Moord op 13-jarige
Moord op 13-jarige
Hallo allemaal,
Jullie hebben vast al wel wat gehoord
over de Moord op Seder Soares.
een 13-jarige inwoner van Rotterdam.
Nadat hij met zijn vrienden op het
metroplein sneeuwballen gooide,
Werd hij door 5 kogels gedood. De moordenaar is in z'n auto ervandoor gegaan. Afschuwelijk. Deze gewetenloze
moord is te vergelijken met die op Pim
Fortuyn. Na sneeuwpret 5 kogels door
je hoofd. Dit vraagt een Lik- op- stuk beleid. Normen en Waarden. Een nieuwe
uitdaging voor Balkenende?
Jullie hebben vast al wel wat gehoord
over de Moord op Seder Soares.
een 13-jarige inwoner van Rotterdam.
Nadat hij met zijn vrienden op het
metroplein sneeuwballen gooide,
Werd hij door 5 kogels gedood. De moordenaar is in z'n auto ervandoor gegaan. Afschuwelijk. Deze gewetenloze
moord is te vergelijken met die op Pim
Fortuyn. Na sneeuwpret 5 kogels door
je hoofd. Dit vraagt een Lik- op- stuk beleid. Normen en Waarden. Een nieuwe
uitdaging voor Balkenende?
Vanmorgen stond ik in Rotterdam op de tram te wachten.
Ik keek eens om mij heen.
Wie zouden er nu allemaal een pistool op zak hebben?
Zou er nu echt hier elk moment zomaar iemand doodgeschoten kunnen worden?
Dit is toch te gek voor woorden.
"Jij gooit een sneeuwbal naar mij? Oké, dan schiet ik je even dood."
Ik keek eens om mij heen.
Wie zouden er nu allemaal een pistool op zak hebben?
Zou er nu echt hier elk moment zomaar iemand doodgeschoten kunnen worden?
Dit is toch te gek voor woorden.
"Jij gooit een sneeuwbal naar mij? Oké, dan schiet ik je even dood."
Afschuwelijk ja.
Te vergelijken met Pim Fortuijn... Vind ik nogal raar gedacht.
Pim Fortuijn was een idealist die extreme ideeen had, die openlijk naar buiten droeg en probeerde heel nederland te overtuigen van die ideeen. Volkert van der G. heeft met voorbedachte rade op Fortuijn geschoten.
Dit jongetje is in blinde woede doodgeschoten. Sorry maar niet te vergelijken...
Voor doodstraf ben ik in geen geval. Ja ik vind dit echt vreselijk. Die persoon is niet goed bij zijn hoofd. Dat hij zoiets doet. Geen excuus voor. Hij zal moeten boeten voor zijn daad, zeker weten. Maar ja doodstraf kan niet eens in Nederland, en ik hoop dat het er nooit zal komen...
Te vergelijken met Pim Fortuijn... Vind ik nogal raar gedacht.
Pim Fortuijn was een idealist die extreme ideeen had, die openlijk naar buiten droeg en probeerde heel nederland te overtuigen van die ideeen. Volkert van der G. heeft met voorbedachte rade op Fortuijn geschoten.
Dit jongetje is in blinde woede doodgeschoten. Sorry maar niet te vergelijken...
Voor doodstraf ben ik in geen geval. Ja ik vind dit echt vreselijk. Die persoon is niet goed bij zijn hoofd. Dat hij zoiets doet. Geen excuus voor. Hij zal moeten boeten voor zijn daad, zeker weten. Maar ja doodstraf kan niet eens in Nederland, en ik hoop dat het er nooit zal komen...
En dat laatste gebeurt veel blijkt uit cijfers uit Amerika. Namelijk mensen die in de jaren '80 zijn 'gedoodstraft' maar die achteraf gezien onschuldig blijken te zijn geweest (gebleken uit DNA gegevens waar men toen nog niet mee kon werken). Je praat dan niet over enkelingen maar over tientallen. Moet je je indenken: dat je over enige minuten de electrische stoel op moet terwijl je weet dat je onschuldig bent..... en niemand die je serieus neemt: "smerige moordenaar!, net goed."Origineel geplaatst door pingpongbal
Maar dan moeten ze wel eerst 100% zeker weten wie de dader is. Want alleen dán zou je de doodstraf kunnen geven, vind ik.
Want de dood is wel onomkeerbaar. Stel dat later blijkt dat een ander de dader was...
Ben dus absoluut niet enthousiast over de doodstraf. Levenslang in een saaie cel vind ik eigenlijk veel sadistischer (gemeen ben ik hè). Maar ja, blijkt dan iemand onschuldig te zijn dan kost dat de staat weer zoveel hè.....
[Veranderd op 6/2/03 door Kislev]
Het kan waar zijn dat de doodstraf vaak gebeurt bij onschuldige mensen, en wij mogen geen voorzienigheidje spelen, maar er staat toch duidelijk in de Bijbel, dat wie met het zwaard doodt, ook met het zwaard gedood moet worden, dus als het onomstotelijk bewezen is, dat ze de échte dader te pakken hebben. Dan ben ik vóór de doodstraf op bijbelse gronden.
Genesis 9:6
Wie des mensen bloed vergiet, zijn bloed zal door den mens vergoten worden;
Romeinen 13: 1 en 4
Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd.
Want zij is Gods dienares, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet, zo vrees; want zij draagt het zwaard niet te vergeefs; want zij is Gods dienares, een wreekster tot straf dengene, die kwaad doet.
Maar volgensmij was er op dit forum al een discussie over de doodstraf...
Wie des mensen bloed vergiet, zijn bloed zal door den mens vergoten worden;
Romeinen 13: 1 en 4
Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd.
Want zij is Gods dienares, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet, zo vrees; want zij draagt het zwaard niet te vergeefs; want zij is Gods dienares, een wreekster tot straf dengene, die kwaad doet.
Maar volgensmij was er op dit forum al een discussie over de doodstraf...
Ja, vreselijk!! Inderdaad de stap naar de doodstraf zou als de doodstraf hier mocht niet zo groot zijn denk ik.
Goed, ik kan me goed voorstellen dat als er iemand sneeuwballen naar je auto gooit dat je niet echt happy bent, maar om nou meteen een pistool te trekken en zomaar te schieten, dat slaat echt nergens op!
Goed, ik kan me goed voorstellen dat als er iemand sneeuwballen naar je auto gooit dat je niet echt happy bent, maar om nou meteen een pistool te trekken en zomaar te schieten, dat slaat echt nergens op!
idd dat je uberhaupt een wapen hebt... Ik dacht dat dat in NL verboden was, maar ja er is dus toch nog makkelijk aan te komen...Origineel geplaatst door Olli
Ja, vreselijk!! Inderdaad de stap naar de doodstraf zou als de doodstraf hier mocht niet zo groot zijn denk ik.