Van diverse kanten kan gelezen/beluisterd worden dat een groot deel van de jongeren een enigszins afwijkend standpunt hebben ten aanzien van de rol van de vrouw dan het gangbare in de SGP.
Hier zijn veel jongeren actief, dus ik neem aan ook een aantal met een standpunt waarin de vrouw een actievere rol toebedeeld krijgt.
Mijn vraag is: Stel dat over 4 jaar vrouwen op de Tweede Kamer lijst zouden moeten kunnen staan (stel dat dat je standpunt is), hoe maken we dat duidelijk aan de buitenwereld? Het komt natuurlijk ongeloofwaardig over als je met dezelfde Bijbel in de hand zegt dat vrouwen nu wel van alles mogen! Dit heeft Van der Vlies ook al aangehaald toen hij aangevallen werd op het vrouwenstandpunt nadat bleek dat de VVD liever met die anti-christelijke lui van D66 in zee ging. Van der Vlies zei toen"jullie zouden me net zo hard aangevallen hebben als we ons vrouwenstandpunt hadden laten vallen om in de regering te komen". Mijnsinziens heeft hij hiermee een punt! Toch ben ik bang (voor hem en vele anderen) dat het standpunt onhoudbaar is. Zullen wij proberen e.e.a. voor te kauwen, zodat ze alleen maar een perberichtje van onze topics hoeven te bouwen en het is geregeld?!

Laten we er iets van maken!
Pim.