rauter
rauter
Ik weet niet hoe je het spelt, ik ken alleen de uitspraak. Het apparaat is bedoelt om met zijn twee-en tegelijkertijd op verschillende computers te kunnen internetten via ADSL. Welke is er aan te bevelen?
ws. grapje want rauter is een duits persburo, Herman bedoelt ws router [spreekt het inderdaad uit als rauter] :thuOorspronkelijk gepost door Pied
:bu
Ik heb d'r niet zoveel verstand van, maar type 40-45 zou ik niet nemen.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Als je ook onderling via de router bestanden wilt overpompen en spelletjes spelen die veel bandbreedte vreten (dus de router ook als hub/switch gebruiken), dan moet je letten op kwaliteit.
Als je m alleen maar wilt gebruiken om meerdere pcs aan de ADSL te hangen, zou ik gewoon de goedkoopste nemen...
Als je m alleen maar wilt gebruiken om meerdere pcs aan de ADSL te hangen, zou ik gewoon de goedkoopste nemen...
Volgens mij is er wat spraakverwarring. Om meerdere PC´s aan het internet te koppelen heb je een modem nodig, een router en een switch. De modem maakt kontakt met internet, de router zorgt ervoor dat je met z´n allen van één verbinding gebruik kunt maken en de switch koppelt de apparaten aan elkaar. Als je alleen PC´s wil koppelen is een switch genoeg, als je ook wil internetten moet je dus ook een modem-router (zit vaak in 1 doos soms zelfs inclusief de switch) aan de switch hangen. Ik zou een modem-router met ingebouwde firewill nemen, voegt weer wat veiligheid toe aan je netwerk. Hier thuis gebruik ik een Draytek modem-router-switch, werkt tot nu toe probleemloos. Als je meerdere PC´s wil koppelen kun je ook nog wireless gaan. Werkt ook goed. ´k Heb hier een 3Com accesspoint met een centrino-laptop, beveiliging is dan wel lastiger dan met een CAT5-netwerk.
Als je wil hobbyen kun je nog een oude PC nemen met twee netwerkkaarten en een softwarematige router. Er zijn Linux-oplossingen die op één diskette passen.
Als je wil hobbyen kun je nog een oude PC nemen met twee netwerkkaarten en een softwarematige router. Er zijn Linux-oplossingen die op één diskette passen.
:stu :stu het is idd. geen rauter maar reuters. :stu :stuOorspronkelijk gepost door Pied
Nee, Rauter was de Duitse rijkscommissaris en Höhere SS- und Polizeiführer in Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog.
En ik dacht aanvankelijk serieus dat Herman het daarover wilde hebben (tot bleek dat ik bij de rubriek PC en internet terecht kwam). Dus ik kon het even niet laten...
:!
Met vriendelijke groet, Egbert.
Ik heb een airport Extreme stationnetje, waarmee ik draadloos kan internetten. Op dit moment heb ik daar 2 Mac's en een PC en morgen nog een PowerBook van Mac er op aangesloten. Een mooi nieuw PowerBook 15 inch scherm met Superdrive 80 gigab. schijf. Bluetooth techn. en overal draadloos te gebruiken. Op alle PC kunnen we tegelijk internetten.
De nieuwe PowerBook is maar 2 cm hoog gemaakt van licht aluminium en weeg maar 2,1 kg.
Handig om mee te nemen.
Maar Airport kan ik iedereen aanbevelen.
De nieuwe PowerBook is maar 2 cm hoog gemaakt van licht aluminium en weeg maar 2,1 kg.
Handig om mee te nemen.
Maar Airport kan ik iedereen aanbevelen.
airport Extreme is goed ding Jelle! Maar da's voor de Mac hé . . . Volgens mij kun je ze alleen instellen met een Apple, andere kunnen er daarna wel op aansluiten. Ik had er bijna één gekocht maar ik wil een paar programma's op de laptop draaien die op de Mac dan toch weer niet zo willen, een zwaar programma in VirtualPC zag ik niet zo zitten. Daarom toch meer een M$-Intel apparaat.
Als je van plan bent om adsl te bestellen, dan kan je het beste een MultiPC modem nemen, zit je ook niet met extra bonnetjes en garantie ofzo. En die modem werkt perfect! (spreek uit ervaring)
Zelf hebben we de ethernet variant, werkt ook goed. Gewoon een hub/swich op aansluiten. En bij elkaar helemaal niet duur.
Zelf hebben we de ethernet variant, werkt ook goed. Gewoon een hub/swich op aansluiten. En bij elkaar helemaal niet duur.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman