Uitspraken SGP
Uitspraken SGP
Op dit Forum is een discussie begonnen over een heel gevoelig onderwerp.
"SGP: "We hebben allemaal gezondigd"
Gepost door Vincent (Ali Salami) - donderdag 31 oktober 2002 @ 12:03 - Bron: TC Tubantia
Het komt allemaal doordat we de relatie met god hebben verbroken. Waren we hem trouw gebleven, dan was Fortuyn nooit vermoord, was Claus nog in leven en hadden ze in het stadje deze zomer geen wateroverlast gehad. Althans, dat is de mening van het Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) in Rijssen.
Volgens fractieleider Voortman Ãs er een verband tussen de dingen. Het zijn allemaal gevolgen van de verbroken relatie. "We hebben allemaal gezondigd. Hadden we dat niet gedaan, dan was dit niet gebeurd. Hoe erger je het maakt, des te meer straffen ons treffen", zei de SGP-er tijdens de algemene beschouwingen, waar de gemeentebegroting werd besproken.
Voortman had geen bijzondere reden voor het opnoemen van juist die gebeurtenissen. "Het is niet omdat er juist dit jaar extra veel ergs is gepasseerd. Nee, het valt me iedere keer weer op. Ik had ook de terroristische aanslagen of een probleem als aids kunnen noemen. Alleen dit keer heb ik er eens extra de aandacht op willen vestigen."
PvdA-burgemeester Lonink vind het ongepast dat de SGP op deze manier verbanden legt en gaat er in de behandeling van de begroting maar niet op in.
MIjn vraag: waren deze uitspraken van de SGP geleid door de Heilige Geest?
Mijn vraagtekens bij de uitspraken van de SGP:
Gebruikt God niet sommige dingen, zoals de dood van Fortuyn? Het schudde wel de gehele compromiterende (struisvogel)politiek, wat zeer nodig was. (En nog steeds nodig is)
"We hebben allemaal gezondigd. Hadden we dat niet gedaan, dan was dit niet gebeurd. Hoe erger je het maakt, des te meer straffen ons treffen", zei de SGP-er tijdens de algemene beschouwingen,
Dus als ik iets mispeuter als christen en vraag er vergeving voor dan moeten anderen met mij samen voor boeten, een straf van God?
"SGP: "We hebben allemaal gezondigd"
Gepost door Vincent (Ali Salami) - donderdag 31 oktober 2002 @ 12:03 - Bron: TC Tubantia
Het komt allemaal doordat we de relatie met god hebben verbroken. Waren we hem trouw gebleven, dan was Fortuyn nooit vermoord, was Claus nog in leven en hadden ze in het stadje deze zomer geen wateroverlast gehad. Althans, dat is de mening van het Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) in Rijssen.
Volgens fractieleider Voortman Ãs er een verband tussen de dingen. Het zijn allemaal gevolgen van de verbroken relatie. "We hebben allemaal gezondigd. Hadden we dat niet gedaan, dan was dit niet gebeurd. Hoe erger je het maakt, des te meer straffen ons treffen", zei de SGP-er tijdens de algemene beschouwingen, waar de gemeentebegroting werd besproken.
Voortman had geen bijzondere reden voor het opnoemen van juist die gebeurtenissen. "Het is niet omdat er juist dit jaar extra veel ergs is gepasseerd. Nee, het valt me iedere keer weer op. Ik had ook de terroristische aanslagen of een probleem als aids kunnen noemen. Alleen dit keer heb ik er eens extra de aandacht op willen vestigen."
PvdA-burgemeester Lonink vind het ongepast dat de SGP op deze manier verbanden legt en gaat er in de behandeling van de begroting maar niet op in.
MIjn vraag: waren deze uitspraken van de SGP geleid door de Heilige Geest?
Mijn vraagtekens bij de uitspraken van de SGP:
Gebruikt God niet sommige dingen, zoals de dood van Fortuyn? Het schudde wel de gehele compromiterende (struisvogel)politiek, wat zeer nodig was. (En nog steeds nodig is)
"We hebben allemaal gezondigd. Hadden we dat niet gedaan, dan was dit niet gebeurd. Hoe erger je het maakt, des te meer straffen ons treffen", zei de SGP-er tijdens de algemene beschouwingen,
Dus als ik iets mispeuter als christen en vraag er vergeving voor dan moeten anderen met mij samen voor boeten, een straf van God?
