Sinds 2002 is politiek niet saai meer !!
Geinteresseerd in politiek of niet, niemand kan er meer omheen! De media schreeuwen je al 10 maanden de namen van politici, ruzieende fracties en nieuwe partijen toe.
Kom vrijblijvend naar de politieke avond in Gouda, met boeiende sprekers en mogenlijkheid om al je vragen over de politiek anno 2002 ( en daarvoor) af te vuren en beantwoord te krijgen:
Hierbij wil ik iedereen uitnodigen voor een boeiende avond in Gouda:
DV Maandag 4 November 2002
KABINETSCRISIS
Is " nieuwe " politiek nog geloofwaardig?
Met :
# de Haagse proppenschieter Menno de Bruijne ( SGP voorlichter )
# Addy de Jong : Politiek journalist van het RD
Avondvullend programma:
! Recente politieke ontwikkelingen van de laatste weken bezien vanuit de Media.
! Pauze met koffie en fris!
! Vragenuurtje, vuur uw vragen af op de haagse propjesschieter Menno de Bruijne
! Discussie forum met de sprekers enSGP fractiemedewerker Wim Verwij
aanvang: 19.30 uur
Plaats: gemeenschapsruimte
Graaf Jan van Nassauschool. Steynpad 1 te Gouda
JONG en OUD van harte Welkom
Vind je Politiek Saai? kom dan naar deze avond om je te ove
He, SGPeetje, dat is stereoreclame, deze staat ook al ergens anders. En als je opwindende politiek wil moet je bij de LPF gaan, want daar worden felle discussies gewoonlijk afgewisseld met vechtpartijen en dergelijke... dat houdt je wel scherp tijdens vergaderingen :,
Zo van:
'Geachte aanwezigen, ik wil deze vergadering openen.'
'Nou, daar ben ik het dus ff helemaal niet mee eens, in de geest van Fortuin!'
Klabam! Schop! Tackel!
'Dames en heren, het volgende agendapunt is blablabla'
Zo van:
'Geachte aanwezigen, ik wil deze vergadering openen.'
'Nou, daar ben ik het dus ff helemaal niet mee eens, in de geest van Fortuin!'
Klabam! Schop! Tackel!
'Dames en heren, het volgende agendapunt is blablabla'
en dan draait het niet om vlammende presentaties of weet ik wel niet meer wat jij graag ziet. ( rotte tomatenderrie en zo om mee te gaan gooien)
mar gaat het om 1 ding:
GODS Woord , Gods Wet en Gods Getuigenis
in het politike en maatschappelijke leven!
Thats SGP:in:in:in:in:in:in:in:in:in:in
mar gaat het om 1 ding:
GODS Woord , Gods Wet en Gods Getuigenis
in het politike en maatschappelijke leven!
Thats SGP:in:in:in:in:in:in:in:in:in:in
:in:in:in:in:inOrigineel geplaatst door Rens
De SGP heeft, helaas, de schijn tégen als het gaat om spetterend politiek bedrijven om zo de christelijke beginselen te verankeren in de nederlandse politieke arena én de maatschappij!
Het mag van mij wel wat vlammender allemaal!
Groet, Rens (Géén SGP-stemmer) :,
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Heb je wel een beetje gelijk in Rens. Al die CDA, VVD, LN, LPF, LNP (en wat er nog meer voor afko's zijn) kreten over normen en waarden en helderheid in straffen van bijv. zinloos geweld zaten al lang in het SGP-gedachtengoed. Op een of andere manier is het de SGP niet gelukt dat te exploiteren (om te zetten in zetelwinst) en anderen groei(d)en als kool.
Hopelijk lukt het de SGP bij de komende verkiezingen zich goed te profileren, we willen wel [minimaal ;-) ] die derde zetel erbij natuurlijk. Met een derde SGP-er komt er meer kwaliteit in de kamer bij dan met een extra CDA-er. Inhoudelijk zit het met Vd Vlies en Vd Staaij wel goed. Nu nog die zetelwinst!
limosa
Hopelijk lukt het de SGP bij de komende verkiezingen zich goed te profileren, we willen wel [minimaal ;-) ] die derde zetel erbij natuurlijk. Met een derde SGP-er komt er meer kwaliteit in de kamer bij dan met een extra CDA-er. Inhoudelijk zit het met Vd Vlies en Vd Staaij wel goed. Nu nog die zetelwinst!
limosa
Het grote probleem is dat SGP de normen en waarden op de Bijbel grond!
Andere partijen (ik bedoel geen CU) niet of veel minder en daarom halen ze meer stemmen en zetels! Men wil de normen en waarden niet bepalen aan een boek maar als mensen samen erover bepalen.
Ik hoop op een derde zetel maar meer zit er zeker niet in!
Andere partijen (ik bedoel geen CU) niet of veel minder en daarom halen ze meer stemmen en zetels! Men wil de normen en waarden niet bepalen aan een boek maar als mensen samen erover bepalen.
Ik hoop op een derde zetel maar meer zit er zeker niet in!
Les 1 in de politiek: ruil je lijsttrekker slechts in als de oude niet genoeg (stemmen) trekt.
't Is ontzettend zuur voor Veling, maar het is echt goed dat hij weggaat. En in de CU moet niemand meer suggereren dat boodschappen doen op zondag niet zo'n groot probleem is. Het gevaar wordt dan dat je kiezers 2 kanten opgaan: dan kan ik net zo goed CDA stemmen, zegt de ene helft. En de andere helft gaat dan toch maar SGP stemmen.
't Is ontzettend zuur voor Veling, maar het is echt goed dat hij weggaat. En in de CU moet niemand meer suggereren dat boodschappen doen op zondag niet zo'n groot probleem is. Het gevaar wordt dan dat je kiezers 2 kanten opgaan: dan kan ik net zo goed CDA stemmen, zegt de ene helft. En de andere helft gaat dan toch maar SGP stemmen.
Van de Vlies stond knap mooi op een foto in terdege (tja ik ben op wegwijs geweest). Dat is uitstraling, op zo iemand wil ik wel stemmen :o).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ho even Madtice....Origineel geplaatst door Madtice
Ik ben het niet met je eens dat les 1 in de politiek is dat je niet van lijsttrekker moet veranderen. Balkenende kwam er ook relatief laat bij en is toch premier geworden.
Daar ben ik het niet mee eens. Balkenende kwam er wel later bij maar niet zo laat als Fortuin... En zijn premierschap heeft hij ook te danken aan de handelswijze van de LPF die alles voor de verkiezingen effe aan het schudden bracht. En de PVdA even in een kwaad dachlicht stelde. Zodat zij flink in moesten leveren.
Maar ik deel wel mee in mijn mening dat de SGP van de Vlies op 1 moet laten staan, Hij is een man met een naam en kennis. Niet om Van der Staay af te kraken maar Van de Vlies geeft iets meer vertrouwen.
Gegroet Kuifje
Ps. Ga misschien ook wel naar die avond in Gouda. Wie kan ik daar tegenkomen?????
[Veranderd op 1/11/02 door Kuifje]