Balkenende en het regeringsbeleid

Plaats reactie
BOELY

Balkenende en het regeringsbeleid

Bericht door BOELY »

Lieve mensen, vinden wij het allemaal geen geruststellende gedachte dat Jan Peter Balkenende minister president is van ons Nederland? Ik vind dat Balkenende veel meer vertrouwen en rust uitstraald dan Kok! Hoe denken jullie over onze Nieuwe Minister President?

[Veranderd op 3/8/02 door Billy]
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Och Kok had ook wel iets van dat geruststellends. Hij was toch een minister president voor alle :# Nederlanders?

Beter was gezegd voor bijna alle Nederlanders.

En Balkenende? Laten we het afwachten echter het belangrijkste in deze is ook het gebed. Ik belijd zelf in deze mijn schuld. Laten we ook deze regering opdragen aan Gods genadetroon, immers een gezegde zegt 'bidt en werkt'.

P.S. Boely welkom terug
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Daphne

Bericht door Daphne »

Ik vind het fijn dat Nederland weer terug is gekomen bij het CDA. Ik heb alle vertrouwen op Balkenende, hij straalt wel iets uit! :+ Ik ben ook overtuigd dat Balkenende een zeer begaafd man is voor deze positie.
Bij Balkenende is de kans dat er zomaar iets doms uitfloept erg klein. Hij heeft heel goed door wat hij zeggen moet en wat niet. Ik denk ook inderdaad dat we onze nieuwe regering "mee moeten nemen" in ons gebed!

Groetjes

:bou::bou::bou::bou::bou::bou::bou::bou:
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Dit kabinet houdt nog geen jaar stand en heeft het meest a-sociale beleid van de afgelopen 10 jaar. Veel christelijks heb ik er nog niet in gezien. En zeker niet over dat zogenaamde 'rentmeestersschap' van de CDA.
Balkenende OP ZICH is een prima premier, alle vertrouwen in.
Billy

Bericht door Billy »

(uitgzonmderd etisch beleid) PERFECT BELEID!!!!!

- wao aanpassing BRAVO!
- criminaliteitsaanpak BRAVO
-justitieel apparaat BRAVO!

- LANDBOUW BRAVO!! ( RJ, hier is zeker wel sprake van goed rentmeesterschap, echter geen sprake van "" alle macht aan de milieufriks"")

- ASIELBELEID BRAVO!

't is alleen te hopen dat ze waar maken wat er allemaal wordt gezegd!

enne.. wat betreft de lagere klassen en sociale minderheden!:

Laten de diakonieen ( die zeker in de gerf. gezindte. bakken met geld hebben) hun taak maar weer eens serieuzer nemen en dat gevoed door ONS RIJKE chrsitenen en refo's.

Overheids-onafhankelijk maken perfect! iedreeen moet hard werken voor zijn centen als hij dat kan, kan hij dat om diverse redenen niet is het niet ALLEEN de taak van de overheid maar ook van de NAASTEN om de zorg op te nemen van de arme en zieke. ( ps hoeveel vrijwiligerswerkers komt men tekort??, jajaj a ze wuillen allemaal centjes verdienen die getrouwde vrouwen, maar er zijn andere zorgtaken weggelegd in deze maatschappij voor mensne die tijd over hebben)

tís te hopen dat Balkenende de club bij elkaar kan houden maar het beleid heeft mijn steun ( nogmaals except het christelijk -etiekverhaal)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Fenomeen

Bericht door Fenomeen »

Kijk, ik ben er als SP-er niet zo blij mee, zacht uitgedrukt.
Ik kan het niet sociaal noemen.

Maar vind je het geen schijnoplossingen?
Ik zal het proberen uit te leggen:
Bv op de punten criminaliteit, justitie, vreemdelingenbeleid enz

Wat bereik je met harder optreden als je niet bij de basis begint ? (jeugdzorg, signalering op scholen enz, ik moet zeggen dat ik dit soort dingen nauwelijks terugzie)

Hoe gaan we al die regels daadwerkelijk controleren?
Justitie komt nou al handen te kort en ik kan ook nergens uit afleiden dat dat anders gaat worden.

Wat gebeurt er met de illegalen?
Op papier zie ik allerlei maatregelen die in eerste opzicht zinnig lijken maar bij nader inzien helemaal niet zoveel voorstellen in de praktijk.
Even praktisch (ik doe het even heel kort door de bocht): We hebben ongeveer 100.000 illegalen.
Mogelijkheid 1: we zetten ze allemaal eruit
Mogelijkheid 2: een generaal pardon

Punt 2 is van de baan en hoe zien we punt 1 dan?
Moeten we dan vanavond in de 4 grote steden mensen op gaan pakken met een niet-blank uiterlijk?
Het klinkt dom, dat geef ik zelf toe maar zo moet je het toch zien in de praktijk?

Dat zie ik ook niet gebeuren met als gevolg dat Nederland (lees: de arme wijken in de 4 grote steden) met de ellende blijven zitten.

Papieren afspraken zeggen mij dus niet zo veel.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben :P
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik denk dat het strengere beleid wel werkt. Als het om assielzoekers blijkt dat goed te werken want deze trent was al ingezet door het vorige kabinet en nu hoor en lees ik dat de instroom van assielzoekers naar Nederland de afgelopen tijd behoorlijk is gezakt. Kijk door het strengere beleid wordt Nederland ineens niet meer een aanlokkelijk land om heen te vluchten .(vluchten? ik denk dat het vaak economische vluchtelingen zijn)
De mensen die nu aanwezig zijn daar kan je niet meer onderuit, dan had de regering maar vlotter moeten zijn met uitzetten, mar na een verblijf san 5 jaar en soms veel langer kan je mensen niet meer het land uitzetten. Maar probeer wel zoveel mogelijk die inkomende stroom in te dammen en dan werkt een zeer streng beleid heel goed.
an3sdej

Bericht door an3sdej »

Jelle ga eens inhoudelijk op de kritiek van Fenomeen in?
BOELY

Bericht door BOELY »

Ik vind aan de ene kant wel dat Kok er voor alle Nederlanders geweest is. Iedereen mag toch doen wat hij wil. Wij hebben onze kerken, scholen enz. enz. De homo's hebben hun huwelijk, de hoeren hun bordelen ga maar door! Iedereen mag doen en laten waar hij zin in heeft. Dat het geen goede zaak is, is een ander verhaal maar ik heb toch wel het idee dat Kok er voor alle Nederlanders geweest is. Maar wat ik minder vond is dat Kok zijn laatste uurtjes van zijn presidentschap wijde aan het slecht maken van het nieuwe kabinet. Hij heeft er niets van terecht gebracht en dan moet hij zonodig even het nieuwe kabinet afkraken!
madelief

Bericht door madelief »

Ik vind de nieuwe regering echt very but....................................
Ze willen de spaarloonregeling afschaffen, stelletje :?:?:?:? minder fijne mensen.
En verder de ziektekosten omhoog gooien, pffffff geloof ik op de verkeerde mensen gestemd.
Nee ik vind niet dat ze het goed doen.
Wie kan het beter...............
Leendert

Bericht door Leendert »

zal ik ze maar overnemen ?
madelief

Bericht door madelief »

Als je het beter kan dan graag..................
Plaats reactie