Als er nooit meer een 'morgen' zou zijn...

Daphne

Als er nooit meer een 'morgen' zou zijn...

Bericht door Daphne »

Ik vraag me af... ons leven zit vol plannen, vol drukte, presteren, leren, morgen, overmorgen, volgend jaar, vakantie... altijd maar het doorgaan... Maar we weten allen, we leven in de eindtijd... hoe zou het zijn als Christus straks terug komt?! Misschien wel vanavond, morgen of overmorgen?! Houden we ons wel bezig met de zegeningen van vandaag de dag?! Ik schaam me om te zeggen... dat ik dagen voorbij laat gaan en dan ook nog blij ben... dat de dagen voorbij zijn!

[align=center]Als er nooit meer een morgen zou zijn
En de zon viel in slaap met de maan
Heb je enig idee wat het met je zou doen
Als je nog maar een dag zou bestaan

Zou je hart zich weer vullen met vuur
Van de eeuwige schaamte bevrijd
Keek je niet meer benauwd naar de klok aan de muur
Kwam je los uit de greep van de tijd

Zouden zorgen niet langer je leven bepalen
En had je voor angst geen ontzag
Was je held of heldin van je eigen verhalen
Al was het dan maar voor een dag

Zou de toekomst niet langer je denken beheersen
En leefde je voor het moment
Met een luisterend oor voor het kind in jezelf
Zou je eindelijk weer zijn wie je bent

We verbannen de dromen naar morgen en later
Maar doet het je stiekem geen pijn
Dat je dan pas zou doen wat je altijd al wou
Als er nooit meer een morgen zou zijn

We verbannen de dromen naar morgen en later
Maar doet het je stiekem geen pijn
Dat je dan pas zou doen wat je altijd al wou
Als er nooit meer een morgen zou zijn

Marco Borsato
[/align]

Ik vind de tekst uit dit lied geweldig...! Maar... nu is mn vraag... wat zou jij nog doen als Christus morgen terug komt?! Wat staat er op je 'things to do list'?!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
love

Bericht door love »

Afgelopen week een reportage gezien over mensen die lijden aan de ziekte Duchenne. Daarin kwam heel duidelijk dit thema naar voren. Ik vond het aangrijpend om te zien. Wilco Mons is lid bij onze gemeente daardoor heeft zoiets nog meer impact....
Uitzending van "het zal je maar gebeuren"
blondje

Bericht door blondje »

hey,ik wil een opmerking maken over dat lied van marco, ik vind/vond het een heel mooi lied dat je aan het denken zet.
totdat ik op school met godsdienst over dit lied na ging denken. maar ja! wort er in dit lied niet opgeroepen om dan maar te doen waar je zin hebt???
en die ene regel, "en de zon viel in slaap met de maan!" staat zoiets ook niet ergens in openbaringen?! en ook: kwam je los uit de greep van de tijd?! dat roept dan tog op om te doen op de laatste dag van je bestaan waar je zin in hebt?! ik had er ook niet zo over gedacht, lees de tekst maar eens goed!!
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door blondje
hey,ik wil een opmerking maken over dat lied van marco, ik vind/vond het een heel mooi lied dat je aan het denken zet.
totdat ik op school met godsdienst over dit lied na ging denken. maar ja! wort er in dit lied niet opgeroepen om dan maar te doen waar je zin hebt???
en die ene regel, "en de zon viel in slaap met de maan!" staat zoiets ook niet ergens in openbaringen?! en ook: kwam je los uit de greep van de tijd?! dat roept dan tog op om te doen op de laatste dag van je bestaan waar je zin in hebt?! ik had er ook niet zo over gedacht, lees de tekst maar eens goed!!
Hay,

Marco Borsato is geen christen! Dat staat voorop! Tuurlijk heb je helemaal gelijk. Maar het zet je wel aan 't denken! Wij als christenen zouden met 'onze laatste dag' iets heel anders doen dan niet christenen! En toch zit er voor christenen ook een boodschap in deze 'niet christelijke tekst'! Het is niet zo dat je maar 'raak moet leven'! Neej maar je mag wel genieten van het leven!

'De zon viel in slaap met de maan' -> de tijd stond even stil -> doe maar rustig aan we hebben alle tijd etc.

Je moet niet verwarren dat deze tekst rechtstreeks uit Openbaringen komt! (Want dat komt ie niet!) :%

Los uit de greep van de tijd -> niet meer enorm achter alles aan rennen, de verwachtingen niet hoog stellen.

[Aangepast op 5/2/05 door Daphne]
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Deze twee regels bedoelen denk ik ook wat blondje zegt Een christen moet juist wél op de toekomst gericht zijn. Die leeft niet voor het moment,
Ik begrijp je bedoeling wel, idd verwachten wij Hem echt vandaag ? Maranatha
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Dit lied doet me ook denken aan het lied :

Als Jezus morgen komen zou, dan had je nog één dag......
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Gabrielle

Deze twee regels bedoelen denk ik ook wat blondje zegt Een christen moet juist wél op de toekomst gericht zijn. Die leeft niet voor het moment,
Ik begrijp je bedoeling wel, idd verwachten wij Hem echt vandaag ? Maranatha
Misschien heel erg Gabriele, maar juist die zin spreekt me aan.... De toekomst hier op aarde (zo lees ik uit deze tekst) beheerst ieders leven! Zou het niet fantastisch zijn als dit geen greep meer op ons zou hebben?! Ben jij nooit 'bang' voor wat komen gaat (en dan heb ik t niet over de wederkomst van Christus, de dood etc.) In onzekere perioden zou ik willen dat de toekomst mijn leven niet meer zou beheersen. Onzekerheid komt juist door 'de toekomst'.
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Je bedoelt onzekere periodes in je leven.
Nou eerlijk gezegd, ik zie wel hoe het gaat.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
Ik weet niet hoe het in de toekomst zal zijn, voor mijn kinderen niet en voor mijzelf niet, Eén heeft dit alles in de hand, en daar vertrouw ik op.

