MAASTRICHT - De politie is donderdagochtend met ongeveer driehonderd man het woonwagenkamp Vinkenslag bij Maastricht binnengevallen. De politie arresteert bewoners die woensdag betrokken waren bij het protest op de autosnelweg A2 bij Maastricht.
Volgens een woordvoerder hebben agenten behalve op Vinkenslag ook mensen opgepakt op nabijgelegen kleine kampen en in woningen in de buurt. Hoeveel arrestaties inmiddels zijn verricht, wilde de politie nog niet zeggen.
Ongeveer veertig bussen van de Mobiele Eenheid, enkele pantserwagens van de Koninklijke Marechaussee en ongeveer tien politiewagens reden het woonwagenkamp voor dag en dauw op.
Het kamp is hermetisch afgesloten, de politie heeft de toegangswegen naar Vinkenslag afgezet. Op het verkeersknooppunt bij het stadion de Geusselt van voetbalclub MVV, dat de bewoners woensdag blokkeerden, staan drie busjes van de ME. De manschappen houden een oogje in het zeil.
Ik zag dat ze met tanks en bulldozers naar binnen reden.... :,
Inval in woonwagenkamp Vinkenslag
Inval in woonwagenkamp Vinkenslag
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Ik ben het er ook helemaal mee eens. Maar niet iedereen wil/durft dat te zeggen.
Het huis van de burgemeester, en het gemeentehuis zijn ook extra bewaakt, omdat er gevaar is, dat daar relletjes ontstaan.
Het is een groep mensen in Nederland, waar niemand wat van durft te zeggen; en nu gebeurt dat eindelijk!
Het huis van de burgemeester, en het gemeentehuis zijn ook extra bewaakt, omdat er gevaar is, dat daar relletjes ontstaan.
Het is een groep mensen in Nederland, waar niemand wat van durft te zeggen; en nu gebeurt dat eindelijk!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Ook voor deze groep Nederlanders geldt de wet, waaraan zij zich hebben te houden, net als elke andere Nederlander.
Het was natuurlijk te gel voor woorden dan men zolang zijn gang heeft kunnen gaan.
Eindelijk dan toch eens aangepakt, maar trek dan ook nog even alla andere kampen na, want ik heb het idee dat het elders niet zoveel beter zal zijn.
Het was natuurlijk te gel voor woorden dan men zolang zijn gang heeft kunnen gaan.
Eindelijk dan toch eens aangepakt, maar trek dan ook nog even alla andere kampen na, want ik heb het idee dat het elders niet zoveel beter zal zijn.
Kijk hadden we zulke burgevaders maar meer in dit kikkerland ( bijvb. in Amsterdam).
Een 10 met een griffel voor de heer G. Van Leers!!!
Hard aanpakken die lui.! ( kan niet hard genoeg zijn!)
overigens zijn het geen tanks Marsm. maar YPR pantservoertuigen van de marechaussee.
vanmiddag op stand.nl ( radio 1) ook van die linkse rakkers die het te zwaar overdreven vonden en trokken zelfs gelijkenis met politie/leger optreden in Israel. Kom op zeg!! aanpakken die lui.
je schijnt ze ook al geen "kampers"meer te mogen noemen want dan discrimineer je ze.
Maastricht ga zo door ! en rest van NL volg dit voorbeeld!!
( kost alleen wel heeeeel veeel geld dit soort ongein)
'Vinkenslag moet opdraaien voor schade'
Maastricht -
De schade door de urenlange blokkade van de A2 bij de Geusselt in Maastricht gistermorgen door bewoners van woonwagenkamp Vinkenslag loopt in de miljoenen euro's. Burgemeester G. Leers wil de kosten voor het opruimen van het met afval, diesel en autobanden volgedumpte kruispunt via een civiele procedure op de kampbewoners verhalen.
Leers roept, met steun van de Limburgse Werkgevers Vereniging, bedrijven en burgers op zich aan te sluiten bij die procedure. Het openbaar ministerie probeert de actievoerders als groep strafrechtelijk te vervolgen.
Om herhaling te voorkomen, hebben gisteravond laat ME-pantservoertuigen postgevat bij onder meer de Geusselt. Tevens is een extra peloton ME'ers richting Maastricht gedirigeerd. Leers krijgt opnieuw persoonlijke bewaking, omdat er dreigementen aan zijn adres zijn geuit. Ook het stadhuis wordt bewaakt.
Maastricht was gistermorgen van zeven tot twaalf uur niet bereikbaar. Het verkeer was totaal ontwricht, automobilisten stonden vijf uur vast in tientallen kilometers lange files.
Leers is woedend over de actie van Vinkenslag die hij ,,onacceptabel en onredelijk van omvang'' noemde. Hij weigerde op verzoek van de bewoners naar de kruising te komen om met hen te praten. ,,Dat zou een premie voor slecht gedrag zijn.''
Een 10 met een griffel voor de heer G. Van Leers!!!
Hard aanpakken die lui.! ( kan niet hard genoeg zijn!)
overigens zijn het geen tanks Marsm. maar YPR pantservoertuigen van de marechaussee.
vanmiddag op stand.nl ( radio 1) ook van die linkse rakkers die het te zwaar overdreven vonden en trokken zelfs gelijkenis met politie/leger optreden in Israel. Kom op zeg!! aanpakken die lui.
je schijnt ze ook al geen "kampers"meer te mogen noemen want dan discrimineer je ze.
Maastricht ga zo door ! en rest van NL volg dit voorbeeld!!
( kost alleen wel heeeeel veeel geld dit soort ongein)
'Vinkenslag moet opdraaien voor schade'
Maastricht -
De schade door de urenlange blokkade van de A2 bij de Geusselt in Maastricht gistermorgen door bewoners van woonwagenkamp Vinkenslag loopt in de miljoenen euro's. Burgemeester G. Leers wil de kosten voor het opruimen van het met afval, diesel en autobanden volgedumpte kruispunt via een civiele procedure op de kampbewoners verhalen.
Leers roept, met steun van de Limburgse Werkgevers Vereniging, bedrijven en burgers op zich aan te sluiten bij die procedure. Het openbaar ministerie probeert de actievoerders als groep strafrechtelijk te vervolgen.
Om herhaling te voorkomen, hebben gisteravond laat ME-pantservoertuigen postgevat bij onder meer de Geusselt. Tevens is een extra peloton ME'ers richting Maastricht gedirigeerd. Leers krijgt opnieuw persoonlijke bewaking, omdat er dreigementen aan zijn adres zijn geuit. Ook het stadhuis wordt bewaakt.
Maastricht was gistermorgen van zeven tot twaalf uur niet bereikbaar. Het verkeer was totaal ontwricht, automobilisten stonden vijf uur vast in tientallen kilometers lange files.
Leers is woedend over de actie van Vinkenslag die hij ,,onacceptabel en onredelijk van omvang'' noemde. Hij weigerde op verzoek van de bewoners naar de kruising te komen om met hen te praten. ,,Dat zou een premie voor slecht gedrag zijn.''
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter