Hogere tarieven openbaar vervoer
Hogere tarieven openbaar vervoer
Volgend jaar word de prijs van een treinkaartje met 10% verhoogd.. Schandalig vind ik het..
Stelling:
Door de hoge tarieven van het openbaar vervoer worden de reizigers de auto in gejaagd...
Mee eens...
Stelling:
Door de hoge tarieven van het openbaar vervoer worden de reizigers de auto in gejaagd...
Mee eens...
dan pak ik de heli van pa:,:,:,
maar inderdaad is mobiliteit een duur goed tegenwoordig. Het OV is voor mij gratis, maar als ik op een traject van anderhalf uur ruim 2 uur vertraging heb, ga ik toch achter mijn oren krabben. De auto is in dit geval ook geen optie, want met die files duurt het bijna net zo lang, en erg goedkoop is het niet. Een alternatief kan ik ook zo snel niet verzinnen voor de langere afstanden.
maar inderdaad is mobiliteit een duur goed tegenwoordig. Het OV is voor mij gratis, maar als ik op een traject van anderhalf uur ruim 2 uur vertraging heb, ga ik toch achter mijn oren krabben. De auto is in dit geval ook geen optie, want met die files duurt het bijna net zo lang, en erg goedkoop is het niet. Een alternatief kan ik ook zo snel niet verzinnen voor de langere afstanden.
Tempobeurs?
Is Madtice nog zo'n 'ouwe' student? (d.w.z.vóór 1996 begonnen...)
Ik vind het ook belachelijk, maar met mijn OV heb ik makkelijk praten. Alhoewel, in de vakanties en de weekenden zit ik met ongeveer de helft van dat dure grapje en dat is minder....
Bienveillance
[Veranderd op 9/9/02 door Bienveillance]
Is Madtice nog zo'n 'ouwe' student? (d.w.z.vóór 1996 begonnen...)
Ik vind het ook belachelijk, maar met mijn OV heb ik makkelijk praten. Alhoewel, in de vakanties en de weekenden zit ik met ongeveer de helft van dat dure grapje en dat is minder....
Bienveillance
[Veranderd op 9/9/02 door Bienveillance]
Natuurlijk jaagd men met hogere tarieven de mensen de trein uit en dan nog moet je staan en kom je meestal te laat aan met de trein.
Maar wat moet je als je elke dag vanuit Almere naar Gouda moet voor je werk? De trein is duur maar een auto kost ook heel veel geld en ik denk dat je alleen maar kunt betalen en balen en anders kom je nergens. Korte afstanden kan per fiets maar is ook balen als het regent.
Auto´rijden zou natuurlijk veel goedkoper kunnen zijn maar dat wordt door de regering kunstmatig duur gemaakt om niet teveel uit de pas te lopen met het openbaar vervoer.
Maar wat moet je als je elke dag vanuit Almere naar Gouda moet voor je werk? De trein is duur maar een auto kost ook heel veel geld en ik denk dat je alleen maar kunt betalen en balen en anders kom je nergens. Korte afstanden kan per fiets maar is ook balen als het regent.
Auto´rijden zou natuurlijk veel goedkoper kunnen zijn maar dat wordt door de regering kunstmatig duur gemaakt om niet teveel uit de pas te lopen met het openbaar vervoer.
Ik vind dat de NS de derde klas treinkaartjes uit moeten vinden. Voor als je op het balkon op je kont moet zitten omdat je anders stalpoten krijgt.
Er moeten gewoon genoeg zitplaatsen zijn. O, ja nog een goede tip als je je treinkaartje te duur vind, pap aan met de machinist en vertel dat je er ook over denkt om bij de NS te werken. Wedden dat ie je uit nodigd om in de cabine te kijken.............en dus je kaartje niet controleerd;-)
En als je trouwens echt bij de NS gaat werken mag je ook gratis rijden binnen Nederland. Dus meld je aan.......:bou:
En als je het echt allemaal zat ben kijk dan op de startpagina en daar staat het adres van Rovers die er tegen in gaat.........
De wijze woorden van Madeliefje:,:,:,:,:,:,
Er moeten gewoon genoeg zitplaatsen zijn. O, ja nog een goede tip als je je treinkaartje te duur vind, pap aan met de machinist en vertel dat je er ook over denkt om bij de NS te werken. Wedden dat ie je uit nodigd om in de cabine te kijken.............en dus je kaartje niet controleerd;-)
En als je trouwens echt bij de NS gaat werken mag je ook gratis rijden binnen Nederland. Dus meld je aan.......:bou:
En als je het echt allemaal zat ben kijk dan op de startpagina en daar staat het adres van Rovers die er tegen in gaat.........
De wijze woorden van Madeliefje:,:,:,:,:,:,
Ik ben geen oude student, maar van na 1996... mijn eerste studiejaar (en velen zullen volgen) was in uhm..., 1999. Toen heette de tempobeurs de prestatiebeurs, en nog steeds. Ik heb 'm gelijk getest en maar 17 studiepunten gehaald in mijn eerste jaar... dus terugbetalen, dacht ik. Maar nee hoor, ze willen het de arme student niet al te moeilijk maken, dus als ik maar gewoon binnen 10 jaar een diploma haalde was alles in orde... nou ja, dat hopen we dan maar he? Dus tot nu toe nog lekker OV-en... wat handig is want mijn vriendin woont in Groningen en ik in 's-Gravenzande (WAT?!! Ja, da's een dorpje (STAD!) net iets ten zuiden van de stad (DORP!!) Den Haag.) Dus, dankzij de OV kunnen wij nog steeds een goede relatie onderhouden. Van mij krijgt de NS dan ook een grote pluim, want nergens anders ter wereld hebben we zo'n goed systeem als hier in Nederland. Anderhalf uur vertragingen zijn gelukkig niet schirring en inslag, maar wel vervelend. Meestal heb je hoogstens een half uur, als je al vertraging hebt, en dat is wel overkomenlijk, dacht ik zo. Vooral gezien het alternatief. Nee hoor, van mij mag de NS nog jaren zo doorgaan.
De laatste der eeuwige studenten
Matthijs
De laatste der eeuwige studenten
Matthijs