Vragen om bekering of geloven
Vragen om bekering of geloven
Stelling:
Vragen om bekering is niet bijbels, dat moet je gewoon doen!
Het komt maar een keer voor in de bijbel in Jer. 31:18. Daar gaat het alleen over het terugkeren naar het land Israël.
Het komt maar een keer voor in de bijbel in Jer. 31:18. Daar gaat het alleen over het terugkeren naar het land Israël.
<>< A Dieu
De theoloog
De theoloog
Beste RJ,
Ik heb God wel degelijk nodig. Door het geloof heen kun je alleen maar op Hem vertrouwen.
Ik torn er niet aan dat het geloof een gave is van God. Echter bekering is het gelovig antwoord op Gods genade. Dat wordt volgens mij wel eens vergeten. Vandaar ook de oproep tot bekering.
Ik heb God wel degelijk nodig. Door het geloof heen kun je alleen maar op Hem vertrouwen.
Ik torn er niet aan dat het geloof een gave is van God. Echter bekering is het gelovig antwoord op Gods genade. Dat wordt volgens mij wel eens vergeten. Vandaar ook de oproep tot bekering.
<>< A Dieu
De theoloog
De theoloog
Vragen om bekering, mogen wij dat niet dankzij Jezus Christus, omdat hij voor onze zonden heeft geleden?Oorspronkelijk gepost door theoloog
Stelling:
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Beste allemaal,
dit gaat de verkeerde kant uit. Voor mij gaat het erom dat de oproep tot bekering vaak krachteloos wordt gemaakt, door te zeggen dat wij dat niet kunnen en er dus maar om moeten vragen.
Bekeer je, dat is een werkwoord!!!
Ik lees in de bijbel nergens over het verschil van een bekering in engere of ruimere zin, of het zou moeten zijn dat je de teksten in Rom. 7 zo uitlegd.
dit gaat de verkeerde kant uit. Voor mij gaat het erom dat de oproep tot bekering vaak krachteloos wordt gemaakt, door te zeggen dat wij dat niet kunnen en er dus maar om moeten vragen.
Ik lees in de bijbel nergens over het verschil van een bekering in engere of ruimere zin, of het zou moeten zijn dat je de teksten in Rom. 7 zo uitlegd.
<>< A Dieu
De theoloog
De theoloog
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Wedergeboorte wordt idd nooit als bekeerd aangegeven in de Schrift.Oorspronkelijk gepost door theoloog
Beste allemaal,
Eigenlijk geld het gezegde: die is bekeerd alleen voor mensen die in de hemel zijn.
Bekeren is een werkwoord, iets wat we móeten doen. Maar, de grote maar, we kunnen ons uitwendig bekeren, netjes gaan leven, etc, maar we kunnen nooit uit onszelf God met ons hart gaan dienen. Onmogelijk.dit gaat de verkeerde kant uit. Voor mij gaat het erom dat de oproep tot bekering vaak krachteloos wordt gemaakt, door te zeggen dat wij dat niet kunnen en er dus maar om moeten vragen.
Dus ja, de plicht en oproep tot bekering is er, en moet er zijn. Maar het volledig vervullen ervan is onmogelijk uit onszelf. God moet ons daarvoor een nieuwe wil geven. Daar moeten we om bidden.
Resumé: leef naar Gods wil, en bid om een wil die wilt wat Hij wil.
Maar deze nood moet je eerst wel persoonlijk beseffen en niet ervan uitgaan n.a.v. men zegt dat we ons niet kunnen bekeren.Oorspronkelijk gepost door mementoBekeren is een werkwoord, iets wat we móeten doen. Maar, de grote maar, we kunnen ons uitwendig bekeren, netjes gaan leven, etc, maar we kunnen nooit uit onszelf God met ons hart gaan dienen. Onmogelijk.dit gaat de verkeerde kant uit. Voor mij gaat het erom dat de oproep tot bekering vaak krachteloos wordt gemaakt, door te zeggen dat wij dat niet kunnen en er dus maar om moeten vragen.
Dus ja, de plicht en oproep tot bekering is er, en moet er zijn. Maar het volledig vervullen ervan is onmogelijk uit onszelf. God moet ons daarvoor een nieuwe wil geven. Daar moeten we om bidden.
Resumé: leef naar Gods wil, en bid om een wil die wilt wat Hij wil.
We moeten het eerst persoonlijk doorleven dus eerst onszelf proberen te bekeren en als dat dan niet lukt is er maar 1 vluchtweg en dat is Jezus.