Wat vind je er van, mag het volgens jou wel of niet? En waarom dan wel niet?
Ik ben tegen dierproeven voor cosmetica, period. Maar ja in NL doen we daar gelukkig ook niet meer aan.
Dierproeven voor wetenschap vind ik wel kunnen. Het is zo gecontroleerd, ze gebruiken het toch alleen als er echt geen andere alternatieven zijn..
Ligt eraan welk wetenschappelijk onderzoek, vind ik. Als het gaat om door te experimenteren met klonen o.i.d. vind ik het absoluut niet kunnen, bij medicijnen is het wel een ander geval.
Voor cosmetica zou het echt overal verboden moeten worden. Super zielig voor die beesten.
Voor dierproeven zijn er in veel gevallen wel alternatieven aanwezig, maar die zijn vaak duurder, vandaar dat dieren toch vaak de klos zijn.
Veel mensen zijn wel tegen dierproeven enzo, maar je ziet dat niet echt in hun koopgedrag (dit is geen verkapte beschuldiging, lebaoth, jij bent volgens mij niet zoiemand).
Dierproeven moeten echt zo veel mogelijk beperkt worden tot het onderzoek waar je echt niet om dierproeven heen kan. En inderdaad ook niet om onderzoek te doen naar kloneertechnieken etc... Dieren worden sowieso al veel te vaak als gebruiksartikel (bioindustrie!) bezien.
Dierproeven worden ook echt streng gecontroleerd. Het moet door verschillende comissies heen tot het goed gekeurd wordt, en dat wordt het alleen als het etisch verantwoord is en er geen andere alternatieven zijn..
Origineel geplaatst door Adje
Voor dierproeven zijn er in veel gevallen wel alternatieven aanwezig, maar die zijn vaak duurder, vandaar dat dieren toch vaak de klos zijn.
Veel mensen zijn wel tegen dierproeven enzo, maar je ziet dat niet echt in hun koopgedrag (dit is geen verkapte beschuldiging, lebaoth, jij bent volgens mij niet zoiemand).
Dierproeven moeten echt zo veel mogelijk beperkt worden tot het onderzoek waar je echt niet om dierproeven heen kan. En inderdaad ook niet om onderzoek te doen naar kloneertechnieken etc... Dieren worden sowieso al veel te vaak als gebruiksartikel (bioindustrie!) bezien.
Welke producten kun je dan hiervoor beter niet kopen Adje?
Ik heb de site bekeken en vond ze wel wat te ver gaan in hun stelling. Ze zijn namelijk tegen alle dierproeven, dus ook om medische redenen. Of bijvoorbeeld als artsen in opleiding moeten oefenen. En dat vind ik wel een beetje ver gaan.
Wel vond ik het fijn dat ze expliciet tegen geweld zijn en ook de politieke lobby gebruiken. Helaas is dat niet met al dit soort organisaties zo.
Ik ben tegen alle soorten van dierenproeven en vind dit christelijk gezien ethisch onmogelijk. Het is niet verenigbaar. De Bijbel spreekt klare taal hoe we de dieren moeten behandelen. Voor mij is er geen compromis over mogelijk en waar we dieren wel voor ´mogen´ gebruiken.