Wij zijn idd vaak veel te druk voor de dingen die nog moeten gebeuren, die nog komen gaan. Let it be.

Dan hebben mensen het over hun pensioen, aow ed. Nou ik vind het wel goed, zie het dan wel weer.
Denk niet dat ik dat nog meemaak.........

Klinkt misschien makkelijk, maar echt ,door bezorgd te zijn , kun je geen el aan je leven toedoen. ( krom geciteerd ,maar je begrijpt het wel )

Waar ik me wel bezorgd over maak, is dat ik zovaak tekort schiet en dat je straks met lege handen staat. Alles hout hooi en stoppelen, snap je dat ????
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Gabrielle
Je bedoelt onzekere periodes in je leven.
Nou eerlijk gezegd, ik zie wel hoe het gaat.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
Ik weet niet hoe het in de toekomst zal zijn, voor mijn kinderen niet en voor mijzelf niet, Eén heeft dit alles in de hand, en daar vertrouw ik op.

Wij zijn idd vaak veel te druk voor de dingen die nog moeten gebeuren, die nog komen gaan. Let it be.

Dan hebben mensen het over hun pensioen, aow ed. Nou ik vind het wel goed, zie het dan wel weer.
Denk niet dat ik dat nog meemaak.........

Klinkt misschien makkelijk, maar echt ,door bezorgd te zijn , kun je geen el aan je leven toedoen. ( krom geciteerd ,maar je begrijpt het wel )

Waar ik me wel bezorgd over maak, is dat ik zovaak tekort schiet en dat je straks met lege handen staat. Alles hout hooi en stoppelen, snap je dat ????
Ik heb 't niet alleen over onzekerheden over AOW enzo :, maar andere, persoonlijkere :% het 'even niet hoeven nadenken over hoe en wat' is wel fijn soms nietwaar?! :% Maargoed, misschien is 't wat lastig om duidelijk te maken!

Maar waarom ik deze topic heb gemaakt is... wat zou jij doen als Jezus morgen terug zou komen en je zou 't weten?!

Zou je dan als een gek iedereen op gaan bellen en zeggen dat je van ze houdt of zou je je bijbel meenemen en gaan evangeliseren op straat?!
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Maar... nu is mn vraag... wat zou jij nog doen als Christus morgen terug komt?! Wat staat er op je 'things to do list'?!
Niets. Ik zou m'n slaapzak pakken en op dak gaan liggen.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Maar... nu is mn vraag... wat zou jij nog doen als Christus morgen terug komt?! Wat staat er op je 'things to do list'?!
Ai... sneu voor de mensen die Hem nog niet kennen!
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Maar waarom ik deze topic heb gemaakt is... wat zou jij doen als Jezus morgen terug zou komen en je zou 't weten?!

Zou je dan als een gek iedereen op gaan bellen en zeggen dat je van ze houdt of zou je je bijbel meenemen en gaan evangeliseren op straat?!
TJa.........

Je verheugen en in een loflied uitbarsten, anderen aansporen daartoe ??
Miscanthus

Ik had 'm aangepast. Ik had eerst geschreven: Ik zou midden op straat omhoog gaan zitten kijken. iedereen die me zou vragen wat ik deed zou ik wijzen op die koning die morgen zal komen.

Gek eigenlijk. Waarom zou ik dat nu al niet doen? waarom wel als ik wiast dat het morgen zou zijn? Ik geloof tenslotte echt dat het niet lang meer duurt.
Daphne

Bericht door Daphne »

Ik had 'm aangepast. Ik had eerst geschreven: Ik zou midden op straat omhoog gaan zitten kijken. iedereen die me zou vragen wat ik deed zou ik wijzen op die koning die morgen zal komen.

Gek eigenlijk. Waarom zou ik dat nu al niet doen? waarom wel als ik wiast dat het morgen zou zijn? Ik geloof tenslotte echt dat het niet lang meer duurt.
:u:u:u:u (dat was eigenlijk een soort antwoord wat ik ook zou geven en wel van jou had verwacht :%)
Miscanthus

Oorspronkelijk gepost door DaphneAi... sneu voor de mensen die Hem nog niet kennen!
Er is een moment dat de genadetijd ophoud... Zeg je dat ook als Hij komt? nee toch? lateh we wel wezen, Er is toch tijd genoeg geweest voor iedereen? als he op 1 dag aankomt, dan schieten we toch niet in de kramp dat wij alle mensen nog moeten gaan bekeren? God brengt de Zijnen thuis. Verder geldt natuurlijk gewoon iedere dag het zendingsbevel.
Plaats reactie