Lastige jongeren

Jelle

Lastige jongeren

Bericht door Jelle »

Lastige jongeren

Op de lijn Enkhuizen - Hoorn hebben de Nederlandsespoorwegen bijzonder veel last van jongeren die de reizigers lastigvallen op de perrons en in de trein. Maar ook wordt regelmatig door deze jongeren in de treinen de boel vernield en zelfs in brandgestoken. Reizigers worden bedreigt, en ga maar door.

Mijn mening is dat dit schorem (een ander woord heb ik er niet voor) werkelijk hardhandig met de knuppel al verwijderd wordt bij de ingang van het station.
Dit is een taak van de politie, maar die laat dit allemaal maar doorgaan.
Wat is jullie mening.

[Aangepast op 7/5/03 door Jelle]
wpv

Bericht door wpv »

Van mij mogen ze inderdaad met de knuppel verwijderd worden. Alleen is de maatschappij nog niet zo ver dat dit geaccepteerd word.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Zou het niet verstandig zijn om eerst eens de dialoog met die jongeren aan te gaan?
Direct "de knuppel erover" was meer iets voor de neanderthalers lijkt me.........

Een 'breekje' van Breekijzertje
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Zou het niet verstandig zijn om eerst eens de dialoog met die jongeren aan te gaan?
Direct "de knuppel erover" was meer iets voor de neanderthalers lijkt me.........
Een dialoog tussen de knuppel en de jongeren ;)
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Van mij mogen ze inderd]aad met de knuppel verwijderd worden. Alleen is de maatschappij nog niet zo ver dat dit geaccepteerd word.

Denk je dat? Je formuleert het verkeerd WPV. De politiek is nog niet zo ver. Misschien dat dit kabinet er anders over denkt. De gangbare gedachte binnen het vergiftigde paarse klimaat dacht er over zoals ‘breekijzertje’ verwoordde:

Ik pleit heus niet voor een politiestaat, maar Nederland gaat zo langzamerhand kapot aan de dialoog. We moeten met iedereen de dialoog aangaan, terwijl diegene met wie we de dialoog aangaan, zich niets van dit alles aantrekken! Beste Breekijzertje, denk eens na! Waarom denk je dat Pim Fortuyn een voedingsbodem had in Nederland?

Groeten,
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Breekijzertje

Aan een dialoog is nog nooit iemand "kapot" gegaan, aan "de knuppel" wel...........

Ik ben heus geen zachtzinnig mensje, maar ik pleit wel voor 'het gesprek aangaan'.

Het hinderen en lastig vallen van anderen door deze jongeren komt vrijwel altijd voort uit leegheid. Let wel, ik praat dit niet goed, verre van dat!

Sla je het er met de knuppel in of eruit?

ndonselaar: "Beste Breekijzertje, denk eens na!"
Sorry, zal ik voortaan doen.............. :mad2:

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Met deze jongeren is geen dialoog te voeren. Ze moeten gewoon keihard worden aangepakt. Maar jah, dat mag weer eens niet in Nederland. Wel mag je alles kapot maken, mensen lastig vallen etc. etc.

Wordt eens wakker overheid.

Kan hier zo kwaad om worden. Bij de politie zijn ze een stelletje softies. Kunnen alleen bekeuringen uitdelen aan kinderen die geen achterlicht op hun fiets hebben (recent gezien, ze stonden er nog bij te lachen ook). Daar kots ik van:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Langzamerhand loont het in Nederland om crimineel te worden. je wordt geen strobreed in de weg gelegd. En dan heb je ook nog zo'n Breekie die de dialoog wil aangaan . Laat me niet lachen. De knuppel erover, of de wapenstok.

tukker
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

He Tukker
Kan hier zo kwaad om worden. Bij de politie zijn ze een stelletje softies. Kunnen alleen bekeuringen uitdelen aan kinderen die geen achterlicht op hun fiets hebben (recent gezien, ze stonden er nog bij te lachen ook). Daar kots ik van
Kots lekker verder zou ik zeggen.
Je moet geen appels met peren vergelijken. Als kinderen geen licht op hun fiets hebben zijn ze een gevaar op de weg en dat moet bestraft worden. Dat heeft verder niets met het aanpakken van criminele jeugd te maken.

