Internetsparen

Gian

Internetsparen

Bericht door Gian »

Sinds enige tijd staat ons noodrantsoen op een postbank-internetrekening.

Helaas is de rente al meer dan een half procent gezakt in nog geen half jaar.
Nu zie ik zo hier en daar advertentie's waar ze 3,3 % beloven.
Is dat wat?
Zijn bijvoorbeeld alle aanbieders te vertrouwen vanwege één of ander keurmerk, wat zijn de ins - outs, voor of nadelen ect. ect.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
refo

Bericht door refo »

Kijk of het erkende banken zijn. Als dat zo is is je geld gedekt tot (ik dacht) 20000 euro. Dat betekent: gaat je bank op de fles dan krijg je toch je geld. Van de andere banken.

Ik weet alleen niet hoe je bewijst dat je geld had, als de website van de bank uit de lucht is en je niet in de boekhouding van de failliete bank voorkomt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
David J

Bericht door David J »

Houd het toezicht van De Nederlandsche Bank ook geen toezicht op de administratie in? Dan zou DNB dus een kopietje hebben waarop dat soort zaken na te gaan zijn.

Weet iemand dat?
Gian

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door refo
Kijk of het erkende banken zijn. Als dat zo is is je geld gedekt tot (ik dacht) 20000 euro.
Wanneer is een bank erkent?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
refo

Bericht door refo »

--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gian

Bericht door Gian »

Dit is een financieel adviesburo, die je geld hier beleggen.
Die staat niet in de lijst. KLopt, het is een belgische bank.
En nu?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Dit is een financieel adviesburo, die je geld hier beleggen.
Die staat niet in de lijst. KLopt, het is een belgische bank.
En nu?
Is die 0,paar procent echt relevant voor je......? Pas er voor op om voor een paar tientjes (als dat zo zou zijn) per jaar meer risico te gaan lopen.

Let ook op de secundaire voorwaarden. Hoe makkelijk kan je overboeken, etc.

Op spaarbeleg krijg ik (tot 50.000euro) 2.8%. Prima rente onder die voorwaarden.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
MS

Bericht door MS »

Gewoon bij de ASN bank gaan sparen:

4% rente, en nog goed voor milieu e.d. ook!

Als je eens wil vergelijken (geldt trouwens niet alleen voor sparen):
http://www.independer.nl
ahuibers

Bericht door ahuibers »

Ik heb de bonus-rente rekening van de postbank. je moet dan wel een groei hebben van 10 procent. bij elkaar geeft dat 3,6 % geloof ik.
limosa

Bericht door limosa »

ik heb 3% (dacht ik) bij de Rabo, volgens mij moet je je niet blind staren op de rentetarieven maar daarnaast vooral ook de voorwaarden vergelijken
ahuibers

Bericht door ahuibers »

Oorspronkelijk gepost door limosa
ik heb 3% (dacht ik) bij de Rabo, volgens mij moet je je niet blind staren op de rentetarieven maar daarnaast vooral ook de voorwaarden vergelijken
Ik ben daarom ook heel blij met de postbank.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door ahuibers
Volgens mij geeft de Postbank 3,10% en dan moet je het saldo 10% per jaar laten groeien. Zó geweldig vind ik dat bepaald niet.
Gian

Bericht door Gian »

Postbank gaf 3.2
Nu krijg je nog maar 2.9 mits je het geld een jaar laat staan. Anders krijg je nog maar 2,7

Als ik bij independer 4 % vang, is dat een verschil van 1.3
Leuk meegenomen als je er niks voor hoef te doen.
(En dat is meer dan een tientje Pim.....;))
ahuibers

Bericht door ahuibers »

Oorspronkelijk gepost door ahuibers
Volgens mij geeft de Postbank 3,10% en dan moet je het saldo 10% per jaar laten groeien. Zó geweldig vind ik dat bepaald niet.
Als je de actie's goed in de gaten houd verdien je veel meer.

Ik heb 2 keer een mobiele telefoon gehad.
een rugzak en een wekker enz.
minstens 4 van deze dingen per jaar!!

En ik heb er nog echt wat aan ook!
limosa

Bericht door limosa »

maar die spaarvormen met 4% hebben volgens mij allemaal als nadeel dat je een minimale hoeveelheid moet sparen of dat je moet betalen om het geld van de rekening af te halen, da's voor mij een reden om daar niet voor te kiezen
Plaats reactie