VVD: 130 km/h
VVD: 130 km/h
VVD wil maximumsnelheid verhogen tot 130
'Varieer de toegestane snelheid per tijd en plek'
DEN HAAG - De VVD wil de maximumsnelheid in Nederland waar het kan verhogen tot 130. In een voorstel pleiten de liberalen ervoor om de maximumsnelheid te variëren naar tijd en plaats zodat goede doorstroming van het verkeer mogelijk is.
De partij denkt er vooral over om in de avonduren de maximumsnelheid te verhogen. Daarbij zouden huidige honderd kilometer wegen weer 120 mogen, terwijl op andere plekken de maximaal toegestane snelheid 130 kilometer kan worden. Elektronische borden boven de wegen moeten het geldende maximum weergeven.
De VVD wil alleen een verhoging van de maximumsnelheid op autosnelwegen. Provinciale wegen en bijvoorbeeld de ringwegen rondom de grote steden moeten de normale snelheid houden. De VVD denkt niet dat de verhoging van de snelheid tot meer slachtoffers in het verkeer zal leiden. 'De verhoging in 1988 van honderd naar 120 zorgde ook niet voor meer doden', laat Kamerlid Oplaat weten.
Kzou wel eens willen weten wat men hier van vindt.
Ik vind dat dit moet kunnen buiten de spits uren. Trouwens ook op twee baans wegen.
Groeten
[Veranderd op 2/11/02 door Alex]
'Varieer de toegestane snelheid per tijd en plek'
DEN HAAG - De VVD wil de maximumsnelheid in Nederland waar het kan verhogen tot 130. In een voorstel pleiten de liberalen ervoor om de maximumsnelheid te variëren naar tijd en plaats zodat goede doorstroming van het verkeer mogelijk is.
De partij denkt er vooral over om in de avonduren de maximumsnelheid te verhogen. Daarbij zouden huidige honderd kilometer wegen weer 120 mogen, terwijl op andere plekken de maximaal toegestane snelheid 130 kilometer kan worden. Elektronische borden boven de wegen moeten het geldende maximum weergeven.
De VVD wil alleen een verhoging van de maximumsnelheid op autosnelwegen. Provinciale wegen en bijvoorbeeld de ringwegen rondom de grote steden moeten de normale snelheid houden. De VVD denkt niet dat de verhoging van de snelheid tot meer slachtoffers in het verkeer zal leiden. 'De verhoging in 1988 van honderd naar 120 zorgde ook niet voor meer doden', laat Kamerlid Oplaat weten.
Kzou wel eens willen weten wat men hier van vindt.
Ik vind dat dit moet kunnen buiten de spits uren. Trouwens ook op twee baans wegen.
Groeten
Nou Parsifal,Origineel geplaatst door parsifal
het lost in ieder geval een deel van de wachtlijsten voor donororganen op.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar 130 km op de snelweg zou niet verkeerd wezen en op de autowegen. maar niet op de Twee baans. krijg je nog meer last van landbouw verkeer enz....
Heb je daar al over gedacht Alex????
Kuifje
Daar ben ik het niet mee eens. Het maakt echt niet uit hoor of je nu 120 of 130 rijdt. Als je het echt niet meer voor kan remmen ben je met 120 ook te laat.Origineel geplaatst door parsifal
Ze moeten in de randstad de stukken waar nu 100 staat aangegeven, dat gewoon handhaven.
En desnoods op drukke stukken in de spits de snelheid wel naar beneden halen. Maar 's avonds en 's nachts mag het best wat harder hoor!
Maar door al die wijzigingen ga je toch ook twijfelen hoe hard je mag rijden op die wegOrigineel geplaatst door OlliDaar ben ik het niet mee eens. Het maakt echt niet uit hoor of je nu 120 of 130 rijdt. Als je het echt niet meer voor kan remmen ben je met 120 ook te laat.Origineel geplaatst door parsifal
Ze moeten in de randstad de stukken waar nu 100 staat aangegeven, dat gewoon handhaven.
En desnoods op drukke stukken in de spits de snelheid wel naar beneden halen. Maar 's avonds en 's nachts mag het best wat harder hoor!
op dit stuk 100
daar 120 wordt je toch ook tureluur van of niet soms???
Gegroet Kuifje
Hallo,
Ik heb trouwens het artikel er even bij gezet, dus.
Zeker te weten, rijd nu al 80% te hard. Ik spreek uit ervaring, vaak nog harder dan 130 km/h.
En ik geloof niet dat er een overvloed van organen zal binnen komen...
Maar dan moeten ze geen landbouw verkeer op de snelwegen toelaten, dan kon dat verhaal over die donor organen wel eens uit komen. Maar dat zal ook met 120 km/h gebeuren.
Zo dan maar weer
[Veranderd op 2/11/02 door Alex]:sne
Ik heb trouwens het artikel er even bij gezet, dus.
Zeker te weten, rijd nu al 80% te hard. Ik spreek uit ervaring, vaak nog harder dan 130 km/h.
En ik geloof niet dat er een overvloed van organen zal binnen komen...
Maar dan moeten ze geen landbouw verkeer op de snelwegen toelaten, dan kon dat verhaal over die donor organen wel eens uit komen. Maar dat zal ook met 120 km/h gebeuren.
Zo dan maar weer
[Veranderd op 2/11/02 door Alex]:sne
[/quote]
Maar door al die wijzigingen ga je toch ook twijfelen hoe hard je mag rijden op die weg
op dit stuk 100
Gegroet Kuifje [/quote]
Maar er staan op stukken waar je 100 mag van die mooie gele bordjes op de vangrail, dus das aardig bij te houden vind ik.
Maar door al die wijzigingen ga je toch ook twijfelen hoe hard je mag rijden op die weg
op dit stuk 100
Gegroet Kuifje [/quote]
Maar er staan op stukken waar je 100 mag van die mooie gele bordjes op de vangrail, dus das aardig bij te houden vind ik.
Stonden die maar op alle wegen waar je 100 mag... Ik hoorde pas dat ze die bordjes aan het verwijderen zijn. En ik zie ze inderdaad al veel minder.Origineel geplaatst door Olli
Ik vraag me best vaak af of ik nou 100 of 120 mag. Want ik denk er niet altijd aan om als ik de snelweg op ga even te kijken hoe hard je er mag.
:o
Oh dat wist ik niet. Das waardeloos!:puOrigineel geplaatst door pingpongbalStonden die maar op alle wegen waar je 100 mag... Ik hoorde pas dat ze die bordjes aan het verwijderen zijn. En ik zie ze inderdaad al veel minder.Origineel geplaatst door Olli
:o
Ik vind het altijd wel makkelijk.
Waarom halen ze ze weg dan?
van die bordjes dat klopt, maar er komen wel allem nieuwe hektometer (schrijf ik dit goed?) bordjes waar ook op staat dat je maar honderd mag.
Gele bordjes
verdwijnen uit
middenberm
Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG, vrijdag
Minister Netelenbos (Verkeer) wil alle gele 100 km-bordjes langs de Nederlandse snelwegen verwijderen.
De bewindsvrouw kondigde gisteren in de Tweede Kamer aan dat de waarschuwingsbordjes hun langste tijd hebben gehad. Netelenbos vindt ze "niet meer van deze tijd".
Een woordvoerder van het ministerie stelt dat het in totaal gaat om enkele duizenden bordjes in ons land. Vooral de schoonmaakwerkzaamheden van de bordjes zorgen voor veel werk, want de bordjes zijn door het vuil soms nauwelijks leesbaar.
Volgens Netelenbos zal het ministerie ervoor zorgen dat de automobilisten op een andere manier gewaarschuwd worden dat er op bepaalde wegdelen 100 km per uur gereden mag worden, bijvoorbeeld via elektronische borden.
Gele bordjes
verdwijnen uit
middenberm
DEN HAAG, vrijdag
Minister Netelenbos (Verkeer) wil alle gele 100 km-bordjes langs de Nederlandse snelwegen verwijderen.
De bewindsvrouw kondigde gisteren in de Tweede Kamer aan dat de waarschuwingsbordjes hun langste tijd hebben gehad. Netelenbos vindt ze "niet meer van deze tijd".
Een woordvoerder van het ministerie stelt dat het in totaal gaat om enkele duizenden bordjes in ons land. Vooral de schoonmaakwerkzaamheden van de bordjes zorgen voor veel werk, want de bordjes zijn door het vuil soms nauwelijks leesbaar.
Volgens Netelenbos zal het ministerie ervoor zorgen dat de automobilisten op een andere manier gewaarschuwd worden dat er op bepaalde wegdelen 100 km per uur gereden mag worden, bijvoorbeeld via elektronische borden.
Ja hoor, we hebben zeker weer geld over met zn allen!! Gooien maar!!Origineel geplaatst door Alex
Gele bordjes
verdwijnen uit
middenberm
DEN HAAG, vrijdag
Het is makkelijk geld uitgeven, van een ander!
En alsof die elektrische dingen geen geld kosten!
Ik zie al die problemen niet, laat op de ringwegen rond de grote steden de snelheid toe tot 120 per uur en de rest gewoon onbeperkt.
laten we maar eerlijk zijn boven de 120 komen we binnenkort al helemaal niet uit omdat we met veel te veel verkeer op de weg zitten. Meestal zijn we s´morgens en sávonds al blij als het verkeer met 50 blijft rijden.
En de keren dat het dan eens kan op de dag of nacht, nou laat ze dan, dan kan ik tenminste de uitlaat van mijn auto ook eens flink doorblazen en alle opgegropte roest eruit blazen.
:,
Ik ruik bijstand van de VVD, ik stem er niet op maar ik hoop wel dat hun voorstel doorgaat en nog verder.
:P
laten we maar eerlijk zijn boven de 120 komen we binnenkort al helemaal niet uit omdat we met veel te veel verkeer op de weg zitten. Meestal zijn we s´morgens en sávonds al blij als het verkeer met 50 blijft rijden.
En de keren dat het dan eens kan op de dag of nacht, nou laat ze dan, dan kan ik tenminste de uitlaat van mijn auto ook eens flink doorblazen en alle opgegropte roest eruit blazen.
:,
Ik ruik bijstand van de VVD, ik stem er niet op maar ik hoop wel dat hun voorstel doorgaat en nog verder.