De natuurlyke mens zondigt, omdat hy op zichzelf gericht is ipv op God .Het middelpunt vd verlangens en de bedoelingen vd mens is zyn eigen IK !
De kern vh probleem is, dat het een natuurlyke zaak is om lief te zyn voor jezelf. Wanneer je je natuurlyk gedraagt, zondig je automatisch. Dit is het gevolg van onze zelfzuchtige natuur.
God is heilig en daarom haat Hy de zonde.
Zonde brengt een kloof tussen God en mens, want een mens kan geen relatie hebben met een heilig God.
Zonde berooft de mens van de heerlykheid , die God voor hem bedoeld had!! Dit toont aan hoe verwoestend de zonde is.
"Want allen hebben gezondigd en derven (missen) de heerlykheid Gods" (Romeinen 3 vers 23)
En dan vers 24!: En worden om niet gerechtvaardigd uit zyn genade , door de verlossing in Christus Jezus. Dus als we ons bekeren en Jezus aanvaarden , is het alsof jy nooit zonde gedaan had ( gerechtvaardigd uit genade)
De kern vh probleem is, dat het een natuurlyke zaak is om lief te zyn voor jezelf. Wanneer je je natuurlyk gedraagt, zondig je automatisch. Dit is het gevolg van onze zelfzuchtige natuur.
God is heilig en daarom haat Hy de zonde.
Zonde brengt een kloof tussen God en mens, want een mens kan geen relatie hebben met een heilig God.
Zonde berooft de mens van de heerlykheid , die God voor hem bedoeld had!! Dit toont aan hoe verwoestend de zonde is.
"Want allen hebben gezondigd en derven (missen) de heerlykheid Gods" (Romeinen 3 vers 23)
En dan vers 24!: En worden om niet gerechtvaardigd uit zyn genade , door de verlossing in Christus Jezus. Dus als we ons bekeren en Jezus aanvaarden , is het alsof jy nooit zonde gedaan had ( gerechtvaardigd uit genade)
God is genadig maar ook rechtvaardig en zal de zonde straffen!
Het is heel begrijpelijk dat de SGP zonde en straffen met elkaar in verband brengt want dat is bijbels!
Als we dan kijken hoe erg Nederland de laatste tijd is afgegleden dan mogen we best wel een paar verbanden leggen!
Dat mensen hierdoor verontwaardigd zijn is ook heel begrijpelijk want men kan de bijbel maar gedeeltelijk of helemaal niet en dan vat men het gelijk verkeerd op.
Al denk ik wel dat de uitspraak over het sterven van Claus wat ongelukkig is. Maar waarom zo een ophef???????? Als iemand in de politiek een vloek laat dan maak men niet eens ophef en nu wel! Wat is nu erger? Iets ongelukkig uitdrukken of vloeken? En dan maken christenen zich druk om een ongelukkige uitdrukking!
Het is heel begrijpelijk dat de SGP zonde en straffen met elkaar in verband brengt want dat is bijbels!
Als we dan kijken hoe erg Nederland de laatste tijd is afgegleden dan mogen we best wel een paar verbanden leggen!
Dat mensen hierdoor verontwaardigd zijn is ook heel begrijpelijk want men kan de bijbel maar gedeeltelijk of helemaal niet en dan vat men het gelijk verkeerd op.
Al denk ik wel dat de uitspraak over het sterven van Claus wat ongelukkig is. Maar waarom zo een ophef???????? Als iemand in de politiek een vloek laat dan maak men niet eens ophef en nu wel! Wat is nu erger? Iets ongelukkig uitdrukken of vloeken? En dan maken christenen zich druk om een ongelukkige uitdrukking!
Origineel geplaatst door kridje
God is genadig maar ook rechtvaardig en zal de zonde straffen!
Deze uitspraken waren niet wijs.
Deze uitspraken verpesten het (weer) voor andere christenen om mensen bekend te maken met de BLIJDE BOODSCHAP!!!!!
