kwaad stichten?????
kwaad stichten?????
Goed ik heb een leuk onderwerp voor een discussie.
Als je meerwerkt een faciliteit te creeeren die later problemen gaat geven dan help je mee om overlast situaties te maken.
Ik denk hierbij aan het meehlepen bouwen van een voetbal stadion. Zou je dat wel doen ook al omdat je weet dat er later een hele boel problemen kunnen ontstaan. Of help je juist wel mee dat te tekenen zodat je rekening kan houden met de infrastuctuur en dus voorzorgsmaatregelen kan treffen?
Is het niet zo dat als je hieraan meewerkt je kwaad sticht want je creeert de mogelijkheid tot kwaad??
Of moet je maar zo denken als ik het niet doe doet een ander het wel?
Let wel ik geef geen mening in bovenstaande maar benwel benieuwd naar die van een ander.:-:+
[Aangepast op 14/5/03 door nursje]
Als je meerwerkt een faciliteit te creeeren die later problemen gaat geven dan help je mee om overlast situaties te maken.
Ik denk hierbij aan het meehlepen bouwen van een voetbal stadion. Zou je dat wel doen ook al omdat je weet dat er later een hele boel problemen kunnen ontstaan. Of help je juist wel mee dat te tekenen zodat je rekening kan houden met de infrastuctuur en dus voorzorgsmaatregelen kan treffen?
Is het niet zo dat als je hieraan meewerkt je kwaad sticht want je creeert de mogelijkheid tot kwaad??
Of moet je maar zo denken als ik het niet doe doet een ander het wel?
Let wel ik geef geen mening in bovenstaande maar benwel benieuwd naar die van een ander.:-:+
[Aangepast op 14/5/03 door nursje]
Dat is een gewetensvraag. Het is in principe een openbaar gebouw. Bij het ontwerp van zo'n gebouw kun je wel degelijk je stempel drukken op bepaalde zaken. Dan denk ik aan veiligheid, infrastructuur etc.
Je hoeft er op voorhand niet vanuit te gaan dat er problemen komen later. Daar heb jij als ontwerper geen invloed op. Dat heeft met hele andere factoren te maken.
tukker
Je hoeft er op voorhand niet vanuit te gaan dat er problemen komen later. Daar heb jij als ontwerper geen invloed op. Dat heeft met hele andere factoren te maken.
tukker
En bedankt he tukker!!!!!!
Was mijn tekst en waren mijn argumenten die van dat ziekenhuis maar goed.
Kan je dan uberhaupt nog wel ergens aan meewerken???
Stel je dann iet te hoge eisen. Kroeg kan niet want daar word alcohol geschonken. Winkelcentrum niet want daar heb je ook allerlei verleidingen. Woonhuis weet jij veel waar dat huis voor gebruikt gaat worden.
Ik denk dat dit ietsje te ver doorgaat maar dat je je wel bewust moet aijn van de consequenties van iets.
Was mijn tekst en waren mijn argumenten die van dat ziekenhuis maar goed.
Kan je dan uberhaupt nog wel ergens aan meewerken???
Stel je dann iet te hoge eisen. Kroeg kan niet want daar word alcohol geschonken. Winkelcentrum niet want daar heb je ook allerlei verleidingen. Woonhuis weet jij veel waar dat huis voor gebruikt gaat worden.
Ik denk dat dit ietsje te ver doorgaat maar dat je je wel bewust moet aijn van de consequenties van iets.
Jij zou dan als bouwvakker een paar verborgen constructiefouten in de draagconstructie van die moskee kunnen stoppen of tijdens het storten van de fundering suiker in de beton doen zodat de beton niet hard of heel bros wordt.............................. :mad2:Oorspronkelijk gepost door tukkertje Zou denk ik niet meewerken aan de bouw van een Moskee, omdat ik anti islam ben.
Een 'breekje' van Breekijzertje
Ik denk dat je in de eerste plaats gewoon verantwoordelijk bent voor je eigen gedrag an sich. Dus je kan wat mij betreft gerust meebouwen aan die moskee, jij bent niet verantwoordelijk voor het gebruik ervan. kBen het er niet helemaal over uit hoor, voor mezelf, misschien is er wel een grens.
Maarja, kan je de uitvinder van het buskruit verwijten wat er allemaal mee is uitgevreten? Of die van de computerchip? Telefoon? Zo kan je nog wel een tijdje doorgaan...
Maarja, kan je de uitvinder van het buskruit verwijten wat er allemaal mee is uitgevreten? Of die van de computerchip? Telefoon? Zo kan je nog wel een tijdje doorgaan...
Maar baseeer je die grend dan op gevoel (ja je merkt het ik ben een vrouw die hebben ietsmet gevoel) of zijn er ook daadwerkelijke argumenten te vinden (en zo ja dan wil ik die natuurlijk graag horen).
Want zeggen dat je ieder voor zich vreantwoordelijk bent klinkt leuk maar dat betekent dat je nooit iemand op zijn daden aan kan spreken??? Want hij is toch lekker zelf verantwoordelijk??/ lijkt mij niet ik heb altijd geleerd dat er ook zoiets is als broederlijke tucht lering. (en ik schaar mezelf dan maar even bij de broerders)
Want zeggen dat je ieder voor zich vreantwoordelijk bent klinkt leuk maar dat betekent dat je nooit iemand op zijn daden aan kan spreken??? Want hij is toch lekker zelf verantwoordelijk??/ lijkt mij niet ik heb altijd geleerd dat er ook zoiets is als broederlijke tucht lering. (en ik schaar mezelf dan maar even bij de broerders)
je begrijpt niet wat ik bedoel, nursje. Natuurlijk moet iedereen naar 'het goede' streven, en je bent ook verantwoordelijk voor je eigen gedrag, maar ik bedoelde te zeggen dat je alleen verantwoordelijk bent voor je eigen gedrag, en voor wat jij doet, niet voor wat er met jou 'daden' of 'vindingen' gebeurt.