salarisverhoging
salarisverhoging
Ik was het al bijna weer vergeten. Vorige week een klein stukje in het RD dat er in een tijd waarin iedereen moet bezuinigen en waar de mensen met de kleinste inkomens de grootste klappen krijgen, lees ik dan ineens zomaar dat hoge beleidsambtenaren er vorig jaar een kleine salarisverhoging van 15.000 euri's hebben bijgekregen.
Ik was helemaal verbijsterd toen ik het las. Ik heb het later niet meer gehoord of gezien in Nieuwsuitzendingen, journaals of kranten en bladen.
Eigenlijk toch wel te bar in deze tijd dat iedereen een pas op de plaats moet doen dat mensen met dergelijke grote salarissen er dan zoveel bijkrijgen.
Wie het het bericht nog meer gelezen of gehoord en wat vinden jullie ervan.?
Ik was helemaal verbijsterd toen ik het las. Ik heb het later niet meer gehoord of gezien in Nieuwsuitzendingen, journaals of kranten en bladen.
Eigenlijk toch wel te bar in deze tijd dat iedereen een pas op de plaats moet doen dat mensen met dergelijke grote salarissen er dan zoveel bijkrijgen.
Wie het het bericht nog meer gelezen of gehoord en wat vinden jullie ervan.?
Het zal een uitzondering zijn. En misschien is 15k ten opzichte van hun salaris nog geen 10%? Dus dat is dan wel een forse verhoging, maar goed niet echt uitzonderlijk.
Het signaal wat je afgeeft als overheid vind ik niet zo handig, maar je weet natuurlijk niet wat er allemaal gespeeld heeft in deze specifieke zaken.
Het signaal wat je afgeeft als overheid vind ik niet zo handig, maar je weet natuurlijk niet wat er allemaal gespeeld heeft in deze specifieke zaken.
We kunnen er natuurlijk erg moeilijk over doen, maar als die mensen elders 100.000 euro kunnen krijgen en bij de staat maar 85000 omdat anders Jelle boos wordt? Dan gaan ze gewoon weg! En omdat dat niet altijd in het belang van het land is krijgen ze er 15000 bij. O.a. in het belang van al die mensen die er nix bijkrijgen.
Nou jelle wordt er niet boos om hoor, maar ik vind in een tijd dat iedereen inleveren moet dit niet bepaald een goed signaal naar buiten toe.
Je zal maar rond moeten komen van 978 euri'n in de maand en dan lezen dat iemand die wel 10 keer zoveel verdiend er nog eens 15.000 euri's bijkrijgt.
Hoe de omstandigheden dan oko zijn, het is toch een hard gelach.
Zelf klaag ik niet hoor, goed is goed, maar als je zelf ale eindjes aan elkaar moet knopen, roepen dergelijke maatregelen toch veel vragen op.
Je zal maar rond moeten komen van 978 euri'n in de maand en dan lezen dat iemand die wel 10 keer zoveel verdiend er nog eens 15.000 euri's bijkrijgt.
Hoe de omstandigheden dan oko zijn, het is toch een hard gelach.
Zelf klaag ik niet hoor, goed is goed, maar als je zelf ale eindjes aan elkaar moet knopen, roepen dergelijke maatregelen toch veel vragen op.
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Daar heb je gelijk aan Jelle. Maar goed, we weten de achtergrond niet, dus is het moeilijk oordelen.
Aan de andere kant, als mij zo'n worst werd voorgehouden zei ik ook geen nee denk ik.
Nee ik zou ook geen nee zeggen, wie wel, maar het gaat mij om het principe, terwijl iedereen moet inleveren zijn het juist die bijzonder grote inkomens die dan dus een enorme sprong omhoog gaan.
En dan denk ik als het over solidariteit gaat dat had juist de regering zelf een dergelijke salarisverhoging moeten voorkomen.
