Stemmen Vlaamse christenen straks op het Blok?
Stemmen Vlaamse christenen straks op het Blok?
België heeft nu het homohuwelijk goedgekeurd. Van de Vlaamse partijen stemde alleen het Vlaams Blok tegen.
Moeten Vlaamse christenen dan nu op het Vlaams Blok stemmen?
Moeten Vlaamse christenen dan nu op het Vlaams Blok stemmen?
Juist Robert,
Terwijl er maar een paar passages zijn, waar over HOERERIJ tussen mannen gesproken wordt, en nergens een relationele liefde met iemand van hetzelfde geslacht genoemd wordt.
Vreemd dat christenen hier zoveel nadruk op leggen, terwijl Jezus veel meer nadruk legt op de liefde voor de naaste, en zelfs zijn volgelingen opdraagt, alles wat ze hebben te DELEN met de armen!!! Als je twee paar kleren hebt, geef er één weg, draagt hij ze op !!!:bu
Dit is wel een zeer vertekend beeld wat je hier geeft. en ik heb sterk het gevoel dat je wel heel selectief de bijbel leest.
Zou nog maar is goed lezen over de verwoesting van Sodom en Gommora.
(graag wel in een betrouwbare vertaling. !!!)
[Veranderd op 31/1/03 door Admin]
Terwijl er maar een paar passages zijn, waar over HOERERIJ tussen mannen gesproken wordt, en nergens een relationele liefde met iemand van hetzelfde geslacht genoemd wordt.
Vreemd dat christenen hier zoveel nadruk op leggen, terwijl Jezus veel meer nadruk legt op de liefde voor de naaste, en zelfs zijn volgelingen opdraagt, alles wat ze hebben te DELEN met de armen!!! Als je twee paar kleren hebt, geef er één weg, draagt hij ze op !!!:bu
Dit is wel een zeer vertekend beeld wat je hier geeft. en ik heb sterk het gevoel dat je wel heel selectief de bijbel leest.
Zou nog maar is goed lezen over de verwoesting van Sodom en Gommora.
(graag wel in een betrouwbare vertaling. !!!)
[Veranderd op 31/1/03 door Admin]
Laten we niet de discussie starten of homofilie goed of slecht is.
Ik denk dat God sex heeft bedoelt voor man en vrouw, maar leef zeer mee met hen die homosexueel zijn.
Ik vind het belangrijker dat sommige christenen het anti-homofilie standpunt meer uit lijken te dragen dan de verlossing.
Echt heel jammer.
Ik denk dat God sex heeft bedoelt voor man en vrouw, maar leef zeer mee met hen die homosexueel zijn.
Ik vind het belangrijker dat sommige christenen het anti-homofilie standpunt meer uit lijken te dragen dan de verlossing.
Echt heel jammer.
Carpe Diem tamen Memento Mori
K'zou eerst kijken welke argumenten ze aanvoerden. Was omdat ze homo's bijvoorbeeld als minderwaardige mensen zagen, dan zou ik ze niet stemmen. Wanneer ze de bijbel gebruikten als argument zou ik ook nog twijfelen om op ze te stemmen. Ze staan niet echt als een christelijke partij bekend, en dat is mild uitgedrukt.Moeten Vlaamse christenen dan nu op het Vlaams Blok stemmen?
Dan ligt dat misschien een beetje aan jou. Ik heb dat gevoel nog nooit gekregen. Ik heb juist het gevoel dat de wereld het heel belangrijk vindt. Wat was Cohen blij dat hij het eerste homo huwelijk mocht sluiten. Wat vinden sommige mensen het belangrijk dat er ook homo's in de kamer zitten. Wat maakt de redacteur van de Gay-krant een drukte als er weer eens iets negatiefs gezegd wordt van de homo's.Soms krijg ik het gevoel dat sommige christenen denken dat het homo-standpunt de belangrijkste christelijke waarde is.
Moet dan alles uitgebreid in de bijbel. God heeft een vrouw voor Adam geschapen. Ik denk dat dit al genoeg zegt.
Je doet net of christenen dat niet doen. Wist je bijvoorbeeld dat de reformatorische zuil het meeste geld weggeeft aan goede doelen? Ze hebben niet alleen aandacht voor de levensstijl, maar ook voor hun medemens!!!!Vreemd dat christenen hier zoveel nadruk op leggen, terwijl Jezus veel meer nadruk legt op de liefde voor de naaste, en zelfs zijn volgelingen opdraagt, alles wat ze hebben te DELEN met de armen!!! Als je twee paar kleren hebt, geef er één weg, draagt hij ze op !!!:bu
Jij kunt wel een oordeel geven over 1 luttel zinnetje zeg. Stonewall Jackson brengt het als een vraag. Meteen worden de grootste verwijten over zijn hoofd uitgegoten.Dit is wel een zeer vertekend beeld wat je hier geeft. en ik heb sterk het gevoel dat je wel heel selectief de bijbel leest.
Dus in de Staten-Vertaling!!!:D(graag wel in een betrouwbare vertaling. !!!)
Dat laatste daar heb jij absoluut gelijk in.Dan ligt dat misschien een beetje aan jou. Ik heb dat gevoel nog nooit gekregen. Ik heb juist het gevoel dat de wereld het heel belangrijk vindt. Wat was Cohen blij dat hij het eerste homo huwelijk mocht sluiten. Wat vinden sommige mensen het belangrijk dat er ook homo's in de kamer zitten. Wat maakt de redacteur van de Gay-krant een drukte als er weer eens iets negatiefs gezegd wordt van de homo's.
De hele wereld is gay-maf geworden.
Laten wij als christenen daar niet aan meedoen.
Aan het voor of tegen homo's circus.
Dan kunnen we persoonlijke pastorale gesprekken hebben met homo's die daar voor open staan of behoefte aan hebben.
En het 'daar heb ik nooit wat van gemerkt' zinnetje is op z'n minst typisch in een thread waarin de vraag wordt gesteld of christenen ENKEL EN ALLEEN vanwege het homo-standpunt op het blok zouden moeten stemmen.
En als je werkelijk nog nooit wat hebt gemerkt van christelijke homo-haat (van sommige christenen, ik wijs niet naar jullie per sé, dat is iets wat je zelf moet onderzoeken)
bezoek dan deze vreselijke website:
http://www.godhatesfags.com
Waarom stemde het Blok tegen het homo-huwelijk? Dat antwoord is te vinden op de website http://www.vlaams-blok.be Ga dan naar "Standpunten"Äctualiteit"en kies voor "week van 27-1-03 t/m 2-2-03"
Helaas was de website beveiligd op kopiëren.
[Veranderd op 7/2/03 door bjdendekker]
Helaas was de website beveiligd op kopiëren.
[Veranderd op 7/2/03 door bjdendekker]
[31/01/2003] - Homo-huwelijk
Het is de vraag of de bevolking daar nu écht op zat te wachten, maar daar ligt paars-groen al lang niet meer wakker van. En dus werd voor de zoveelste keer op rij een modernistisch plan in wet gegoten. De Raad van State had eerder wel juridische bezwaren tegen het homo-huwelijk geopperd, maar die werden zonder al te veel plichtplegingen van tafel geveegd.
Niemand zal of kan vandaag nog beweren dat homo's en lesbiennes gediscrimineerd worden omwille van hun seksuele voorkeur. En het Vlaams Blok pleit daar ook helemaal niet voor. Maar dat neemt niet weg dat wij twijfelen aan de noodzaak van het homo-huwelijk. Voor ons blijft het gezin nog altijd de hoeksteen van de samenleving en de man-vrouwrelatie de norm.
In de Kamer stemde alleen het Vlaams Blok en de Franstalige christen-democraten tégen het homo-huwelijk. Die moed had de CD&V duidelijk niet. Hun onwil om in ethische kwesties tegen de stroom in te durven gaan (abortus, euthanasie, homo-huwelijk) heeft de partij al een hoop kiezers gekost en dat zal er met deze nieuwe wet niet beter op worden.
Ons land wordt, na Nederland, het tweede land dat het huwelijk openstelt voor personen van hetzelfde geslacht. Of we daar trots en blij om moeten zijn, is nog maar de vraag.
Het is de vraag of de bevolking daar nu écht op zat te wachten, maar daar ligt paars-groen al lang niet meer wakker van. En dus werd voor de zoveelste keer op rij een modernistisch plan in wet gegoten. De Raad van State had eerder wel juridische bezwaren tegen het homo-huwelijk geopperd, maar die werden zonder al te veel plichtplegingen van tafel geveegd.
Niemand zal of kan vandaag nog beweren dat homo's en lesbiennes gediscrimineerd worden omwille van hun seksuele voorkeur. En het Vlaams Blok pleit daar ook helemaal niet voor. Maar dat neemt niet weg dat wij twijfelen aan de noodzaak van het homo-huwelijk. Voor ons blijft het gezin nog altijd de hoeksteen van de samenleving en de man-vrouwrelatie de norm.
In de Kamer stemde alleen het Vlaams Blok en de Franstalige christen-democraten tégen het homo-huwelijk. Die moed had de CD&V duidelijk niet. Hun onwil om in ethische kwesties tegen de stroom in te durven gaan (abortus, euthanasie, homo-huwelijk) heeft de partij al een hoop kiezers gekost en dat zal er met deze nieuwe wet niet beter op worden.
Ons land wordt, na Nederland, het tweede land dat het huwelijk openstelt voor personen van hetzelfde geslacht. Of we daar trots en blij om moeten zijn, is nog maar de vraag.
Ik kan op m'n handen lopen.Robert, wat kun jij wat ik niet kan? En hoe ga ik dat ook kunnen?
Goed oefenen! Begin met tegen de muur staan op je handen, en dan steeds verder weglopen en goed je evenwicht bewaren. Buiten dat het lef hebben op het dode punt te komen.
Verder kan ik goed Lotus Domino databases programmeren.
Begin het volgen van wat cursussen.
En als het gaat om het copyen en pasten van tekst,
selecteer de tekst, druk op control-c
kom hier, en druk op control-v
Verder is de lijst van dingen die ik kan die jij niet kunt ongetwijfeld lang zijn, maar het lijkt me zinloos dat allemaal hier te plaatsen.