Moet SGP-CU meeregeren??
Moet SGP-CU meeregeren??
De SGP/CU wordt ook steeds genoemd om mee te regeren. Hoe staan jullie daar tegen over??
tukker
tukker
Is geen reële optie.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
De SGP/CU wordt ook steeds genoemd om mee te regeren. Hoe staan jullie daar tegen over??
tukker
CU weet nog wel wat een compromis sluiten is, maar dat woord komt in het SGP-woordenboek niet voor.
Daaruit volgt dat regeren geen optie is voor de SGP.
Een 'breekje' van Breekijzertje
[Aangepast op 28/4/03 door Refojongere]
Je praat over "we" alsof je weet dat ik een CU/SGP-er ben.......Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Kom op breek. Even serieus. Moeten we (de kleine christelijkie partijen) nu onze stem laten horen, of blijven we voor altijd de kleine rechtse partijen.
Dit is wel een unieke kans om de christelijke wind te laten waaien door de kamer.
Ik ben wel een sympathisant van CU/SGP maar blijf een CDA-er hoor!
By the way, ik ben serieus in mijn voorgaande posting m.u.v. de laatste regel.... :,
Ik denk dat er van "die christelijke wind door de kamer" niet veel terecht zou komen.
Voor de oppositie zijn ze meer geschikt.
Een 'breekje' van Breekijzertje
Als SGP en CU op wezenlijk ethische punten winst kunnen boeken, moeten ze direct aanschuiven. Zo'n grote kans om de paarse afbraak van zeden van de afgelopen jaren terug te draaien (ook al is het maar een klein beetje) of een halt toe te roepen krijgen we nooit meer!
En die morele opdracht kun je niet aan het CDA overlaten, want die hebben zich op bijvoorbeeld de gebieden abortus en euthanasie al lang op het hellende vlak begeven. En ook van hun sociaal-christelijk beginsel is niets meer over, ze gaan liever met die kapitalisten en uitbuiters van de VVD in zee dan met het sociale PvdA. Vooral de CU kan het ethische en sociale gezicht van de CDA in een nieuw kabinet flink oppoetsen. Balkenende bakt er op die terreinen echt helemaal niets van, een beetje bla bla over normen en waarden is niet genoeg!
En die morele opdracht kun je niet aan het CDA overlaten, want die hebben zich op bijvoorbeeld de gebieden abortus en euthanasie al lang op het hellende vlak begeven. En ook van hun sociaal-christelijk beginsel is niets meer over, ze gaan liever met die kapitalisten en uitbuiters van de VVD in zee dan met het sociale PvdA. Vooral de CU kan het ethische en sociale gezicht van de CDA in een nieuw kabinet flink oppoetsen. Balkenende bakt er op die terreinen echt helemaal niets van, een beetje bla bla over normen en waarden is niet genoeg!
Nee, ze gaan niet meeregeren.
Als de SGP gaat meeregeren wordt er binnen 3 maanden een "WSGP" opgericht (waarheidsgetrouwe staatkundig gereformeerde partij)
Als de CU gaat meeregeren ziet de ene helft van de achterban geen verschillen meer tussen CDA en CU (want het CDA is gewoon een CU die verantwoordelijkheid neemt en compromissen sluit) en de andere helft loopt over naar de WSGP.
Kortom, hadden al die CUers en SGPers CDA gestemd dan hadden we nu een CDA-VVD kabinet gehad, ZONDER LPF of D66.
Komt straks dus CDA-VVD-D66, weet dan dat je het aan jezelf te danken hebt.
christelijk-verdeelde splinterpartijtjes.
Als de SGP gaat meeregeren wordt er binnen 3 maanden een "WSGP" opgericht (waarheidsgetrouwe staatkundig gereformeerde partij)
Als de CU gaat meeregeren ziet de ene helft van de achterban geen verschillen meer tussen CDA en CU (want het CDA is gewoon een CU die verantwoordelijkheid neemt en compromissen sluit) en de andere helft loopt over naar de WSGP.
Kortom, hadden al die CUers en SGPers CDA gestemd dan hadden we nu een CDA-VVD kabinet gehad, ZONDER LPF of D66.
Komt straks dus CDA-VVD-D66, weet dan dat je het aan jezelf te danken hebt.
christelijk-verdeelde splinterpartijtjes.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Als SGP en CU gaan meeregeren zijn ze daarmee volledig verantwoordelijk voor elk besluit wat wordt genomen door de regering en elk besluit wat niet wordt genomen, maar wat genomen had moeten worden. De mensen in de kamer zijn gekozen om hun achterban te vertegenwoordigen niet om mee te regeren. Zij moeten de stem van hun achterban laten horen, als meeregeren er toe drijft dat de kamerleden compromissen moeten sluiten en op sommige punten anders zouden stemmen dan dat ze gedaan hadden als dat ze gedaan zouden hebben als ze niet meeregeren gaan ze in tegen dat waarvoor ze gekozen zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
:,:,:,
Het zou toch echt een lachertje eerste klas zijn als het CDA met D66 in zee gaat! Nota bene de partij die model stond en staat voor de paarse afbraak van normen en waarden!!! Hoe kan een christen als Balkenende nu zeggen dat hij geen specifieke voorkeur heeft voor wie er als derde partij aanschuift?
Als Balkenende werkelijk een christen is, doet hij er alles aan om CU en SGP in het kabinet te krijgen. Hij heeft dan immers een stevigere basis richting de VVD om voor normen en waarden te pleiten, zoals bijvoorbeeld het terugdraaien van de opheffing van het bordeelverbod (of in ieder geval het invoeren van een o-optie voor gemeenten) en het bespreekbaar maken van de abortus- en euthanasiewetgeving.
