Leen eruit, Tineke erin!!

bjdendekker

Leen eruit, Tineke erin!!

Bericht door bjdendekker »

Volgens het RDnet http://www.refdag.nl/website/artikel.ph ... 4c87b70326

is Tineke Huizinga opnieuw met voorkeurstemmen in de Kamer gekozen. Ditmaal ten koste van Leen van Dijke.

Wat vinden wij daarvan?
Mirror

Bericht door Mirror »

Blijkbaar gaat het kiezers meer om vorm dan inhoud...
an3sdej

Bericht door an3sdej »

...Blijkbaar gaat het kiezers meer om vorm dan inhoud...

Is mevr. Huizinga dan alleen uiterlijk? Is het alleen uiterlijk als er op een vrouw ipv een man gestemd wordt? Is een man stemmen meer inhoudelijk?:mad2:
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door an3sdej

Is mevr. Huizinga dan alleen uiterlijk? Is het alleen uiterlijk als er op een vrouw ipv een man gestemd wordt? Is een man stemmen meer inhoudelijk?:mad2:
Goed lezen an3sdej!

Ik betreur het dat nu (waarschijnlijk) voor de 2e maal een ervaren iemand opzij kan. Weet jij waarom?

[Veranderd op 23/1/03 door Mirror]
an3sdej

Bericht door an3sdej »

Wie er voor de CU in de kamer komt maakt mij niets uit, maar dat er ook in de orthodoxe partijen vrouwen komen, juich ik toe. Ooit moet er toch een nieuwe generatie komen in de kamer.
Lecram

Bericht door Lecram »

Onlangs stond in het RD dat ze klaagde dat ze geen tijd aan haar gezin kon geven! En dan is ze kamerlid van een partij die het gezin hoog in het vaandel heeft.

Tineke, blijf bij je gezin!!

De CU is wat mij betreft niet geloofwaardig wat betreft hun visie op het gezin.
Het zou Tineke sieren als ze ervoor koos om er te zijn voor haar gezin en Leen een plaats in de bankjes te gunnen.

Ik ben niet tegen vrouwen in het parlement, maar als moeder hoor je in je gezin!
rekna

Bericht door rekna »

Mee eens, Lecram.

De discussie over wel of geen vrouw in de kamer die de SGP voert buiten beschouwing latend vind ik dit voor de tweede maal een diep droeve gang van zaken binnen de CU.

Tineke zou de CU een beetje geloofwaardig maken en, ondanks de voorkeurstemmen, haar plaats moeten afstaan aan Leen.

Al is het zo dat de discussie over het persé een vrouw in de kamer dit keer minder speelde dan de vorige keer vind ik het een christelijke partij onwaardig om voor de tweede keer op deze manier in het nieuws te komen.

Vanmiddag nog op Radio 1: Tineke Huizinga, de mannetjesopeter van het CU.

Bovendien heeft Tineke geen ervaring, is Leen uitermate bekwaam en zal het vertrek van Tineke de samenwerking met de SGP versterken.
an3sdej

Bericht door an3sdej »

....De CU is wat mij betreft niet geloofwaardig wat betreft hun visie op het gezin.
Het zou Tineke sieren als ze ervoor koos om er te zijn voor haar gezin en Leen een plaats in de bankjes te gunnen.

Ik ben niet tegen vrouwen in het parlement, maar als moeder hoor je in je gezin!.........

Belachelijk. Haar echtgenoot kan er ook voor kiezen thuis te zijn, als het om kinderen gaat. Als de kinderen al ouder zijn, hoeft het helemaal geen probleem te zijn.

WEL vind ik het vreemd als iemand in de politiek gaat, en daarna zegt dat het eigenlijk TE druk is, maar dat geldt voor man EN vrouw.
refo

Bericht door refo »

De vrouw in de politiek levert de CU volgens mij tot nu alleen katers op. Hoewel de vrouw niet in de politiek de SGP ook niet echt tot voordeel is.
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Toch vind ik het bereknap dat iemand het voor elkaar krijgt om zonder enige actie twee keer achter elkaar met voorkeurstemmen in de Kamer gekozen te worden.

Dat zij minder ervaring heeft dan Van Dijke is waar, maar dat geldt volgens mij voor iedereen die nieuw in de Kamer komt in plaats van iemand anders. Arie Slob had ook veel minder ervaring dan Schutte. Je kunt nu eenmaal niet eindeloos politiek bedrijven. Ooit komt het eind, gepland of niet.

