Wat wil Spruyt nou?

David J

Wat wil Spruyt nou?

Bericht door David J »

Uit de Volkskrant:

Spruyt toch niet bij nieuwe partij Wilders
ANP

DEN HAAG - Directeur B.J. Spruyt van de conservatieve Edmund Burke Stichting gaat toch niet meedoen met Kamerlid Wilders in een nieuwe rechtse partij. Dat bleek maandagochtend.

Spruyt zei voor Radio-1 dat het 'niet de bedoeling was' een nieuwe politieke partij op te richten. Hij en Wilders hadden alleen willen laten zien dat ze 'schouder aan schouder' staan in hun opvattingen. Hij noemde het spijtig dat bestuursleden van zijn stichting als oud-premier Van Agt en oud-CDA-Kamerlid Hillen en ChristenUnie-Eerste-Kamerlid Van Middelkoop naar aanleiding van zijn samenwerking met Wilders uit de raad van aanbeveling zijn gestapt.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

LPF perikelen.:,:,:,:,
Zinjanthropus

Bericht door Zinjanthropus »

teruggefloten
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Burke stichting trekt veel christenen, maar wilders stoot ze juist af. Die heeft het verpest voor de christenen, met té extreme uitspraken.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik denk dat Spruyt deze webpagina bekeken en gelezen heeft...
refo

Bericht door refo »

Waarom lopen al die mensen uit de raad van aanbeveling? Lijkt me wel handig om eerst even een gesprek te hebben.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
limosa

Bericht door limosa »

er zijn nu toch geen verkiezingen, over een jaar of anderhalf-twee (als men zich gaat prepareren op de TweedeKamer verkiezingen) weten we of Spruyt in de stichting blijft of in de politiek gaat, nu tegen de weerstand vanuit de stichting in werken is contraproductief, Spruyt en Wilders zullen vast wel af en toe een vorkje prikken samen of af te stemmen wat ze doen
Billy

Bericht door Billy »

naar het programma van de EO de Ochtenden

van afgelopen morgen ....

Spruyt bied zijn excuses aan....

tja.... meer mensen zijn wel eens een beetje voortvarend en impulsief in hun uitlatingen...

...billy ook....

luister Door HIER te klikken naar de uitzending van vanmorgen

ik hoop dan ook van harte dat van Agt, Hillen, Middelkoop en de Bruijne weer terugkeren in het comite van aanbeveling van de stichting.

ennnee... kan me herinneren uit de begintijd van de burkestichting toen J. Livestro ook nog mededirecteur was dat deze gewoon lid was van de VVD.

en kan me ook nog herinneren dat sommige christenen ( SGP-ers) het Spruijt kwalijk namen dat hij zijn lidmaatschap van de SGP opzegde...

stel dat hij nu lid wordt van de Groep Wilders.... dan is dat toch hetzelfde als een Livestro die directeur van de Burkestichting was als VVD-er??

Overigens was Spruijt altijd wel heel erg voor zijn Onafhankelijkheid van politieke partijen... en die mening heeft hij nu toch wel enigszinds ondergraven ook na zijn rectificaties in de media..

afijn...

ik blijf iig PRO-Burke ( als onafhankelijke denktank) en Pro-Spruijt ( als woordvoerder van deze onafhankelijke denktank en zijn al dan niet persoonlijke ideeen)

ennneee

denk wel dat het een reeele gedachte is dat hij over 2 jaar in de nieuwe partij stapt, is het niet als kamerlid dan wel als "actief (bestuurs)lid".....

[Aangepast op 8/11/04 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Majorca

Bericht door Majorca »

hij was een 'beetje dom'....
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
hij was een 'beetje dom'....
dat denk ik eigenlijk niet

hij heeft een proefballonnetje opgelaten om te zien of de geesten rijp waren voor een volgende fase
Majorca

Bericht door Majorca »

ik vind zijn samenwerking met Wilders ook te ver gaan.

Ik ga voor Van der VLies, en toekomstgericht: Van der Staaij en Eppie Klein.

:u
limosa

Bericht door limosa »

Uw met hoofdletter denk ik. Ik zoek het ook bij de SGP overigens.

Maar toch vind ik je argument Trekt niet een ander juk enz. niet zo sterk want dat zou ook betekenen dat de SGP niet meer kan samenwerken met andere partijen. En als je als partij kan samenwerken met anderen, waarom dan niet als individu?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

AMSTERDAM - Directeur Bart Jan Spruyt van de conservatieve denktank Edmund Burkestichting is in een gesprek met veiligheidsfunctionarissen gewaarschuwd om bij het onafhankelijke Kamerlid Geert Wilders weg te blijven. Dat zegt Spruyt zaterdag in NRC Handelsblad.

Zes dagen na de moord op Theo van Gogh werd Spruyt tijdens een gesprek op het ministerie van Binnenlandse Zaken aangeraden 'voorlopig geen politieke uitspraken te doen ten gunste van Wilders'. Dat werd volgens Spruyt gezegd door een medewerker van de Nationaal Coördinator Bewaking en Beveiliging (NCBB). Dat zou veiliger voor hem zijn aangezien hij regelmatig met Wilders werd geassocieerd.

Spruyt had op het moment van het gesprek al tijdelijk particuliere beveiliging ingehuurd nadat eerder uit een inschatting naar voren was gekomen dat hij een verhoogd risico liep. Na het gesprek met de NCBB-medewerker koos Spruyt een 'laag profiel in de media'. Dat neemt hij zichzelf nu kwalijk. "Ik heb me gewoon zwaar laten intimideren, ik ben weggedoken."

Wilders beklaagde zich deze week dat hij gehinderd wordt bij de oprichting van zijn nieuwe politieke beweging, doordat medestanders en mogelijke kandidaten voor zijn kieslijst worden gewaarschuwd voor de risico's die kleven aan de betrokkenheid bij het beveiligde Kamerlid. Spruyt 'sluit niet uit' dat hij zich bij Wilders zal aansluiten.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie