik denk het niet. Ze zullen geen cent meer verdienen. Misschien bedrijven als IKEA.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Is het aangetoond dat winkeliers ineens meer omzet gingendraaien door de koopzondag??
Maar ik denk dat de winkeliers, die dan eventueel donderdag vrij zouden zijn, dan niks kunnen doen met hun familie. Geef ze gewoon de zondag als vrije dag.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Oorspronkelijk gepost door Robert
Natuurlijk zijn er tussen die er verlies op maken.
Maar dat geldt ook voor de zaterdag en de maandag.
In het algemeen wordt er winst gemaakt, anders blijven ze niet open.
Zou het niet zo zijn dat ze die omzet toch wel zouden halen uitgesmeerd over de gehele week????
Kom eens voor de lol op zondag middag in het centrum van R'dam, lange files [vooral met regenachtig weer] van mensen die zonodig moeten winkelen [moderne god die economie]. En wat denk je van Mijnders meubels? combinatie van dure plaats [Amsterdam Arena] en op zondag gesloten ging niet.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Vind koopzondagen grote onzin. Alsof mensen die spullen zondags kopen ze anders niet gekocht zouden hebben. Onzin.
Vind dat ook niet kerkelijke mensen weekend mogen hebben. Na een week van werken een dag rust.
Is het aangetoond dat winkeliers ineens meer omzet gingendraaien door de koopzondag??
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Ik vraag me we af of de opening van winkels op zondag de economie beter laat lopen.
Laten we maar eerlijk zijn, een euro kan je maar een keer uitgeven.
Dat uitgeven doe ik van maandag tot zaterdag en niet op zondag.
Denk je nu echt dat men op zondag dan wat extra's koopt? Wel nee, men stelt de aankoop uit op zaterdag of op een andere dag en gaan dan gezellig op zondag die betreffende aankoop doen.
Dat er een verschuiving van de bestedingen plaats vindt naar winkels die op zondag open zijn en winkels die gesloten zijn is logisch. Maar de totale omzet per jaar wordt hierdoor volgens mij beslist niet verhoogt.
Laten we maar eerlijk zijn, een euro kan je maar een keer uitgeven.
Dat uitgeven doe ik van maandag tot zaterdag en niet op zondag.
Denk je nu echt dat men op zondag dan wat extra's koopt? Wel nee, men stelt de aankoop uit op zaterdag of op een andere dag en gaan dan gezellig op zondag die betreffende aankoop doen.
Dat er een verschuiving van de bestedingen plaats vindt naar winkels die op zondag open zijn en winkels die gesloten zijn is logisch. Maar de totale omzet per jaar wordt hierdoor volgens mij beslist niet verhoogt.
Je kan best gelijk hebben, ik heb geen inzicht in de winst/verliescijfers, maar feit blijft dat men [vooral in winkelcentra] min of meer gedwongen wordt om mee te doen.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Dat denk ik nu ook Jelle. Het verplaatst zich.
Denk dat er veel winkeliers zijn die verlies draaien die dag. Er moet wel personeel staan in zo'n winkel.
Met vriendelijke groet, Egbert.