SGP-vrouwen op TV!

Billy

SGP-vrouwen op TV!

Bericht door Billy »

http://www.eo.nl/portals/programs/home. ... am=3621573

jaja, de primeur!

2 degelijke SGP-vrouwen gisteravond bij Knevel!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Ik moet nog zien dat ze geen lid worden!!! :)
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik vond het een leuke uitzending, maar eerlijk gezegd allemaal een beetje voorgeprogrammeerd. Zouden deze dames weleens kritisch hun eigen standpunt tegen het licht houden?

Bovendien: ik las pas een boek over Amerika in 1850-60 waarin een aantal christenen er heilig van overtuigd was dat slavernij een Bijbelse opdracht of althasns BIjbels gesanctioneerd was. Denkt iemand dat nu nog?

Wat ik heel aardig vond, was de uitzending afgelopen zaterdagavond van Deze Week waarin met name prof. Ouweneel hele verstandige dingen zei over dit onderwerp. Met name zijn verwijzing naar Genesis 1.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Unionist....waarin met name prof. Ouweneel hele verstandige dingen zei over dit onderwerp. Met name zijn verwijzing naar Genesis 1.
Hij citeerde Ge 1:26 ¶ En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.

Er staat duidelijk dat zij=man en vrouw zullen heersen.
Hiermee weerlegt hij het SGP-standpunt.
Sabra

Bericht door Sabra »

Oorspronkelijk gepost door Admin
Sorry hoor, Maar Ouweneel is wel de laatste die geloofwaardig overkomt...
Waarom dat?
plebe

Bericht door plebe »

Sorry hoor, Maar Ouweneel is wel de laatste die geloofwaardig overkomt...
Je zegt nogal wat over deze broeder in Christus. Zou dit gezegd worden over één van onze dierbare dominees dan zou er gelijk een gele kaat worden uitgedeeld.

Je kunt het op bepaalde punten met hem oneens zijn, maar dan hoef je deze man nog niet zo te bejegenen lijkt me.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Plebe wel een erg overdreve reactie..
En broeder in Christus ?? nu ja lees verschillende postings van me maar hoe ik daar over denk..

Waar het om gaat is dat Dhr Ouweneel geen enkele zegingskracht heeft in de achterban van de SGP.. Als je wilt dat er wat veranderd in de SGP mbt het vrouwenstandpunt dan zal dit alleen maar kunnen van binnenuit.. Personen die zo ver afstaan van de SGP achterban zijn momenteel bij voorbaat verdacht..
Als het goed is wordt de discussie inhoudelijk gevoerd en zijn iemands argumenten niet bij voorbaat onzin als hij/zij toevallig niet in het SGP-straatje loopt.

Maar goed, misschien is dit inderdaad wel tekenend voor de SGP-achterban. Als prof. Ouweneel iets zegt hoef je niet te luisteren, maar als bijv. LMP Scholten of ds Silfhout hier iets over zeggen, dan is het zo.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
limosa

Bericht door limosa »

Rustig aan jongens, het komt helemaal goed.

Een paar jaar geleden is een blik theologen opengetrokken en die zijn in een hok gezet. Ze komen er vast binnenkort wel uit en dan leggen ze uit hoe het zit. Waarom de uitspraak van Paulus over de vrouw in de gemeente ook op de SGP van toepassing is maar weer niet op leidinggevende posities in de zorg en het onderwijs. Probleem opgelost . . .
Leonius

Bericht door Leonius »

De vraag die mij eigenlijk nogal bezig houdt is: hebben die vrouwen thuis televisie, of niet?

Gr.,
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Pim

Dat dit al langere tijd niet alleen in de SGP maar binnen onze gezindte speelt is denk ik niet nieuw.. Maar dit gevoel is juist door de gerechtelijke uitspraak versterkt... Elke reactie zal nu een anti reactie opleveren in het SGP kamp..

Mijn advies voor de buitenstaanders: Als je niet SGP stemt, bemoei je er dan niet mee en hou je mond.. Daar is momenteel de SGP meer bij gebaat dan al die mensen die het wel even voor de SGP leden zullen vertellen hoe zij moeten denken...
Dat is net wat je voorkeur heeft denk ik. Uit gaan van een bestaand fenomeen, of proberen dat ten goede (m.i.) te keren.

Ik zou liever zien dat men (de achterban!) eens inhoudelijk nadenkt over wat bijv. een prof. Ouweneel aan argumenten aandraagt.
Ik zeg niet dat het SGP-bestuur moet reageren op wat hij zegt, maar voor de achterban kan het absoluut geen kwaad als ze zich eens gaan concentreren op de inhoud in plaats van telkens weer als een roomse lekenkudde achter de voorgangers aan te hobbelen.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
plebe

Bericht door plebe »

Oorspronkelijk gepost door Leonius
De vraag die mij eigenlijk nogal bezig houdt is: hebben die vrouwen thuis televisie, of niet?

Gr.,
Wellicht wèl internet. Waardoor je ook allerlei mooie en minder mooie dingen kunt bekijken. Te hopen is dat het gefilterd internet is.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Unionist

Bericht door Unionist »

Om op Ouweneel terug te komen: ik heb een uitzending gehoord waarin een aantal niet-SGP'ers en één (denk ik) SGP'er een maatschappel;ijk probleem analyseerden. Dat doen ze elke week en meestal over iets waar ze zelf ten diepste niet mee te maken hebben.

En dan zou je kunnen zeggen: hou dan je mond. Maar dat werkt niet.

Zo zou Eimert van Middelkoop niets mogen zeggen over de PKN of het kabinet-Balkenende, omdat hij van beide geen deel uitmaakt.

Dan zou Prof. Ouweneel niets over homoseksualtieit mogen zeggen, want hij is geen homo.

Dan zou Jan van de Graaf zijn mond moeten houden over de evangelische beweging, want hij is niet evangelisch.

Als we die stelregel hier op OSW gaan toepassen, wordt het een vrij saaie boel, denk je ook niet? Het zou ook wel eens aardig zijn om dit principe op het RD en de Saambinder toe te passen.

Ik heb zaterdagavond een programma gehoord waarin een aantal niet-SGP'ers zeer betrokken op de SGP reageerde. Waarin zij behoorlijk achter de SGP gingen staan, ook al deelden zij het vrouwenstandpunt niet.

En daar was ik blij mee. Want zo is mijn eigen gevoelen ook.

Of moet ik in dit onderwerp ook mijn mond houden?
Plaats reactie