Deze uitspraken waren niet geleid door de Heilige Geest. Welke uitspraken van de SGP eigenlijk wel?
[Veranderd op 1/11/02 door 007]
Ik zou de eerste mens nog tegen moeten komen die de dood van Pim Fortuyn niet als het gevolg van zonde ziet. Zonder zonde had Van de G niet geschoten toch?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
juist wim en nu is juist die ene specifieke zonde de oorzaak van niet specifieke ellende maar van ALLE ELLENDE.
En 007,
Heb je de wet Gods wel eens gelezen?
Ex 20
5
Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen;
want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig
God,Die de misdaad der vaderen bezoek aan
de kinderen,aan het derde, en aan het
vierde lid dergenen, die Mij haten;
En juist alle nare gebeurtenissen zijn GEVOLGEN van de ZONDE. Ja van die val in Adam. En als die andere zonden die voortvloeien uit die val, die verergeren die nare gebeurtenissen.
God straft de mens met tijdelijke en eeuwige straffen. En gelukkig die mens die deel mag krijgen aan die blijde boodschap.
De Bijbel bestaat niet alleen uit die Blijde Boodschap!!!!!!!!!!!!!!
Zou die daar wel uit bestaan, dan zouden wij later voor de Rechterstoel op de dag des Oordeels een excuus hebben!
Ik ben het 100 % met deze SGP man eens.
Zien we nu niet welk een verdorven aard we met ons meedragen dat we zelfs de gevolgen van de zonden niet eens meer zien??
En 007,
Heb je de wet Gods wel eens gelezen?
Ex 20
5
Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen;
want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig
God,Die de misdaad der vaderen bezoek aan
de kinderen,aan het derde, en aan het
vierde lid dergenen, die Mij haten;
En juist alle nare gebeurtenissen zijn GEVOLGEN van de ZONDE. Ja van die val in Adam. En als die andere zonden die voortvloeien uit die val, die verergeren die nare gebeurtenissen.
God straft de mens met tijdelijke en eeuwige straffen. En gelukkig die mens die deel mag krijgen aan die blijde boodschap.
De Bijbel bestaat niet alleen uit die Blijde Boodschap!!!!!!!!!!!!!!
Zou die daar wel uit bestaan, dan zouden wij later voor de Rechterstoel op de dag des Oordeels een excuus hebben!
Ik ben het 100 % met deze SGP man eens.
Zien we nu niet welk een verdorven aard we met ons meedragen dat we zelfs de gevolgen van de zonden niet eens meer zien??
Dus waar maak ik me dan druk om. GOD STRAFT TOCH niet, dus kan ik Zijn wet en geboden met een gerust hart overtreden. Waarom ga ik dan nog naar de kerk?Origineel geplaatst door duhnbaron
God straft niet ,God is liefde en genade!
Onze Ellende is het gevolg van onze zondige keuzes!!
Elk mens moet verantwoording afleggen van zyn eigen zonden.
I.p.v. God lief te hebben boven alles, kiezen we ervoor om in de eerste plaats onze eigen zin te doen ( met alle gevolgen van dien )
Ik zit liever voor de tv naar het voetbal te kijken. En op internet naar vieze plaatjes te kijken en te zoeken.
Maar, ik geloof wel dat Jezus voor mij gestorven is. Voor alle mensen toch? Nu daar hoor ik ook bij, dus met mij zal het wel goed komen, WANT GOD STRAFT TOCH NIET!!!!!!!
Beste Duhnbaron,
Dat God je mag ontdekken in Zijn recht en liefde, dat hoop ik. En niet in Zijn Oordeel. Want dan zal Hij een verterend Vuur zijn.
Peter jij maakt dezelfde fout welke je bij Duhnbaron veronderstelt, alleen dan 180 graden gedraaid.Origineel geplaatst door PeterB
Dat God je mag ontdekken in Zijn recht en liefde, dat hoop ik.
Zijn antwoord zou kunnen zijn :
Jij zegt : Dat God je mag ontdekken in Zijn recht en liefde, dat hoop ik.
Dus waar maak ik me dan druk om. GOD REDT MIJ TOCH niet, ondanks dat ik Zijn wet en geboden zo goed mogelijk houdt. Waarom ga ik dan nog naar de kerk?
