Henk Westbroek stopt met politiek

Billy

Henk Westbroek stopt met politiek

Bericht door Billy »

Henk Westbroek ( Leefbaar Utrecht/ Leefbaar Nederland, DJ en zanger) zegt met bijna zekerheid te weten om te stoppen met zijn politieke carriere.
Dit heeft hij vanaf zijn vakantie-adres in Nice meegedeelt.

""ik zit hier met een dochter die zich afvraagt wanneer haar vader misschien ook word doodgeschoten"" Ik wil niet in zo'n klimaat in nederland in de politiek zitten.

Stelling:

Henk Westbroek laat zich van zijn zwakke kant zien en piept er nu makkelijk tussenuit.

wat vinden jullie van zijn opstelling???
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Ben het met de stelling eens.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Als wij nu eens in dezelfde situatie zaten als Henk Westbroek?

Wat zal jij doen als je verschillende keren bent bedreigt met de dood? Als je een dochter heb die zich steeds afvraagt wanneer haar papa wordt neergeschoten? Als een naaste collega en vriend is neergeschoten en dat ze jouw van dezelfde dingen beschuldigen? Wat zou jij doen?

Toch begrijpelijk dat hij zich terug trekt en de druk niet meer aan kan?
Jelle

Bericht door Jelle »

Sinds wanneer is Henk Westbroek bedreigd?
Ik ben het met Billy eens, volgens mij vindt hij het een goede aanleidng om te stoppen met iets waar hij toch al de capaciteiten niet voor had.
We moeten wel oppassen dat we nu niet achter elke politici een moordenaar gaan zien.
Ondanks dat we allen hevig geschokt zijn.
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Ik ben het volkomen met Kridje eens.

[Even terzijde: waarom toch altijd dat oordelen over anderen?]

Wij weten niet of dhr. Westbroek wel/niet is bedreigd, dus Jelle, je vraag vind ik niet erg netjes.

Wij weten ook niets van zijn innerlijke beslommeringen na de aanslag.
Mijnheer Westbroek is een sociaal bewogen, gevoelig man, ik vind het niet meer dan verstandig dat hij zich terugtrekt. Dat is altijd beter dan dat hij zijn angst gaat overschreeuwen in politiek geblabla.

Hij heeft toch ook de zorg voor zijn gezin, net als alle andere politici dat hebben. Ik denk dat in Den Haag ieder voor zich moet uitmaken of hij in de politiek wil blijven, of niet. Dat is niet zwak, slap, of wat dan ook, dat is respect hebben voor je eigen gevoelens en ook voor die van een ander. Een mens onderdrukt z'n gevoelens al vaak genoeg. Wanneer iemand bang is, gaat hij zich ook anders gedragen en ik denk dat dat ook zijn weerslag zal vinden in de samenleving.

Ik vind dat dit persoonlijke kwesties zijn , waarover een ander niets heeft te oordelen. Laat die Westbroek, als hij daar de behoefte aan heeft.

Groet, Peet
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door P.Paape
Ik ben het volkomen met Kridje eens.

[Even terzijde: waarom toch altijd dat oordelen over anderen?]

Wij weten niet of dhr. Westbroek wel/niet is bedreigd, dus Jelle, je vraag vind ik niet erg netjes.

Wij weten ook niets van zijn innerlijke beslommeringen na de aanslag.
Mijnheer Westbroek is een sociaal bewogen, gevoelig man, ik vind het niet meer dan verstandig dat hij zich terugtrekt. Dat is altijd beter dan dat hij zijn angst gaat overschreeuwen in politiek geblabla.

Hij heeft toch ook de zorg voor zijn gezin, net als alle andere politici dat hebben. Ik denk dat in Den Haag ieder voor zich moet uitmaken of hij in de politiek wil blijven, of niet. Dat is niet zwak, slap, of wat dan ook, dat is respect hebben voor je eigen gevoelens en ook voor die van een ander. Een mens onderdrukt z'n gevoelens al vaak genoeg. Wanneer iemand bang is, gaat hij zich ook anders gedragen en ik denk dat dat ook zijn weerslag zal vinden in de samenleving.

Ik vind dat dit persoonlijke kwesties zijn , waarover een ander niets heeft te oordelen. Laat die Westbroek, als hij daar de behoefte aan heeft.

Groet, Peet
Inderdaad Peet.

Ik kan me goed voorstellen dat de emotionele druk erg groot is.

