dank je Wouter

Plaats reactie
tukkertje
Contacteer:

dank je Wouter

Bericht door tukkertje »

Wouter,

Gefeliciteerd met het vinden van deze briljante uitweg, om toch maar geen vuile handen te hoeven maken, en lekker in de oppositie populaire standpunten te kunnen verdedigen. De kwestie Irak was ook een goede mogelijkheid, alleen was dat als breekpunt waarschijnlijk moeilijk uit te leggen aan het electoraat. Heel goed gespeeld. Met 6 miljard aan lastenverzwaringen in het laatste pakket aan maatregelen, kon het natuurlijk niet anders dan dat de CPB berekeningen negatief uit zouden pakken. Het verder uithollen van de ruggengraat van de Nederlandse economie (namelijk de 60% die nog wel werkt) met belastingverhogingen leidt natuurlijk tot slechte economische groeicijfers. Nogmaals, heel goed uitgespeeld deze laatste troefkaart, en nu hebben we tenminste ook geen problemen om te verdedigen dat we het nemen onze verantwoordelijkheid niet hebben ontlopen.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Er is (nog) geen breuk.

Wouter is gewoon door zijn achterban op z'n vingertjes getikt om zijn standpunten die hij in de verkiezingsdebatten heeft uitgedragen nu ook te verwezenlijken in het regeringsakkoord. (En misschien nog wel terecht ook.)

Maar JP is natuurlijk ook niet gek en houdt de vinger aan de CDA-pols.

Mijns inziens hoort dit allemaal bij het spel en zitten ze binnen afzienbare tijd gezamenlijk op het pluche.

Rechts en links hand in hand.

Gelukkig rechts in absolute getallen 'ietsjes' groter dan links.......

Een 'breekje' van Breekijzertje
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Het zal wel CDA / VVD en nog een derde partij zijn, het zal benieuwen welke derde partij ze kiezen...
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Zeckie
Het zal wel CDA / VVD en nog een derde partij zijn, het zal benieuwen welke derde partij ze kiezen...
Ik gok op LPF.
Andere reële opties zijn er eigenlijk niet.

Een 'breekje' van Breekijzertje
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik denk ook LPF. Ligt het meest voor de hand
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Ik weet het zo net nog niet op het LPF wordt, tijdens het debat van gisteren werd Balkenende op zijn woorden gewezen net na de verkiezingen toen hij zei dat een kabinet met de LPF niet meer geloofwaardig is, omdat ze zo'n nederlaag geleden hebben. Ik denk dat D66 nog een betere kans maakt, alhoewel ik dat niet hoop. Liefst natuurlijk de kleine christelijke partijen :)
Robert

Bericht door Robert »

Ik denk dat de kansen zijn:

1. minderheidskabinet 35%
2. CDA-VVD-D66 30%
3. CDA-VVD-LPF 25%
4. CDA-VVD-CU-SGP 10%
Carpe Diem tamen Memento Mori
Plaats reactie