Ik kijk nooit tv, ook geen voetbal. En op internet kijk ik geen vieze plaatjes, ik zoek ze ook niet. Maar als God me niet...
enz. enz.
Begrijp toch eens dat je niet alleen zonden doet maar ook zondaar bent en je je moet bekeren tot Christus. En dat je bij alles het van genade moet hebben en uit genade moet leven.
[Veranderd op 1/11/02 door JGP]
Het komt allemaal doordat we de relatie met God hebben verbroken. Waren we Hem trouw gebleven, dan was Fortuyn nooit vermoord, was Claus nog in leven en hadden ze in het stadje deze zomer geen wateroverlast gehad. Althans, dat is de mening van het Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) in Rijssen.
Heidelberger Catechismus Zondag 4: "Wil God zulke ongehoorzaamheid en afval ongestraft laten?"
Neen Hij, geenszins; maar Hij vertoornt Zich schrikkelijk beide over de aangeboren en werkelijke zonden, en wil die door een rechtvaardig oordeel tijdelijk en eeuwiglijk straffen; gelijk Hij gesproken heeft: "Vervloekt is een ieder die niet blijft in al hetgeen geschreven is in het boek der wet om dat te doen." (Galaten 3:10).
De bezoldiging der zonde is de dood, maar de genadegift Gods is het eeuwige leven, door Jezus Christus onzen Heere (Rom. 6:24)
Dit lijkt mij genoeg om de uitspraken van de SGP te rechtvaardigen.
Heidelberger Catechismus Zondag 4: "Wil God zulke ongehoorzaamheid en afval ongestraft laten?"
Neen Hij, geenszins; maar Hij vertoornt Zich schrikkelijk beide over de aangeboren en werkelijke zonden, en wil die door een rechtvaardig oordeel tijdelijk en eeuwiglijk straffen; gelijk Hij gesproken heeft: "Vervloekt is een ieder die niet blijft in al hetgeen geschreven is in het boek der wet om dat te doen." (Galaten 3:10).
De bezoldiging der zonde is de dood, maar de genadegift Gods is het eeuwige leven, door Jezus Christus onzen Heere (Rom. 6:24)
Dit lijkt mij genoeg om de uitspraken van de SGP te rechtvaardigen.
Van harte mee eens. Hier mag je een ieder persoonlijk op aanspreken. Maar je kunt je afvragen of je een bestuurlijk college hier ook op aan kunt spreken. Het is wel een rechtspersoon in onze samenleving maar niet iets wat voor God verantwoording af moet leggen (tenminste niet in die samenstelling). In wezen kan een college hier dus weinig mee en ligt er zeker geen oorzakelijk verband tussen hun bestuur en de genoemde zaken.
JPG,
ik denk dat als je mijn posts hier op het forum doorlees, dat je dan dat bericht tegen mij niet gepost had.
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt.
Dat God je mag ontdekken in Zijn Recht en liefde
Zijn Recht: Dat we zondaar zjin en niet voor Hem kunnen bestaan.
Zijn Liefde: Dat Hij juist zulk een zondaar in Christus in genade wil aanzien
dat bedoelde ik
Ik kan schrijven wat ik wil, de dominee kan preken zo als hij wil, maar God zal het moeten gebruiken om het aan ons hart te zegenen.
En dat we ons moeten bekeren is een plicht die we niet kunnen vervullen omdat we zondaar ZIJN !!!
ik denk dat als je mijn posts hier op het forum doorlees, dat je dan dat bericht tegen mij niet gepost had.
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt.
Dat God je mag ontdekken in Zijn Recht en liefde
Zijn Recht: Dat we zondaar zjin en niet voor Hem kunnen bestaan.
Zijn Liefde: Dat Hij juist zulk een zondaar in Christus in genade wil aanzien
dat bedoelde ik
Ik kan schrijven wat ik wil, de dominee kan preken zo als hij wil, maar God zal het moeten gebruiken om het aan ons hart te zegenen.
En dat we ons moeten bekeren is een plicht die we niet kunnen vervullen omdat we zondaar ZIJN !!!