Wijzigingen miljoenen nota
Wijzigingen miljoenen nota
DEN HAAG - De coalitiepartijen CDA, VVD en D66 hebben woensdag een akkoord bereikt over wijzigingen in de kabinetsplannen voor volgend jaar. In totaal gaat het om een bedrag van ongeveer een miljard euro.
In het pakket zitten het behoud van het grijs kenteken, het schrappen van de onderwijsbezuinigingen, versoepeling van prepensioenmaatregelen en het halveren van de bezuiniging op de kunst (10 miljoen). Daarnaast is er extra geld vrijgemaakt voor de jeugdzorg (10 miljoen) en voor de stimulering van de Nederlandse film (20 miljoen).
30 !!!! miljoen weggooien naar ONZIN-projecten!!!!!
wie is hier nou bij gebaat???
In het pakket zitten het behoud van het grijs kenteken, het schrappen van de onderwijsbezuinigingen, versoepeling van prepensioenmaatregelen en het halveren van de bezuiniging op de kunst (10 miljoen). Daarnaast is er extra geld vrijgemaakt voor de jeugdzorg (10 miljoen) en voor de stimulering van de Nederlandse film (20 miljoen).
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Ik kan me voorstellen dat kunst geen prioriteit heeft met dit economische klimaat, maar kunst is zeer zeker géén onzinnig project.Oorspronkelijk gepost door Billy
DEN HAAG - De coalitiepartijen CDA, VVD en D66 hebben woensdag een akkoord bereikt over wijzigingen in de kabinetsplannen voor volgend jaar. In totaal gaat het om een bedrag van ongeveer een miljard euro.
- ndonselaar
- Contacteer:
Als kunst zich niet verkoopt is dat jammer en moeten we dat zeker niet ondersteunen.
Ik ben de naam even kwijt, maar vroeger was er een soort regeling in de gemeenten dat men kunst opkocht. Nou daar is me soms een bagger opgekocht en de kelders van sommige gemeentehuizen staan er vol mee. Onzin!
Evenals een subsidie op de Nederlandse film. Laten ze hun eigen broek maar ophouden. Voor mij mogen de meeste subsidies met onmiddellijke ingang stop worden gezet.
Ik ben de naam even kwijt, maar vroeger was er een soort regeling in de gemeenten dat men kunst opkocht. Nou daar is me soms een bagger opgekocht en de kelders van sommige gemeentehuizen staan er vol mee. Onzin!
Evenals een subsidie op de Nederlandse film. Laten ze hun eigen broek maar ophouden. Voor mij mogen de meeste subsidies met onmiddellijke ingang stop worden gezet.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Goede kunst wordt uit wanhoop en armoede geboren.
Gesubsidieerde kunst is echt onzin.
Kunst moet vanuit de samenleving komen, niet vanuit de overheid.
En de nederlandse film..... als niemand er voor wil betalen, waarom dan wel de overheid?
Geef die 30 miljoen maar aan mij, ik weet nog wel wat betere projectjes.
Gesubsidieerde kunst is echt onzin.
Kunst moet vanuit de samenleving komen, niet vanuit de overheid.
En de nederlandse film..... als niemand er voor wil betalen, waarom dan wel de overheid?
Geef die 30 miljoen maar aan mij, ik weet nog wel wat betere projectjes.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Als ik naar die grote 'pannenkoek' van uitgaven kijk, valt me het op, dat de Rentekosten zo hoog zijn.
Een paar jaar geleden was er een begrotingsoverschot, en dat geld is allemaal onzinnig uitgegeven door paars. En nu zitten we er min of meer mee... ook al lost het nog niet alles op
Een paar jaar geleden was er een begrotingsoverschot, en dat geld is allemaal onzinnig uitgegeven door paars. En nu zitten we er min of meer mee... ook al lost het nog niet alles op
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Oorspronkelijk gepost door refo
Die miljoenen is allemaal maar geneuzel. De begroting is 130 miljard.
30 miljoen?? geneuzel?
... er zijn dagen dat ik ze niet in mijn portemonee heb zitten
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."