Ik vind het inderdaad geen pluspunt dat Tineke zo weinig in haar gezin is. Ik las dat zij een eigen appartement in Den Haag heeft omdat heen en weer reizen naar Heerenveen niet altijd gaat. Dat betreur ik, al geldt dat uiteraard ook voor mannen die haast nooit thuis zijn. Tineke heeft haar politieke carrière altijd ondergeschikt gemaakt aan haar gezin en dat waardeer ik. Toch heeft bovenstaande mij ertoe bewogen dit keer, in tegenstelling tot de vorige keer, niet op haar te stemmen.

Zoals ik al elders schreef heeft mijn vrouw wel op haar gestemd. Zij vindt het belangrijk dat er ook een reformatorische vrouw in het parlement zit, die een Bijbelse visie op gezinszaken kan uitdragen. Het is geloofwaardiger dat een vrouw dat doet dan dat een man over vrouwen spreekt.

Ik zou het erg ongeloofwaardig vinden als iemand met zo'n duidelijk kiezersmandaat als Tineke Huizinga voor de eer zou bedanken. Dat zou minachting voor de kiezers betekenen.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ik had ze liever beiden in de Kamer gezien.

Ik vind het ronduit triest dat de CU er maar 3 overhoudt. Ik neem het de CU-overlopers kwalijk.
Lecram

Bericht door Lecram »

an3sdej:

WEL vind ik het vreemd als iemand in de politiek gaat, en daarna zegt dat het eigenlijk TE druk is, maar dat geldt voor man EN vrouw.

En dat is nu precies waar het om gaat: ze klaagt steen en been en toch kiest ze voor een verkiesbare plek. Het zou haar sieren om de plaats aan Van Dijke te laten

bjdendekker:

Toch vind ik het bereknap dat iemand het voor elkaar krijgt om zonder enige actie twee keer achter elkaar met voorkeurstemmen in de Kamer gekozen te worden.

Dat heeft niets met knap te maken. Ze was gewoon de hoogstgeplaatste vrouw op de lijst. Als er een andere vrouw had gestaan, dan was die met voorkeurstemmen gekozen.

Ik zou het erg ongeloofwaardig vinden als iemand met zo'n duidelijk kiezersmandaat als Tineke Huizinga voor de eer zou bedanken. Dat zou minachting voor de kiezers betekenen.

Als je mocht kiezen: minachting voor je gezin (denk aan de doopbelofte!) of minachting voor de kiezer (wat ik betwijfel), wat is dan de beste keuze??

Zoals ik al elders schreef heeft mijn vrouw wel op haar gestemd. Zij vindt het belangrijk dat er ook een reformatorische vrouw in het parlement zit, die een Bijbelse visie op gezinszaken kan uitdragen. Het is geloofwaardiger dat een vrouw dat doet dan dat een man over vrouwen spreekt.

Dus het is geloofwaardig als een vrouw die zich niet aan de bijbelse visie over het gezin houdt deze visie uitdraagt?
Waarom heeft je vrouw niet gestemd op een vrouwelijke kandidaat zonder thuiswonende kinderen? Die stonden ook op de lijst.

[Veranderd op 23/1/03 door Lecram]
Billy

Bericht door Billy »

Origineel geplaatst door Lecram
Onlangs stond in het RD dat ze klaagde dat ze geen tijd aan haar gezin kon geven! En dan is ze kamerlid van een partij die het gezin hoog in het vaandel heeft.

Tineke, blijf bij je gezin!!

De CU is wat mij betreft niet geloofwaardig wat betreft hun visie op het gezin.

Ik ben niet tegen vrouwen in het parlement, maar als moeder hoor je in je gezin!
Helemaal mee eens!!

begreep uit het artikel in RD dat ze de keuze nog moet/ zal maken.

laten we hopen dat ze idd voor haar man en kinderen kiest.!!
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door bjdendekker
Ik vind dat totaal niet bereknap, je hoeft er nl. helemaal niets voor te doen. Je hoeft alleen maar een geemancipeerde achterban te bezitten...
an3sdej

Bericht door an3sdej »

LECRAM en anderen,

Als haar echtgenoot ervoor kiest om thuis te zijn, dan is het toch ook goed, dan hebben de kinderen toch opvang, of zie jij dat anders
Plaats reactie