(extreem) LINKS (milieu) ACTIVISME

Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

(extreem) LINKS (milieu) ACTIVISME

Bericht door Billy »

Moet er eerst zo'n moord op fortuyn gebeuren voor er in nederland erkent wordt dat er veel gevaren kleven aan het LINKSE (milieu) activisme????


Ze distansieren zich natuurlijk van de moord op Pim F. ( gelukkig dat toch nog wel!) maar word er door de overheid en niet in de laatste plaats door de burger die 10 hoog 7 achter op een flat woont en niet half weet wat er in de buitenlucht allemaal gebeurt, niet veel te veel steun gegeven aan linkse milieu groepen.

St. Natuur en Milieu
Milieudefensie
Lekker dier
Wakker dier
Milieuoffensief
Kritisch Faunabeheer
Anti bont club etc. etc.

zijn deze activisten niet een beetje erg doorgeslagen in hun ideologie??

Mijns inziens ZEEER ZEKER WEL


NB deze discussie even los houden van de moord op Pim fortuyn aub
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Adje

Bericht door Adje »

Allereerst: deze discussie IS nu haast niet los van Pim Fortuyn te voeren. De moord ligt nog te vers in het geheugen, en daarom zijn de reacties meer zwart-wit.

Veel milieuorganisaties zijn absoluut geweldloos, en doen alles op een vreedzame manier (HET voorbeeld hiervan is Greenpeace). Ze bewandelen zo mogelijk de correcte weg, en als het niet anders gaat demonstreren ze op een vaak aansprekende manier. Verder is het MEER DAN NODIG dat deze organisaties er zijn. Zonder hen gaat deze wereld nog eerder naar de knoppen. Het gaat al zo slecht!
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Verder is het MEER DAN NODIG dat deze organisaties er zijn. Zonder hen gaat deze wereld nog eerder naar de knoppen. Het gaat al zo slecht!

Zonder deze organisaties zou het er voor de toekomst van de boeren in Nederland er wat beter uitzien en wordt Nederland niet verheven tot een of ander paradijselijk reservaat.

Let wel Zonder deze activisten red nederland zich wel. Maar zonder de boeren en normaal gezonde landschapsnatuur zeker weten niet!!!

Als het weer oorlog zou worden hebben we de boeren hard nodig om aan ons happie eten te komen maar hebben we niks aan die schreeuwerds met geitewollen sokken.

het zijn doorgeslagen ideologieen!!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Adje

Bericht door Adje »

Als je wist, hoe slecht de boeren, zoals ze nu boeren, voor het milieu zijn, dan zou je wel anders praten. Ik zeg niet dat dat alleen aan de boeren ligt, maar het feit ligt wel op tafel!
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

dat er dingen beter kunnen dat wil ik wel toegeven maar om het huidige boeren ""slecht te noemen"" dat gaat mij mijlen te ver!!!!!!!!

maar das misschien wer een discussie voor een ander onderwerp.


al met al: LINKSE actiegroepen slaan veel te ver door zowel op milieu/dierenrechten en Krijgsmacht ideeen!!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

De meeste linkse actiegroepen opereren denk ik vanuit de mens. Men bekijkt alles vanuit de mens richting de dieren. Men probeert als het ware in de huid van een dier te kruipen. We weten allemaal dat we dieren niet kunnen gelijk stellen aan een mens. Zelfs miljoenen dieren niet.

Er zijn linkse groepen die zeker wel goed werk doen, maar er zijn ook groepen die doorslaan en helemaal niet meer aan de mens denken die ermee te maken hebben.

We moeten uitkijken dat we niet alle linkse groepen op 1 hoop schuiven. Ik weet als leek echt niet welke linkse groep te ver gaat en welke niet. Als maatstaf kan je hanteren: Als men geen oog meer heb voor de omstandigheden en de mens, dan gaat men te ver!

Enne.....natuurlijk hebben/doen de boeren op dit moment verkeerde dingen. Maar we moeten ons dan wel beseffen dat het hoofdzakelijk vanuit Den Haag op die boeren is gelegd en nu wil men het weer terug draaien.

De restanten van het Nederlandse Landschap hebben we aan de boeren te danken!
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Milieu-activisme is best, maar tegen anarchisme kan je niet hard genoeg optreden!
Er zitten bij dergelijke groeperingen nogal wat mensen die menen dat ze boven de wet staan en dat hun doel alle middelen heiligt.

Hoe haalt iemand die zich dierenbeschermer noemt het nu toch ooit in z'n hoofd om honderden nertsen in de Nederlandse natuur los te laten. Het zijn roofdieren, dus brengen ze de fauna in de omgeving een geduchte knauw toe. Dan ben je geen dierenbeschermer, maar dierenmoordenaar!
(Dat er eentje nu ook mensen vermoordt, is hopelijk een uitzondering.)
Trein

Bericht door Trein »

Origineel geplaatst door Billy
Zonder deze organisaties zou het er voor de toekomst van de boeren in Nederland er wat beter uitzien en wordt Nederland niet verheven tot een of ander paradijselijk reservaat.
Even wat verder doordenken dan je eigen tuinpad billie. Zonder deze organisaties zou het er in de nabije toekomst veel beter uit zien voor de boeren in nederland. Maar je moet niet bedenken hoe de verre toekomst er uit zou zien. Ik wil graag dat ook mijn kinds kinderen nog op een leefbare aarde kunnen wonen, en niet stikken in het gif, pesticiden, mestbergen en andere rotzooi.
Zonder die organistaties zouden we nu al op een grote mestvaalt leven, en zouden er nog steeds enorme hoeveelheden chemisch en radioactief afval in de zee gedumpt worden. En je wilt nu al niet weten hoeveel van die tijdbommen er op de bodem van de zee liggen.
Kijk naar de enorme vervuiling in het oude oostblok. Dan zie je ook hoe het er hier uitgezien zou hebben als we net als daar ten tijde van het oostblok geen milieu organisaties hadden gehad.
Geen prettig vooruitzicht me dunkt.

