INVOERING VLAKTAKS

Plaats reactie
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

INVOERING VLAKTAKS

Bericht door Billy »

Wat denken jullie hiervan?

Wordt dit wat of is het jullie te conservatief :%:%


bron: elsevier.nl

dinsdag 27 september 2005 16:13

Advies aan Tweede Kamer: voer vlaktaks in
Er moet een vast belastingtarief komen voor iedereen, en om dat tarief zo laag mogelijk te houden moet er gesnoeid worden in de fiscale aftrekposten. Dat schrijft de Raad van Economische Adviseurs (REA) aan de Tweede Kamer.

Het advies wordt woensdag aangeboden aan het parlement. Om deze vlaktaks te bekostigen stelt de commissie voor de hypotheekrenteaftrek te beperken en om 65-plussers meer belasting te laten betalen.

Volgens de REA zijn de wijzigingen in het belastingstelsel nodig omdat het bestaande systeem de burgers onvoldoende prikkelt om te gaan werken. Invoering van een uniform tarief bevordert de arbeidsdeelname en de economische groei, aldus de REA.

REA
De onafhankelijke Raad van Economisch Adviseurs werd eerder dit jaar door de Tweede Kamer ingesteld. In de commissie zitten vijf vooraanstaande Nederlandse economen die de Tweede Kamer adviseert over financieel-economische kwesties.

Begin dit jaar stelde een commissie van de VVD ook de invoering van een vlaktaks voor, maar dan met behoud van de hypotheekrenteaftrek. Eerder bepleitte het CDA ook een vast belastingspercentage voor iedereen van ongeveer 35 procent.


Publicatiedatum: 27 september 2005
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Alhoewel dit voor mensen met een beneden-modaal inkomen (en dus voor mij) waarschijnlijk niet positief uitvalt, ben ik toch vóór. Een simpel belastingsstelsel is in een ieders voordeel
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door memento
Alhoewel dit voor mensen met een beneden-modaal inkomen (en dus voor mij) waarschijnlijk niet positief uitvalt, ben ik toch vóór. Een simpel belastingsstelsel is in een ieders voordeel

om maar eens te zeggen:

Leuker kunnen we het niet maken.... wel makkelijker...

;););)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Volgens mij betaal ik nu al zoveel, dus ben het er wel mee eens. Ik gok er op dat het eens in mijn voordeel zal uitvallen ;)
Jelle

Bericht door Jelle »

In sommige gevallen wel mee eens maar in andere gevallen niet.
Beperking hypotheekrenteaftrek kan ik wel inkomen. Daar heeft in elk geval de kleine man die maar net een huis kan kopen dan geen last van.
Maar dan weer het pensioen gaan belasten daar zijn dan de ouderen, die voor deze welvaartsstaat gezorgt hebben weer de dupe van.
Ik denk dat ze een middenweg moeten zoeken.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
In sommige gevallen wel mee eens maar in andere gevallen niet.
Beperking hypotheekrenteaftrek kan ik wel inkomen. Daar heeft in elk geval de kleine man die maar net een huis kan kopen dan geen last van.
Maar dan weer het pensioen gaan belasten daar zijn dan de ouderen, die voor deze welvaartsstaat gezorgt hebben weer de dupe van.
Ik denk dat ze een middenweg moeten zoeken.
Zolang de gepensioneerden nog regelmatig op de stoep van de Mercedes Benz dealer staan en met die nieuwe MB proefritjes gaan maken naar wintersportgebieden mogen ze van mij niet gaan klagen.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door Jelle
In sommige gevallen wel mee eens maar in andere gevallen niet.
Beperking hypotheekrenteaftrek kan ik wel inkomen. Daar heeft in elk geval de kleine man die maar net een huis kan kopen dan geen last van.
Maar dan weer het pensioen gaan belasten daar zijn dan de ouderen, die voor deze welvaartsstaat gezorgt hebben weer de dupe van.
Ik denk dat ze een middenweg moeten zoeken.
Zolang de gepensioneerden nog regelmatig op de stoep van de Mercedes Benz dealer staan en met die nieuwe MB proefritjes gaan maken naar wintersportgebieden mogen ze van mij niet gaan klagen.

