weer demonstratie AEL

limosa

weer demonstratie AEL

Bericht door limosa »

Weer gaat de AEL demonstreren. Op 22 februari (op zondag nota bene!) willen ze in Amsterdam, Brussel en Parijs demonsteren tegen het hoofddoekjes-verbod in Frankrijk. Dit alles onder de noemer Moslims Unite! Defend your rights! . Dat wordt rellen . . . GeenStijl.nl heeft aangekondigt weer een vliegtuigje met spandoek te gaan laten vliegen, over de tekst denken ze nog na.

Wat moeten we daar nu mee?
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Doel je hiermee op hoofddoekjes zelf, of alle religieuze gewoonten?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Als de demonstratie nu iets minder op moslims gericht zou zijn, maar meer op de algemene verdrukking van het recht op vrijheid van godsdienst, dan zou ik zeggen: meedoen!
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Twee kanten van de zaak. 1) Hoe kijken we aan tegen dit soort demonstraties? Georganiseerd door een club uit de extreme hoek. Iedere keer weer aanleiding tot excessen. En 2) Hoe kijken wíj aan tegen die hoofddoekjes? Een gevaar voor onze cultuur? Of juist verrijkend?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door marsm104
Twee kanten van de zaak. 1) Hoe kijken we aan tegen dit soort demonstraties? Georganiseerd door een club uit de extreme hoek. Iedere keer weer aanleiding tot excessen. En 2) Hoe kijken wíj aan tegen die hoofddoekjes? Een gevaar voor onze cultuur? Of juist verrijkend?

1. Verbieden deze demonstratie. Laat ze lekker in Parijs gaan demonstreren. Niet in Nederland.
Iedereen kan op zijn /haar klompen aanvoelen dat dit weer uitloopt op rellen. En wie is daar weer de dupe van, juist de gewone Nederlander.

2. kijk, als iemand in het openbaar op straat een hoofddoekje wil dragen, oke, niets op tegen. Wel zou ik een verbod willen zien op scholen, overheidsgebouwen etc. Iemand met een publiekelijke functie geen hoofddoek om.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Inderdaad, wasarom zouden er geen regels meer gesteld mogen worden?

Ik hoop zelf binnenkort een volle week met een bivakmuts op te lopen! Zullen we eens zien wie er allemaal reageert.:eur
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zal wel weer op rellen uitlopen. En wij pikken dit gewoon maar. Snap de overheid soms echt niet hoor.
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje

2. kijk, als iemand in het openbaar op straat een hoofddoekje wil dragen, oke, niets op tegen. Wel zou ik een verbod willen zien op scholen, overheidsgebouwen etc. Iemand met een publiekelijke functie geen hoofddoek om.
Dat betekent dus ook alle keppeltjes af, en ook niet meer dat kruisje om de nek. Het gaat in Frankrijk niet om een wet tegen hoofddoekjes maar tegen religieuze symbolen.

En wat betreft die demonstratie: iedereen mag demonstreren, niemand mag relletjes veroorzaken. Dus keihard diegene aanpakken die er een rotzooi van maken. Als dat alle demonstranten zijn, dan allemaal aanpakken. Maar vooraf een demonstratie verbieden, lijkt me niet erg zinvol. Gevaarlijker is als de AEL gaat demonstreren in Den Haag bij de pro-Israëldemonstratie voor het Internationaal Gerechtshof. De angst voor rellen is op dat moment veel groter....

[Aangepast op 12/2/04 door Harry]
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Herman
Inderdaad, wasarom zouden er geen regels meer gesteld mogen worden?

Ik hoop zelf binnenkort een volle week met een bivakmuts op te lopen! Zullen we eens zien wie er allemaal reageert.:eur
waarschijnlijk de politie met de gedachte daar loopt de overvaller van net rond "pak hem".
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Oorspronkelijk gepost door tukkertje

Dat betekent dus ook alle keppeltjes af, en ook niet meer dat kruisje om de nek. Het gaat in Frankrijk niet om een wet tegen hoofddoekjes maar tegen religieuze symbolen.

En wat betreft die demonstratie: iedereen mag demonstreren, niemand mag relletjes veroorzaken. Dus keihard diegene aanpakken die er een rotzooi van maken. Als dat alle demonstranten zijn, dan allemaal aanpakken. Maar vooraf een demonstratie verbieden, lijkt me niet erg zinvol. Gevaarlijker is als de AEL gaat demonstreren in Den Haag bij de pro-Israëldemonstratie voor het Internationaal Gerechtshof. De angst voor rellen is op dat moment veel groter....

[Aangepast op 12/2/04 door Harry]
Wat ik mij nou afvraag is dit. Eeuwenlang hebben Joden en Christenen met de hun geliefde symbolen kunnen rondlopen, geen mens die zich er aan stoorde. Nu komen de moslima's met hun hooofddoekjes en heel de westerse wereld in rep en roer. Komt dat nou door een vorm van discriminatie of zou het het provocerende gedrag zijnvan de draagsters. I.m.o. is het provocerende gedrag en de onmogelijke damesbedekkingen die het gerommel veroorzaken. Maar wij als protestantse christenen kunnen ons symbool gelukkig blijven dragen.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Het probleem is dat deze mensen (moslims) zich belangrijker voelen dan ons. Ze denken, dat wij niet bestaan, wij zijn immers heidenen in hun beleving.