Zijn jullie er rouwig om dat Henk Westbroek de politiek verlaat?
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik ben niet rouwig dat westbroek vertrekt maa het is voor mij een slappeling.
Als heel de politiek op deze wijze opstapt zitten we binnenkort helemaal zonder gemeenteraad, zonder regering, en loopt de boel vast.
En als er wordt opgestapt geeft dat wel aan dat terreur of bedreiging dus werkt.
En zodoende krijgt anarchie de overhand in Nederland.
Ik zou in elk geval zeker niet in mijn schulp kruipen om dat soort geteisum wat dergelijke dingen overhoopt haalt.
Misschien zij wij als oude garde daarin meer in onze eer aangetast om voor dergelijk laag spul op te stappen.
Jongens als men dat deed in Israel hadden ze nu geen parlement meer gehad.
Als in de oorlog de ondergrondse zo in hun schulp was gekropen voor alle bedreiging en gevaar wat ze liepen dan had niet nu in vrijheid kunnen leven.
Ik ben dan wel oud maar zeker strijdvaardig en ik laat me voor mijn vaderland voor de democratie door niets en niemand in een hoek drukken.
Daarin ben ik voorstander van de harde lijn, maar dat schijnt bij onze jongeren toch jammer genoeg minder te zijn. Men stapt liever op en gaat dan maar stil in een hoekje zijn wonden zitten likken inplaats van ten strijde te trekken.
Nee luitjes het opstappen van Westbroek is voor mij en blijft voor mij een laffe daad en een teken dat in tijden van noor dat je het vaderlandse schip vroegtijdig verlaat en overgeeft aan de vijand.
Misschien erg scherp allemaal uitgedrukt, maar ik hou nu eenmaal niet van slapjanussen.
Voor vrijheid en democatie heb je als het moet je leven over en als was het maar dan dat mijn kinderen en kleinkinderen in vrijheid zouden kunnen leven. Zo hebben velen in de tweede wereldoorlog hun leven gegeven voor de vrijheid en zijn niet als een slapjanus op de vlucht gegaan.
Ik maak me echt kwaad als ik van zulk een slap gedrag hoor.:sne
BOELY

Bericht door BOELY »

Tja, als je je bedreigt voelt, waarom dan blijven? Je mag jezelf toch niet moetwillig in gevaar begeven?
Jelle

Bericht door Jelle »

Het is een kwesie van mentaliteit Boely, je bent een vent of je bent geen vent. maar wijken voor geweld, bedreiging of terrorisme, dat nooit en te nimmer.
Aan slapheid gaat Nederland ten onder.
Billy

Bericht door Billy »

ik geloof nooit dat dit de ware reden van henk westbroek is.
ff wat anders:
Vond trouwens de visie van henk westbroek op de moord maandagavond op radio 1 wel heel goed verwoord door hem.

Hij was echt super-serieus
In nette bewoording lag hij de vinger wel op de zere plek.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door Billy
ik geloof nooit dat dit de ware reden van henk westbroek is.
Wat is volgens jouw dan wel de reden?
bloob

Bericht door bloob »

Origineel geplaatst door Jelle
Het is een kwesie van mentaliteit Boely, je bent een vent of je bent geen vent. maar wijken voor geweld, bedreiging of terrorisme, dat nooit en te nimmer.
Aan slapheid gaat Nederland ten onder.
Ja, maar je zal maar in zo;n situatie zitten. Ik bedoel: jij en ik hebben lekker praten vanaf ons veilig plekje natuurlijk... Trouwens, alstie dan toch geen vent is, is het maar beter dattie opstapt ja. :D
Jelle

Bericht door Jelle »

He Bloob ik ben het met je eens dat het in deze omstandigheden maar beter is dat hij opstapt. want aan zulke figuren heb je niks.

Maar wel zeg ik, kijk eens in de tweede wereldoorlog, hoeveel mensen hebben in het verzet gezeten en hun leven gewaagd voor de vrijheid van Nederland en hoeveel zijn er daarbij wel omgekomen, als deze mensen dat niet hadden gedaan hoe was het dan afgelopen?
En ik op mijn veilige plekje, ja vaak genoeg vind ik dat jammer, Als ik jonger geweest was en meer kennis had gehad dan had ik me zeker opgegeven voor het leger en had ik bij veel zaken ingezet willen worden.
Zelfs nu nog om maar wat te noemen, de oorlog op de Balkan als ik hoorde hoe mensen daar afgeslacht werden dan kookte mijn bloed dat de Navo daar niet voldoende en snel genoeg ingreep. Wie riepen allemaal na de tweede wereld oorlog dit nooit meer en we laten het steeds weer opnieuw toe en we kijken lijdelijk toe.
Neem Israel, als ik kon en mocht dan zou ik mijn leven willen inzetten om voor hun vrijheid te vechten, en zo zijn er meer zaken.
Ik vind dat we moeten staan voor de taak van de vrijheid van ieder mens en dat zullen we moeten verdedigen ondanks alles. bedreiging, oorlog of moord we zullen ons daartegen moeten verzetten, desnoods met gevaar voor ons leven maar onze kinderen en kleinkinderen en hoever ons geslacht nog moge doorleven, moeten in vrijheid kunnen leven.
Dat is staan voor vrijheid en democratie.
;)
Billy

Bericht door Billy »

Westbroek houdt politiek voor gezien. Hij heeft er geen sin meer an.....................

Uitgegeven: 3-6-2002 13:36

UTRECHT - Na een maand bedenktijd heeft Henk Westbroek maandag besloten te stoppen met de politiek. Hij is het politieke klimaat, waarin politici steeds vaker bedreigd worden, zat. De oprichter van Leefbaar Utrecht legt zijn fractievoorzitterschap maandagavond neer.

Het komend half jaar blijft Westbroek nog zitting houden in de gemeenteraad, onder meer om zijn opvolging te regelen. Daarna is hij definitief weg.

[Veranderd op 4/6/02 door Billy]

P.Paape

Bericht door P.Paape »

Ach Billy,
Laat 'm lekker, als 'ie d'r geen sin meer an heeft. Ieder heeft z'n eigen weg te gaan, z'n eigen keuzes te maken. Westbroek kiest hiervoor. Jij (als je in een politieke zetel had genesteld) misschien iets anders.

Peet
Plaats reactie