Evangelisatie?

Plaats reactie
Egbert

Evangelisatie?

Bericht door Egbert »

Lees dit stukje en reageer.

Hoe zouden jullie reageren als je in het vliegtuig hadden gezeten? Met het schaamrood op de wangen onder de stoel duiken of schijnheilig de krant of film bekijken? Of op de oproep reageren en een gesprek aangaan met buurman/vrouw? Wat is in het algemeen de mening over deze manier van evangelisatie, slim of oerdom? :pu
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Tja, wat moet je hier nu mee. Laat ik een ding zeggen. Hij had het iets subtieler kunnen brengen, maar vind de gedachte erachter niet gek.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik zou ten eerste denken dat deze man niet erg goed in zijn bol is. Ten tweede zou ik zeker niet met mijn armen omhoog gaan zitten.
En ten derde zou ik het personeel wat rondloopt in het vliegtuig eens vragen of dit allemaal wel goed gaat.

Ik denk trouwens dat dit beslist geen goede methode is om te evangeleiseren en als ik zijn baas was zou ik deze man eens goed vertellen dat dit niet opprijs gesteld wordt en misschien nog wel ontslaan ook.
Vooral in deze tijd kunnen dergelijke gedragingen enorme paniet geven in een vliegtuig men zou in paniet kunnen raken omdat men denkt dat het vliegtuig misschien wel gekaapt is.
Dergelijk gedrag zeker niet te tolereren
Het zou ook niet mijn stijl zijn om op deze wijze te evangeliseren
memento

Bericht door memento »

Creatief, maar niet echt getuigend van tact.

Maargoed, aan de andere kant heb ik wel respect voor zijn drang tot het vertellen van het evangelie. Helaas ontbreekt die drang bij velen vandaag-de-dag...
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Wel creatief bedacht, maar of het écht dé manier is? nee, ik denk het niet,

Iets nettere variant mag wat mij betreft wel...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
england

Bericht door england »

Wel jammer, want de mensen die niet Christen waren zullen nu niet bepaald open staan voor het Evangelie. Dan deken ze meteen aan die piloot, en zeggen ze: nee dank je wel, dat is niks voor mij...

Op deze manier kan hij meer stuk maken dan uitnodigen, lijkt me.
Toch kan ik me wel indenken dat hij die drang voelde, het is soms toch ook erg moeilijk, als je al die mensen om je heen zite, onbekeerd, op reis naar de eeuwigheid? Maar God regeerd, en zal Zijn almacht tonen!
Uil

Bericht door Uil »

Ik vind het wel een mooie actie van de piloot. Het doorbreekt het standaardpatroon en dwingt mensen weer eens na te denken.
Als de citaten in het ND echt de enige woorden van de piloot waren, dan is er toch niets aan de hand? Hij brengt het evangelie niet, hij vraagt niet tot Jezus te bidden, hij laat niet eens blijken dat hijzelf Christen is. Dat is allemaal wat anderen ervan maken. Of zijn er stukken weggelaten?

Ik denk dat Karen Austen
Volgens Austin grepen verschillende passagiers mobiele telefoons om in paniek naar huis te bellen. Zelf hield zij haar woede en angst voor zich, tot het vliegtuig veilig in New York was geland. Toen vertelde zij de piloot dat hij zich zou moeten schamen voor zijn gedrag.
degene is die hulp nodig heeft; veel hulp.
england

Bericht door england »

Uil,
Evangelisatie is niet je als een onnadenkende gedragen, door zoveel mogelijk aandacht naar je zelf te trekken.
Evangelisatie is het Woord van God naar mensen brengen, het is, zoals Paulus schrijft: ambassadors zijn van God, die mensen om Christus wil smeken: laat je met God verzoenen.

Dit gedrag van die piloot is een schot in het duister, een actie die niet God gericht is, maar piloot gericht. Het maakte mensen ongemakkelijk, niet om de boodschap, maar om de manier waarop hij gebracht werd.
Natuurlijk verwachten we dat mensen zich ongemakkelijk voelen, immers, het is de 'Grieken een dwaasheid en de Joden een ergernis'. Altijd al geweest, zal ook wel altijd blijven. Maar dat houdt niet in dat wij door dom gedrag dat nog effe anders moeten maken.
God heeft ons de opdracht gegeven de wereld van Christus te getuigen, niet om ons als een clown te gedragen.

Beter is om die vlucht te gebruiken om een praatje aan te knopen met je buurman/buurvrouw, en heel voorzichtig te polsen waar iemand voor staat, misschien het gesprek brengen op iets geestelijks, maar om er zo met de botte bijl op af te gaan...
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door memento
Creatief, maar niet echt getuigend van tact.

Maargoed, aan de andere kant heb ik wel respect voor zijn drang tot het vertellen van het evangelie. Helaas ontbreekt die drang bij velen vandaag-de-dag...
Dit wou ik maar zeggen, wij hebben gauw commentaar op hoe het nou wel of niet moet, maar hebben wij vandaag al getuigd? Ik mis dat vaak bij medebroeders/zusters. Wij gaan zo vaak als heel erg stillenin de landen voort en voelen ons daar wel bij, Om ons heen gaan mensen verloren en wij maken ons daar vrij van. Dan heb ik meer respect voor die piloot die z'n mond niet kon houden.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
england

Bericht door england »

Nou Egbert, wij zitten dringend verlegen om wat hulp in ons kleine kerkje-in-groot-gebouw, dus wat let je...

Maar ja, ik weet wat je bedoeld, het is makkelijk om te zeggen hoe het niet moet, dan om zelf iets te gaan doen! En iedereen maakt fouten... Toch is het goed om na te denken voor je iets doet. Immers, het is een opdracht die niet te licht opgenomen mag worden, het is immers een ernstige zaak waar we mee bezig zijn.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door england
Nou Egbert, wij zitten dringend verlegen om wat hulp in ons kleine kerkje-in-groot-gebouw, dus wat let je...

Maar ja, ik weet wat je bedoeld, het is makkelijk om te zeggen hoe het niet moet, dan om zelf iets te gaan doen! En iedereen maakt fouten... Toch is het goed om na te denken voor je iets doet. Immers, het is een opdracht die niet te licht opgenomen mag worden, het is immers een ernstige zaak waar we mee bezig zijn.
Ik heb al een tijdje geleden besloten om alle hooggestemde idealen om te evangeliseren in oerwouden en verre streken en warm of koude landen te laten varen en bij ons om de hoek te beginnen. Dus helaas geen Eastcombe voorlopig.

england

Bericht door england »

Wel jammer hoor...! Je kunt bij ons toch ook om de hoek beginnen...!
nee, ik snap wat je bedoeld, en vind het een nobel streven! Veel succes en sterkte!
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Als God hem dat opdroeg zal de vrucht volgen.
england

Bericht door england »

God draagt een ieder die in Christus is op om het Evangelie te verspreiden. En Gods Woord zal niet ledig tot Hem keren...

Dat houdt niet in dat we dan allemaal maar op de hoeken van de straat moeten gaan staan preken, Evangeliseren is ook een leven leiden dat anderen kunnen zien, het is een beker koud water geven in Christus' Naam, het is een gesprek voeren metd e buren als de gelegenheid er is etc...

En ik weet zeker dat als we dat allemaal biddend doen de vrucht zeker niet uit zal blijven! Immers, Jezus zegt dat wat wij begeren in Zijn Naam, gelovend, God ons dat zal geven! En wat willen we nu liever hebben dan zielen voor God, mensen te zien in Christus?
Plaats reactie