Waar kwam het licht vandaan op de eerste dag van de schepping als de hemellichamen pas later geschapen werden?
Shalom!Origineel geplaatst door Kena
[font=Georgia]
Zoeker: :thu
Dit is een interressante materie wat geheel Bijbel gefundeerd is en eigenlijk kunnen we er nog veel dieper op in gaan met z´n allen.
Johannes 1:1-14 geeft het ook duidelijk aan dat Yeshua (Jezus Christus/het Woord) zowel G´d is en bij G´d was. Want in Micha 5:2 kunnen we lezen dat Yeshua´s oorsprong in de lang vervlogen dagen ligt (pre-existentie). Aangezien Hij ook het Licht wordt genoemd, is Hij is Licht uit Genesis 1:3, want de sterren, zon en de maan is immers op de 4e dag geschapen. Op de 1e dag scheidde G´d Zichzelf (en ook weer niet, omdat Hij Eén is) en Yeshua was daar. Aangezien we ook kunnen lezen dat dóór Yeshua alles is ontstaan, kunnen we inderdaad concluderen (zoals Zoeker al zei) dat de opmerking laten wij mensen maken aanduidt op de 3-eenheid.
Roeach ha-Kodesh (Heilige Geest) zweefde immers in vers 2 van Gen.1 over de wateren.
Ook wij zijn een 3-eenheid naar geest, ziel en lichaam. De tabernakel en later de Tempel geven de 3-eenheid (voorhof, heiligen en de heiligen der heiligen) weer.
We lezen in Mattheüs 12:31 Daarom zeg Ik u: alle kwaad en elke G´dslastering zal de mensen vergeven worden, maar een lastering van de heilige Geest zal niet vergeven worden. Dit geeft duidelijk weer dat de HG ook een onderdeel is van de 3-eenheid, anders zou de HG hoger dan G´d (JHWH Elohiem/HaSjem) staan, want wanneer we Yeshua of G´d zouden lasteren, kan dat vergeven worden, mits men de HG lastert.
Mattheüs 1:20 Maar toen hij zich dat had voorgenomen, kreeg hij een droom. Een engel van de Heer verscheen hem en zei: `Jozef, zoon van David, wees niet bang Maria, uw vrouw, bij u te nemen, want het kind in haar is uit de heilige Geest. Ook hier duidelijk het aspect van de 3-Eenheid. Vader G´d, Zoon Yeshua Messiah Die UIT de Heilige Geest is voortgekomen. Die Heilige Geest MOET G´d Zelf zijn, anders kan Yeshua NIET de Zoon van G´d zijn.
Dit is mijn mening, maar dan heel beknopt. Ik kan hier wel lappen tekst over schrijven :bou: , maar dat zal ik jullie besparen :in
[/font]