Ik heb sterk het idee, dat de moslims het flink hebben verpest voor de rest van Frankrijk.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Wat ik mij nou afvraag is dit. Eeuwenlang hebben Joden en Christenen met de hun geliefde symbolen kunnen rondlopen, geen mens die zich er aan stoorde. Nu komen de moslima's met hun hooofddoekjes en heel de westerse wereld in rep en roer. Komt dat nou door een vorm van discriminatie of zou het het provocerende gedrag zijnvan de draagsters. I.m.o. is het provocerende gedrag en de onmogelijke damesbedekkingen die het gerommel veroorzaken. Maar wij als protestantse christenen kunnen ons symbool gelukkig blijven dragen.
Is dat nu zo? Dat die hoofddoeken de oorzaak zijn? Sommigen zijn helemaal bedekt en kijken door een kiertje in de sluier ofzo. Dat gaat wel ver. Maar alleen een hoofddoek is op zich toch niet provocerend? Of een tulband. Of een visje op de auto, een kruisje aan een ketting . . .
Oorspronkelijk gepost door Rens
Rick.................het is nog veel erger dan je dénkt!!

Iedereen die géén moslim is, is een "ongelovige hond, en verdient gedood te worden" aldus een uitleg van een vers uit de koran.

Hoezo tolerantie van de moslims jegens anderen???

Als het op die manier moet, kunnen zij alleen maar verwachten dat er op een agressieve wijze stelling wordt genomen tegenover "de" moslim (m/v)

En eigenlijk hebben de tegenstanders van de islam nog gelijk ook: Europa is gegrondvest op Joods-Christelijke wortels, en de moslims zullen wel eventjes met alles afrekenen wat met die wortels te maken heeft................ja............hallloooooooooooo, mag het eventjes een kilotje minder beste moslims???

Wij hebben hier in Europa de oudste rechten, en op onze Joods-Christelijke wortels zijn wij trots, dat willen wij tot in de eeuwigheid zo houden!!

Rens
Op zich ben ik het met je eens Rens. De westerse cultuur heeft christelijke wortels en dat willen we zo houden. Vooral die demonstraties als deze zijn daarom ergerlijk. Want daar zitten flink opruiende krachten achter.
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Wat volgens mij niet iedereen doorheeft, is dat het steunen van een pest-de-moslim beleid als een tweesnijdend zwaard op onze christelijke vrijheden terugslaat. In Frankrijk is het nu zo dat religieuze uitingen uit den boze zijn. Het recht op vrijheid van godsdienst wordt hier geschonden. Ook in Nederland lopen wij dit gevaar. Je kan wel tegen moslimscholen zijn (waar trouwens maar een zeer klein gedeelte van de totale moslimjeugd opzit) en dit willen verbieden, maar dan zal dit tot gevolg hebben dat waarschijnlijk ál het bijzondere onderwijs wordt afgeschaft in Nederland. En ik neem aan dat dat ook weer niet de bedoeling is van de meesten hier.

Wat volgens mij christelijk Nederland te doen staat is een coalitie vormen met moslims in Nederland om zo ons recht om onze godsdienst te belijden ook te behouden.

Overigens ben ik dus tegen de wet die in Frankrijk is aangenomen. Zelfs de speciale commissie die verantwoordelijk is voor dit idee heeft zich tegen deze wet gekeerd. Het is namelijk zo dat deze commissie een pakket van ruim 20 maatregelen heeft opgesteld, om tot een evenwichtige integratie te komen, waarvan uiteindelijk alleen deze wet is overgenomen door de Franse overheid. Vinden jullie het gek dat de moslims in Frankrijk vervolgens gaan klagen dat dit wel heel erg op xenofobisch/racistisch gedrag lijkt?
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door Egbert
Is dat nu zo? Dat die hoofddoeken de oorzaak zijn? Sommigen zijn helemaal bedekt en kijken door een kiertje in de sluier ofzo. Dat gaat wel ver. Maar alleen een hoofddoek is op zich toch niet provocerend? Of een tulband. Of een visje op de auto, een kruisje aan een ketting . . .
Ik denk het wel, hierbij ons komen veel moslimmeisjes om als bijbaantje schoon te maken en er wordt veel meer een hoofddoekje gedragen dan voorheen. Twee mogelijkheden of er vind een revival een opwekking plaats onder de moslima's of men gebruikt het doekje om hun ethniciteit te benadrukken. Beide is zorgelijk.

Verder heeft Quazzie wel een beetje gelijk maar ik heb geen zin om onder het mom 'jouw vijand is mijn vijand' zij aan zij te strijden met de moslim voor de vrijheid van onderwijs.

Plaats reactie