Als jij aan de drugs was en een totaal zinloos leven had en met net zo'n holle blik in je ogen rondliep als die lui daar, zou jij het dan leuk vinden dat niemand de dialoog met je aan zou willen gaan? Een deel van die crimineeltjes schreeuwt gewoon om aandacht, die krijgen ze anders niet.

[Aangepast op 7/5/03 door lebaoth]
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zucht,

Snap je het dan echt niet lebaoth. Tuurlijk moeten fietsers een achterlicht hebben. Maar het gaat hierom dat de politie veel te selectief is. Bij moeilijke gevallen geven ze niet thuis. Ze pakken liever een kind dan een grote vent met spierballen. Het zijn gewoon een stelletje lafbekken daar.

En wat die jongeren in Hoorn betrefd. Dat gespuis moet gewoon van de straat. En dan kun jij leuke praatjes ophangen van drugs , ze hebben aandacht nodig. Allemaal lariekoek. Keihard aanpakken is de enige remedie.
Dat volk wil helemaal geen dialoog. Weet je nog, voor een dialoog heb je minimaal twee partijen nodig. Nou, denk maar niet dat dat schorem wil praten hoor.

tukker
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Ze pakken liever een kind dan een grote vent met spierballen. Het zijn gewoon een stelletje lafbekken daar.
O ja.
Jij was boekhouder toch?
En dan kun jij leuke praatjes ophangen van drugs , ze hebben aandacht nodig. Allemaal lariekoek. Keihard aanpakken is de enige remedie.
Ik praat het niet goed! Je hoeft alleen niet direct te gaan blaten over aanpakken (aanpakken moet zeer zeker, helemaal mee eens!) en vooral geen dialoog. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten!
Heb jij wel eens geprobeerd om met dat soort mensen te praten? Ik ga zo vaak met half criminele pubers om en dan ga je wel enigszins begrijpen waarom mensen zich zo gedragen. Dat betekent absoluut niet dat het goedgepraat moet worden, maar het is allemaal niet zo simpel als jij het voorstelt.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Jij was boekhouder toch?
:,:,gelukkig niet

dan ga je wel enigszins begrijpen waarom mensen zich zo gedragen
Ik kan op geen enkele manier begrip opbrengen voor zulk gedrag. Aan zulke types gaat onze maatschappij kapot. Weet je wat dat volk eens moet gaan doen. Werken!!! Dan zijn ze tenminste een beetje nuttig bezig.
Adje

Bericht door Adje »

Lebaoth, dat lintje verdien je echt. tIs precies hetzelfde met al dat ge*** over ama's en allochtonen altijd, als je vervolgens vraagt of die persoon uberhaupt weleens in een AZC is geweest, dan geven ze niet-thuis. Tukkertje, je kan wel erg hard klagen, maar probeer je zelf wat aan zulke problemen te doen? Wat doe jij anders dan toekijken en klagen? Heb je je weleens verdiept in de problemen die jongeren tegenwoordig hebben met de maatschappij en zichzelf hebben? Mensen zijn ook een product (gevolg) van hun omgeving en hun tijd! Probeer wat begrip op te brengen, niet voor het gedrag van die personen, maar voor de persoon zelf. Dit meen ik serieus!

[Aangepast op 7/5/03 door Adje]
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wat doe jij anders dan toekijken en klagen?
Wat kan ik anders doen dan?? Naar die jongeren toe gaan en een gesprek beginnen? Ten eerste heb ik daar de tijd niet voor en ten tweede ben ik geen maatschappelijk werker.

Wat ik niet snap is dat volgens jullie alles met praten opgelost kan worden. Waarom hebben we dan nog steeds problemen ??? Niet genoeg gepraat of zo. Ik ben van "geen woorden maar daden". Laat de overheid dat schorem van de straat halen en hun mischien iets van normen en waarden bijbrengen. Iets wat ze thuis waarschijnlijk tekort zijn gekomen.

tukker
Breekijzertje

W W J D ???

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

WDJN
Plaats reactie