Om eens een mooie tekst te citeren (die ik hier ook aan de muur heb hangen)

We hebben de aarde niet geërft van onze ouders, maar geleend van onze kinderen
limosa

Bericht door limosa »

Da's mooi Admin want over boeren en tuinders in het algemeen (hoe belangrijk ze zijn voor het instandhouden van het Nederlandse landschap bijvoorbeeld . . .) valt nog wel wat te discussieren. Over de extreem linkse milieu-activisten (of moeten we ze onderhand -terroristen noemen, ze worden van nog een moord van een aantal jaren terug verdacht en volgens Vd Brink is dat terecht), over die extreem linkse militante anarchisten dus hoeven we verder niet te discussieren: die moeten met alle middelen bestreden worden (politie, AID, BVD, justitie, . . .).
Ik heb het dus niet over GreenPeace enzo, die zijn toch wel anders hoewel ze ook wel eens een scheve schaats rijden (promotie groene energie door windmolens, Brentspar, . . .).

limosa
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

citaat limosa:Ik heb het dus niet over GreenPeace enzo, die zijn toch wel anders hoewel ze ook wel eens een scheve schaats rijden (promotie groene energie door windmolens, Brentspar, . . .).



Nou daar wil ik het wel 's over hebben.!!!!!!

Verdachte Volkert van der Graaf heeft 3 advocaten !!! Een daarvan ( ben de naam ff kwijt) is NB VOORZITTER van Greenpeace Nederland...

jajaja voor het goede fatsoen heeft ze haar functie dar neergelegd.

Omdat , volgens greenpeace, de verdachte uit de milieuactivisten groep komt en men zich van de moord toch wilt distansieren jajjajajjajjajaja

het zit weer lekker krom in elkaar!!!!

enne die verdachte heeft wel natuurlijk zijn ""vriendjes"" in de advocatuur, want de namen van zijn advocaten was het eerste wat hij zei na arrestatie.

hoezo? moord met voorbedachte rade??


BAH enge lui allemaal!!!


wil je natuurorganisaties noemen die toch een andere wijze van handelen hebben noem dan NATUURMONUMENTEN of de PROVinciale Landschappen.!!!!!


[Veranderd op 10/5/02 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jelle

Bericht door Jelle »

Ja leuk die milieuverenigingen ze weten het allemaal zo goed te vertellen, maar o wee als het hen persoonlijk treft dan piept men anders.
In gouda hadden wij eens een wethouder van milieu (geen activist maar wel wethouder) de bovenste beste brave man ging verhuizen en wat schetst ieders verbazing? alle rotzooi die hij maar inhuis kon vinden werden gewoon op een hoop langs de kant van de straat gemikt. Tot aan belangrijke gemeentelijke stukken.
En dan anderen maar laten bekeuren omdat ze hun vuil overal maar neer slingeren.
En dan de mileugroepen tegen kernenergie en noem maar op. Nee geen kernenergie, geen kolencentrales, nee niks. Maar dan de uitkomst windenergie. Maar ze willen geen windmolens wat dat tast het gezicht aan van het landschap.
Ja wat willen ze nu. Ik zie het wel zitten, in elke tuin een windmolen voor eigen energie voorziening.
Het ergeljke van die linkse bewegingen vind ik nog dat ze overal commentaar op hebben, alles wordt afgekeurd, maar brengen ze zelf nieuwe oplossingen aan.
Nee dus. Het is vaak alleen maar werkschuw tuig wat er onder rondloopt en ze zouden er beter aan doen om net als anderen gewoon te werken voor hun eld en niet op andermans zak te lopen en rotzooi te schoppen.
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Origineel geplaatst door Adje
Als je wist, hoe slecht de boeren, zoals ze nu boeren, voor het milieu zijn, dan zou je wel anders praten. Ik zeg niet dat dat alleen aan de boeren ligt, maar het feit ligt wel op tafel!
??
Zijn boeren slecht voor het milieu??
Nooit eerder van gehoord, en snappen doe ik het ook niet helemaal....

Groetjes...
Lieneke :bou:
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23934
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Greenpeace en voorzitter B. Böhler gaan per direct uit elkaar. Dat hebben ze in goed overleg besloten, aldus een woordvoerster van de milieuorganisatie. Böhler is een van de advocaten die de verdachte van de moord op Pim Fortuyn verdedigt.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9336
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

In Nederland heeft iedereen recht op een advocaat, dus ook de moordenaar van dhr. Fortuyn. We hoeven niet direct een band te zoeken tussen de advocaat en de verdachte. Dat deze advocaat nu aftreed als voorzitter van Greenpeace is enkel te prijzen, ze heeft blijkbaar hart voor de zaak. Verder zou men ook wel door hebben dat deze aanslag de milieugroeperingen enkel schade kan toebrengen. Het is daarom op zich moedig dat deze advocaat de verdediging op zich wil nemen.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie