Fiets gejat

Quazzy

Fiets gejat

Bericht door Quazzy »

Kom ik na een lange dag (8.00 weg van huis) om 21.15 uur op het station in Ede aan (de hele dag aan een paper gewerkt, waardoor ik nogal gaar was) IS MIJN FIETS GESTOLEN! Zou je altijd zien he. Vervolgens moet ik een half uur lopen omdat de bus rond die tijd maar één keer in het uur rijdt :i :i :i :i :i

Is jullie fiets ook wel eens gestolen, deel dan hier alle trauma's, onverwerkt leed, etc.
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Ja, bij mij een keer op school. Een paar jaar geleden.

Het was wel m'n eigen schuld.... ik was vergeten hem op slot te zetten :D
Jelle

Bericht door Jelle »

Niet mijn fiets maar de fiets van mijn zoon, toen nog maar 7 of 8 jaar.
We hadden hard gespaard om hem een nieuwe fiets te kunnen geven en door hem niet op slot te zetten is hij toen gestolen.
Nu na 26 jaar lig ik er nog van wakker:D

Maar neemt niet weg ook al staat hij niet op slot, dan nog hebben ze er maar vanaf te blijven.

Dus Zeckie, leg er maar niet van wakker want het is niet jou schuld ze hebben hem maar gewoon te laten staan.

Trouwens als het een mooie fiets is nemen ze hem zelfs wel mee ook als hij op slot staat.
Geerten

Bericht door Geerten »

Auw! Daar haal je een trauma naar boven Quazzy...:i
Mijn prachtige vouwfiets uit het jaar nul is zo'n maand na aanschaf van mij ontvreemd, nadat ik 'm in alle vertrouwen aan m'n -toen nog- beste vriend had uitgeleend.
Twee jaar geleden is er een stel professionele fietsendieven geweest dat mijn splinternieuwe (eerste eigenbetaalde (!)) fiets uit de schuur stal, alle sloten tervergeefs... :i:i

Ik kan me je gevoelens van gisteravond deerlijk voorstellen Quazzy.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Mijn fiets is maar een keer gejat. Dat was in Houten. Een paar weken later zag ik hem staan, met een grote ketting eromheen. Ben toen zo vrij geweest om mijn fiets terug te jatten. Heb de ketting doorgeknipt en de fiets weer netjes meegenomen.
Egbert

Bericht door Egbert »

Bij ons ook een leuke ervaring. Er zijn op een zondag eens drie paar [hele dure, hele nieuwe] fietsen bij de kerk vandaan gestolen. Onder het gebed schijnt er een busje de parkeerplaats opgereden te zijn en de drie mooiste en nieuwste fietsen met slot en al meegenomen te hebben. DE deuren van de kerk stonden open maar niemand heeft gereageert. Men wist waarschijnlijk het zwakste moment uit te kiezen. Het moment waarop iedereen de ogen dicht heeft. Men ken de daders maar die wonen in een vrijstaat dus die kunnen ze niet pakken. [alleen in maastricht en eindhoven schijnt dat te kunnen]
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Van mij is al drie keer een fiets gejat. Eerst mijn ouwe fiets die ik een keer in de stad was vergeten op slot te zetten. :! Toen kocht ik een nieuwe fiets, die was na een half jaar gejat, hier voor de deur, op de dag dat ik aan het verhuizen was... (stond wel op slot) En ook eens die van mijn moeder waar ik toen mee naar het station was. (stond met twee sloten vast) :mad::mad::mad:
Jelle

Bericht door Jelle »

Men moest eens wat doen tegen die fietsendieven.
Misschien een handje aan je fiets laten zetten die zodra iemand hem wil stelen een flinke dreun uitdeelt.:D
limosa

Bericht door limosa »

Van mij is al drie keer een fiets gejat. Eerst mijn ouwe fiets die ik een keer in de stad was vergeten op slot te zetten. Toen kocht ik een nieuwe fiets, die was na een half jaar gejat, hier voor de deur, op de dag dat ik aan het verhuizen was... (stond wel op slot) En ook eens die van mijn moeder waar ik toen mee naar het station was. (stond met twee sloten vast)

tja, pingpongbal, je weet: hoe korter bij Dordt hoe . . .
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

.. hoe donkerder het wordt.
limosa

Bericht door limosa »

.. hoe donkerder het wordt.

ik had iets anders in gedachten maar deze kan ook ;-)
parsifal

Bericht door parsifal »

Een keer is mijn fiets gejat. Dat was toen ik net met wat mensen wat gepraat had over het uit het verband rukken van teksten en we besloten hadden op grond van psalm 1:1a te gaan protesteren in Nijmegen. (Hoe toepasselijk, er zat niets anders op dan wandelen toen).

In Giessendam hebben ze ooit onder een kerkdienst de gereformeerde en hervormde fietsen van plaats verwisseld. Dat vind ik wel een goede grap.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Lecram

Bericht door Lecram »

Heeeeeel lang geleden is een keer mn fiets tijdens krantenbezorgen 'geleend'. Gelukkig stond-tie een paar flats verderop. Alle kranten waren eruit, dus had ik verder een vrije avond. :,

Bij mn moeder hebben ze het een keer heel bont gemaakt. Ze had haar fiets voor een etalage gezet en was even 2 meter om het hoekje gegaan om de etalage daar te bekijken (ze is altijd op zoek naar koopjes). Komt ze terug: FIETS WEG!! Dat was wel heel brutaal.

Ik heb wel HET middel gevonden tegen fietsdiefstal: gewoon met de auto gaan.

Overigens heb ik op mijn motor(fiets) een goedgekeurd alarm, twee ART sloten en een verzekering tegen diefstal. Maar ze moeten er gewoon met hun jatten vanaf blijven!

[Aangepast op 7/11/03 door Lecram]
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ze hebben ook es een fiets van mij gejat. 'k Was in Nunspeet, en was nog geen 5 minuten weg en weg was ie. Ik was toen 12 jaar, toen ze mijn mooie nieuwe Giant mountainbike jatten. Als we de dief tegen kwamen, mochten we (kameraad) van de politie de dief een klap voor z'n kanis geven. Maar ja, als twaalfjarige begin je niet zoveel hè;) Halfjaar later belde de politie van Harderwijk ons op. Ze vertelden dat ze een gestolen fiets hadden gevonden tijdens een zoekactie naar wietplantages. Tja, ik ging kijken, en ik kon wel in huilen uitbarsten, toen ik zag dat mijn fiets zo beschadigd en verroest was geworden. Ik wilde em niet meer mee hebben. Ik had inmiddels alweer een nieuwe gekocht. Achteraf vond ik het wel jammer dat ik em niet meegenomen had, want ik was regelmatig aan moutainbiken in het bos, en voor ruig een parcours was het ideaal om een oude fiets te hebben.

Dus je bent niet de enige die trauma’s gehad heeft om een fiets;)
Kevertje

Bericht door Kevertje »

Mijn fiets hebben ze ook gestolen!!:mad2: Ik was met m'n vriendin in de stad, en we zaten zo een ijsje te eten, en k voelde nog ff in mn jaszak of mn sleuteltje er wel in zat, maar neee hoor! Dus wij renden naar onze fietsen, en... mijn fiets stond er niet meer! ('k had em ook niet op slot gezet!:P) Ooooh.... wat baalde ik!!...

Gelukkig heb k een nieuwe gekregen van pa en ma!:%
Plaats reactie