Ik las een tijdje terug ook iets in het RD, waardoor ik verbijsterd was!Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik was het al bijna weer vergeten. Vorige week een klein stukje in het RD dat er in een tijd waarin iedereen moet bezuinigen en waar de mensen met de kleinste inkomens de grootste klappen krijgen, lees ik dan ineens zomaar dat hoge beleidsambtenaren er vorig jaar een kleine salarisverhoging van 15.000 euri's hebben bijgekregen.
Ik was helemaal verbijsterd toen ik het las.
Een orgelspeler was overleden. In het "In Memoriam", stonden de volgende:
Ik dacht dat had ook wel anders opgeschreven kunnen worden. Niets tegen de overleden orgelspeler, je kan veel liefde hebben voor het orgelspel maar van het RD snap ik de woord keus niet!In memoriam: Jan Bonefaas (1926-2004)
GORINCHEM - Jan Bonefaas is vrijdag na een kort ziekbed overleden. [.... .....]
Net als zijn leermeester Feike Asma was Bonefaas bezeten van het orgel.

Een ieder moet op zijn of haar waarde geschat worden, maar laten we ophouden met vergelijkingen treffen die niet passend zijn want laten we wel zijn hoeveel ambtenaren gaan er nou werkelijk weg omdat ze in het bedrijfsleven meer kunnen verdienen? Laat ze gaan, Ik ben juist de andere kant opgegaan en met succes! Hetzelfde geldt voor topmannen in het bedrijfsleven die constant lopen op te scheppen dat ze naar de VS gaan als ze hier niet meer krijgen. Ik zou zeggen succes. De VS ziet ze komen al die heldere geesten uit holland [let op het stukje hol in holland]. Hoogheids waanzin is de Nederlander niet vreemd [men vergeet het stukje neder in nederland]. Laten we gewoon de hollelanders in het neder[ige]land blijven!
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Men moet er natuurlijk wel voor oppassen dat de topfunctionarissen gaan verhuizen. Desondanks moet het niet zo zijn dat ze zich maar alles kunnen permitteren.
Ben het helemaal met Jelle eens. Kijk eens naar de gezondheidszorg. De afgelopen jaren is daar 15 miljard extra ingepompt, en niemand kan zeggen waar het geld gebleven is. Waar het geld voor gebruikt is.
Krijg soms het vage vermoeden dat een deel hiervan in de zakken verdwijnt van de "topmanagers"
Ben het helemaal met Jelle eens. Kijk eens naar de gezondheidszorg. De afgelopen jaren is daar 15 miljard extra ingepompt, en niemand kan zeggen waar het geld gebleven is. Waar het geld voor gebruikt is.
Krijg soms het vage vermoeden dat een deel hiervan in de zakken verdwijnt van de "topmanagers"
Ja inderdaad en vergeet de a.i.'s niet, die kosten ook een vermogen en praktisch nut hebben ze [bijna] niet want komt er na de ai een 'echte' manager dan ziet die meestal geen nut in de mooie plannen van zijn/haar voorganger. Zo hebben wij er talloze gehad en krijgen we ze nog steeds. Een hele bekende is toevallig ook nog eens ex politieman geweest in R'dam na zijn carriere in het leger.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Men moet er natuurlijk wel voor oppassen dat de topfunctionarissen gaan verhuizen. Desondanks moet het niet zo zijn dat ze zich maar alles kunnen permitteren.
Juist, gun mij ook een kansje op een carriëretje, met al die nijenrode bollebozen boven me maak ik geen kans. :ioorspronkelijk gepost door Refo
Je bedoelt dat er dan in Nederland voor de echte nietsnutten weer ruimte komt?
Je kunt wel zeggen: laat ze maar gaan, maar dat zeg je alleen om je eigen hachje. Hoe meer er vertrekken, hoe groter de kans is dat je naar boven valt. Toch?
En redeneer je dus precies eender als de zakkenvullers.
Met vriendelijke groet, Egbert.