Psychische stoornissen..

WiccanGirl

Psychische stoornissen..

Bericht door WiccanGirl »

Straf van God of gewoon een samenhang van de verkeerde omstandigheden?
Madtice

Bericht door Madtice »

Psychische stoornissen hebben allerlei oorzaken: omgeving, persoonlijke ziekten, gebruik van bepaalde middelen, niet verwerkte gevoelens, etc. Maar ik persoonlijk denk niet dat God iemand straft met bijvoorbeeld een psychische stoornis.
WiccanGirl

Oorspronkelijk gepost door Madtice
Psychische stoornissen hebben allerlei oorzaken: omgeving, persoonlijke ziekten, gebruik van bepaalde middelen, niet verwerkte gevoelens, etc. Maar ik persoonlijk denk niet dat God iemand straft met bijvoorbeeld een psychische stoornis.
tja als aankomend psycholoogje ben ik het helemaal met je eens... Er zijn bepaalde risico factoren waardoor je sneller een psychische stoornis krijgt... of je kan er al geboren mee worden...
anne

Bericht door anne »

Ik geloof dat psychisch stoornissen gevolgen zijn van zonden...
Net als ziekten...
Dit hoeft niet expleciet een straf te zijn op een zonde die je hebt gedaan, maar wel een straf voor ons zondige menszijn.

Een psychische stoornis kan heel veel zijn...
Het kan simpelweg een afwijking zijn in de hersenen, maar ook door bijvoorbeeld een samenloop van wegen, kan er een psychische stoornis optreden....
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ben ik eens anne. Het is wel erg als je een psygische stoornis hebt. Ken het van heel nabij.

Vraagje: is een dubbele persoonlijkheid ook een psychische stoornis??

tukker
WiccanGirl

JA multiple personality disorder.... Meerdere persoonlijkheden... Is dus ook een psychische stoornis...

Een psychische stoornis is als je een verstoorde gedachtengang hebt, dit kan door omstandigheden komen of door afwijkende communicatie in de hersenen...

Maar hoe zit dat dan met kinderen die met bijv autisme geboren worden... Wordt zo'n kind meteen gestraft zonder dat het de aarde echt mee heeft mogen maken...??
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Erfzonde. Iedereen die geboren wordt is al bevlekt met de erfzonde. Een kind komt daarom niet blanco op de wereld.

tukkertje
WiccanGirl

erfzonde... tja daar kan dat kind wat aan doen... sorry hoor maar ik begrijp dat niet.. En heel veel mensen die het niet zouden verdienen krijgen psychische stoornissen..... Maar ja ik ben vast niet degene die mag zeggen of ze het wel of niet verdienen....
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wie verdient het wel dan. Wij zijn allemaal in Adam gevallen in de zonde. Zou ik ook kunnen zeggen van " ik heb niet gegeten van die boom".

Ieder mens die geboren wordt is zondig. Daarom is het ook nodig om een nieuw hart te krijgen. Om een borg te krijgen voor je zonden.

tukkertje
WiccanGirl

Maar zo'n kind met autisme... dat is levenslang, met medicijnen kan het vermindert worden maar hij/zij komt er niet vanaf. Mag dat kind geen kans hebben om zijn "zonden" goed te maken?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Er is mijns inziens helemaal niets mis met dat kind. Kan toch evengoed een kind van God zijn.

tukkertje
WiccanGirl

Ja dat zal vast, maar dat kind kan niet goed functioneren in de maatschappij... Kan vaak niet goed alleen functioneren... is dat eerlijk?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wat is eerlijk in deze wereld. Is het eerlijk dat wij aan alles geen gebrek hebben, terwijl er duizenden honger hebben. Is het eerlijk dat veel mensen hun dierbaren moeten missen doordat ze er niet meer zijn. etc. etc.

Maar het feit van dat dat kind niet kan functioneren in de maatschappij wil nog niet zeggen dat hij/zij nergens goed voor is. Het is net zo goed ene mens met een ziel voor de eeuwigheid.

tukkerjte
WiccanGirl

Okeej maar kinderen met ADHD? Die zijn heel erg druk en af en toe zelfs agressief... Die kunnen dus een gevaar vor zichzelf zijn en anderen...
En psychopaten en sociopaten...
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wat wil je daarmee zeggen. Zijn ook mensen, toch.

tukkertje
Plaats reactie