Het zou toch echt een lachertje eerste klas zijn als het CDA met D66 in zee gaat! Nota bene de partij die model stond en staat voor de paarse afbraak van normen en waarden!!! Hoe kan een christen als Balkenende nu zeggen dat hij geen specifieke voorkeur heeft voor wie er als derde partij aanschuift?
Als Balkenende werkelijk een christen is, doet hij er alles aan om CU en SGP in het kabinet te krijgen. Hij heeft dan immers een stevigere basis richting de VVD om voor normen en waarden te pleiten, zoals bijvoorbeeld het terugdraaien van de opheffing van het bordeelverbod (of in ieder geval het invoeren van een o-optie voor gemeenten) en het bespreekbaar maken van de abortus- en euthanasiewetgeving.
Iedere nieuwe coalitie is een 'lachertje'. Eerst heb je je tegenstanders verbaal afgebrand. Vervolgens constateer je dat voor een werkbare regering 76 zetels moet hebben en ga je compromissen maken. Zo werkt dat gelukkig in Nederland.
(Waarmee ik niet zeg dat ik gelukkig ben met een non-partij als D66 in de regering. Die zijn me al te democratisch: wat het volk wil, willen wij ook.)
(Waarmee ik niet zeg dat ik gelukkig ben met een non-partij als D66 in de regering. Die zijn me al te democratisch: wat het volk wil, willen wij ook.)
Nu de LPF voorlopig niet mee onderhandelt, wordt de kans op meeregeren van CU en SGP alleen maar groter. Vanavond zouden de informateurs met CU en SGP praten. Het CDA wordt dus voor de keus D66 of klein rechts geplaatst. Nu moet deze partij echt kleur gaan bekennen. Kiest het CDA voor de liberale D66, dan kunnen ze beter gelijk die C laten weghalen, dan vallen ze definitief door de mand als christelijke partij! Maar ja, ze zullen dan wel weer heel tricky de schuld bij de VVD leggen.
klop klop klopKomt straks dus CDA-VVD-D66, weet dan dat je het aan jezelf te danken hebt.
dat kan ik ook andersom zeggen.
komt dit kabinet er dan weten weer is wat het christelijke gehalte van het CDA voorstelt.
wie is daar
de VVD
Via de politiek de ethische afbraak terugdraaien?Als SGP en CU op wezenlijk ethische punten winst kunnen boeken, moeten ze direct aanschuiven. Zo'n grote kans om de paarse afbraak van zeden van de afgelopen jaren terug te draaien (ook al is het maar een klein beetje) of een halt toe te roepen krijgen we nooit meer!
Get real.
De ethische afbraak vindt plaats onder de bevolking. De politiek bungeld daar achteraan en komt jaren later met wetsvoorstellen voor het legaliseren ervan.
Ik blijf herhalen: CDA stemde TEGEN de euthenasie wet. (al ben ik er zelf niet per sé op tegen)En die morele opdracht kun je niet aan het CDA overlaten, want die hebben zich op bijvoorbeeld de gebieden abortus en euthanasie al lang op het hellende vlak begeven.
En inzake abortus,
zo simpel lag het niet.
Er vielen doden door illegale abortussen.
Er werden duizenden illegale abortussen uitgevoerd. Desnoods thuis.
Er was geen maatschappelijk draagvlak voor harde 'vervolging' van deze praktijken.
Dan moet je als overheid regulieren.
De overheid loopt achter de maatschappelijke feiten aan. Ze kan het hoogstens rekken.
Dan vind ik overigens nog steeds dat het CDA hier NIET mee in had moeten stemmen. Het is idd een fout.
Maar niet zo'n simpele zwart-wit fout als er altijd maar geschetst wordt.
Het zit wel wat ingewikkelder in elkaar.
Verder, geen ethische punten?
CDA heeft ervoor gezorgd dat het niet elke zondag koop zondag is.
CDA is tegen legalisering drugs.
CDA is tegen verplichte vruchtwater puncties
CDA is DE verdediger van het bijzonder onderwijs.
kortom, wat een waanzin om het CDA immoreel te noemen alleen op basis van de abortuswet.
Is de abortuswet een fout van het CDA: JA
Maakt dat alles wat het CDA doet of deed fout of mislukt: NEE natuurlijk niet.
Het simpelste is inderdaad een kleine splinterpartij steunen die nooit vieze handen maakt, die nooit regeert, en dan van de zijlijn simplistische voorstellingen van zaken te maken.Het zou toch echt een lachertje eerste klas zijn als het CDA met D66 in zee gaat! Nota bene de partij die model stond en staat voor de paarse afbraak van normen en waarden!!!
Gelukkig weet het CDA dat je in dit land samen moet leven, en dus ook samen moet regeren.
Als Balkenende een echte christen is voert hij geen vriendjespolitiek uit, maar kijkt hij welke regering het beste is voor het land. (ook qua stabiliteit, ook qua economie, ook qua sociale zorg, ook qua onderwijs. Niet alleen qua ethische kwesties)Als Balkenende werkelijk een christen is, doet hij er alles aan om CU en SGP in het kabinet te krijgen.
Riks, als het leven zo simpel was als jij het voorsteld........ dan zou ik een gelukkig mens zijn.
Maar helaas, wordt wakker en stap in de wereld die niet simplistisch met one-liners wordt geregeerd.
Carpe Diem tamen Memento Mori