:u:u:u:u:u:,:,:,:u:u:u:u:u:u

ik ken zo'n Vutter ( overigens ex-ambtenaar).......

latie nou ook een benz hebben en op wintersport gaan en ook wel eens verre reizen maakt naar o.a. Kenia en Mexico:,:,:,:,:$:$:$
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door Jelle
In sommige gevallen wel mee eens maar in andere gevallen niet.
Beperking hypotheekrenteaftrek kan ik wel inkomen. Daar heeft in elk geval de kleine man die maar net een huis kan kopen dan geen last van.
Maar dan weer het pensioen gaan belasten daar zijn dan de ouderen, die voor deze welvaartsstaat gezorgt hebben weer de dupe van.
Ik denk dat ze een middenweg moeten zoeken.
Zolang de gepensioneerden nog regelmatig op de stoep van de Mercedes Benz dealer staan en met die nieuwe MB proefritjes gaan maken naar wintersportgebieden mogen ze van mij niet gaan klagen.
Jelle klaagt wellicht niet voor zichzelf (in tegenstelling tot de meeste Nederlanders), maar voor zijn vriend of (verre) buur.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Tegen.
Stel op z'n minst 2 schijven in.
De 2e schijf zou dan in moeten gaan bij de +/- 150000 Euro, en op min. 80 % gezet moeten worden.
Zo voorkom je zakkenvullerij.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door Jelle
In sommige gevallen wel mee eens maar in andere gevallen niet.
Beperking hypotheekrenteaftrek kan ik wel inkomen. Daar heeft in elk geval de kleine man die maar net een huis kan kopen dan geen last van.
Maar dan weer het pensioen gaan belasten daar zijn dan de ouderen, die voor deze welvaartsstaat gezorgt hebben weer de dupe van.
Ik denk dat ze een middenweg moeten zoeken.
Zolang de gepensioneerden nog regelmatig op de stoep van de Mercedes Benz dealer staan en met die nieuwe MB proefritjes gaan maken naar wintersportgebieden mogen ze van mij niet gaan klagen.
Jelle klaagt wellicht niet voor zichzelf (in tegenstelling tot de meeste Nederlanders), maar voor zijn vriend of (verre) buur.
Ik klaag zeker niet voor mezelf, wel zeg ik er altijd bij dat ik altijd wel mijn leven lang heb moeten werken van s.morgens 7.00 uur tot s'avonds 23.30 uur, dat ik het daarom beter heb dan weer anderen is het gevolg van zoveel extra werk wat ik gedaan heb.

Maar ik zie om me heen mensen, beende of vrienden met een kleine aow met een klein pensioen erbij, voor hen vind ik het moeilijk als er dan weer aan geknibbelt wordt en zij nog weer minder gaan overhouden.

Voor mij behoeft niemand meelijden te hebben, maar ik nem het wel graag voor anderen op die het veel minder hebben.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Billy
Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door Jelle
In sommige gevallen wel mee eens maar in andere gevallen niet.
Beperking hypotheekrenteaftrek kan ik wel inkomen. Daar heeft in elk geval de kleine man die maar net een huis kan kopen dan geen last van.
Maar dan weer het pensioen gaan belasten daar zijn dan de ouderen, die voor deze welvaartsstaat gezorgt hebben weer de dupe van.
Ik denk dat ze een middenweg moeten zoeken.
Zolang de gepensioneerden nog regelmatig op de stoep van de Mercedes Benz dealer staan en met die nieuwe MB proefritjes gaan maken naar wintersportgebieden mogen ze van mij niet gaan klagen.

:u:u:u:u:u:,:,:,:u:u:u:u:u:u

ik ken zo'n Vutter ( overigens ex-ambtenaar).......

latie nou ook een benz hebben en op wintersport gaan en ook wel eens verre reizen maakt naar o.a. Kenia en Mexico:,:,:,:,:$:$:$

die ken ik ook, volgens mij komen dromen sosm wel uit:,:,:,
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Maar ik zie om me heen mensen, beende of vrienden met een kleine aow met een klein pensioen erbij, voor hen vind ik het moeilijk als er dan weer aan geknibbelt wordt en zij nog weer minder gaan overhouden.

Voor mij behoeft niemand meelijden te hebben, maar ik nem het wel graag voor anderen op die het veel minder hebben.
Ik ken ook een man en vrouw, al jaren met aow, want pensioen had de man vrijwel niet opgebouwd, die in hun werkzame leven hun huis hadden afbetaald [ze hadden een hekel aan schulden] en die nu ondanks het kleine aow'tje toch nog redelijk kunnen leven [hebben dan ook nooit geen extreme wensen gehad en het zwitser leven gevoel had een andere betekenis] Ik denk dat de meeste AOW'ers die nu klagen vroeger wat meer over hun toekomst hadden nagedacht het nu wat ruimer zouden hebben gehad. Dit uiteraard afgezien van de wel [buiten eigen schuld] schrijnende gevallen.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Ook ik ben voor, want ik denk dat het grootste deel van de belastinginkomsten nú komt uit Jan modaal en het MKB. De grotere jongens hebben zoveel aftrekposten, die betalen haast geen belasting.

Met een vlaktaks zijn die ook gewoon aan de beurt.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Plaats reactie