Venijnig 'Microsoft' mailtje (met virus)

Plaats reactie
Lecram

Venijnig 'Microsoft' mailtje (met virus)

Bericht door Lecram »

Ik kreeg zojuist dit mailtje binnen:

From: Microsoft <security@microsoft.com>
Subject: Use this patch immediately !

Dear friend , use this Internet Explorer patch now!
There are dangerous virus in the Internet now!
More than 500.000 already infected!

------------------------------------------------------

Gelukkig onderschepte Norton de virus die eraan zat. Het lijkt 'echt', maar je PC wordt er dus wel mee besmet.

Afbeelding
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

hET MOET NIET GEKKER WORDEEN MET DIE VIRUSSEN.
Lecram

Bericht door Lecram »

Het gemene is dat die lui van goedgelovige, onwetende mensen misbruik maken. Het lijkt echt, maar als je weet dat Microsoft de patches niet op deze manier aanbiedt, dan weet je ook dat dit niet anders dan een virus kan zijn.
Alle onbekende bestanden die eindigen op .exe, .txt, .vbs, .scr, .bat enz. zijn voor 99% virus bestanden. Maar ze kunnen ook voorkoemn in .doc en .xls bestanden (Word en Excel).

Gebruik dus een goede geactualiseerde virusscanner (want anders ben je gewoon errug dom, het is al veel vaker gezegd)
Mart01

Bericht door Mart01 »

Kheb tegenwoordig last van een computer die vastloopt, meestal als ik met OE werk. Bovendien doet mijn internet verbinding het vaak erg slecht. Ik gebruik Windows ME, en kan dus niet door de bekende worm geraakt worden.

Het nieuwste virus, of het zoveelste bewijs dat we voortdurend genept worden door Microsoft???????
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Waarschuwing!

--------------------------------------------------------------------------------

Virus 'Gibe'

Er is een nieuw virus actief, dat zich onder meer voordoet als een e-mail van Microsoft met een bijgevoegde software update. Als je de "update" installeert, installeer je eigenlijk het virus.

Microsoft verstuurt echter nooit updates of andere software per e-mail ! Open daarom niet het bijgevoegde bestand. Als je windowssysteem minder goed actueel gehouden is ( via windowsupdate.microsoft.com ) dan kun je direct geïnfecteerd raken als je de e-mail opent (dus zonder de bijlage te openen).

Een 'breekje' van Breekijzertje
capricornus

Bericht door capricornus »

Een diepgaand effectief programmaatje voor mensen zonder Norton vind je op http://vil.nai.com/vil/stinger/. Het past op een flopietje. Het werkt echt.
WinME is niet foolproof, en no fool mag zomaar een email-attachment opendoen met het geloof dat de engelen Gods je zullen beschermen van een wormpje of een heus Trojaans paard.
limosa

Bericht door limosa »

welkom capricornus!

Leuk dat je er bent en hier en daar wat post.

Probeer wel een beetje voorzichtig met de Naam van God om te gaan. Want in je post hieronder maak je oneigenlijk gebruik van Zijn naam en da's geen goeie zaak.
capricornus

Bericht door capricornus »

Jij schreef onlangs : Als je een kind van God ben kun je je in de wereld van de topsport niet thuisvoelen, die zal je ontvluchten! Topsport heeft alleen de sporters, de commercie en weet ik veel wat nog meer maar zeker niet God en Zijn eer in het oog. Mocht je je zonder twijfels daarover in de topsportwereld thuisvoelen dan is er inderdaad iets verschikkelijk mis met je geloof, om niet te zeggen: dan geloof je gewoon niet, dan denk je het hooguit.

Ik antwoord met je eigen woorden : Probeer wel een beetje voorzichtig met de Naam van God om te gaan. Want in je post maak je oneigenlijk gebruik van Zijn naam en da's geen goeie zaak.

Hou je geloof dus maar als levend water en niet als een StarWar-zwaard. Water is soepel, is verfrissend en verwarmend, verzachtend en helend.
limosa

Bericht door limosa »

een StarWar-zwaard

een WAT ?

In de topic waar je die quote uit hebt gehaald had je iets verder moeten lezen. Daar heb ik ergens geschreven Ik begrijp niet dat het nodig is om dat uit te leggen op een forum dat "Om Sions Wil" heet.
Plaats reactie