Tot nu toe zijn mijn ervaringen zeer :mad2: beroert

wat zijn jullie ervaringen met windows XP.
Ik overweeg om terug te gaan naar windows '98
Omdat linux gewoon een waardeloos pakket is, gigantisch incompatable, en minstens even instabiel als windows. Tevens zijn er zeer veel patches en upgrades beschikbaar, alleen veel slechter toegankelijk dan al die patches en updates voor windows.Gebruiker van WIN98/WIN2000, maar ook van Linux/Unix.
Wanneer jullie zo klagen over Windoows, waarom stap je dan niet over op Linux?
Is Linux soms gebruikers onvriendelijk....?
Hier wil ik even op ingaan. Allereerst kan je niet zeggen dat Linux slecht is of incompatible, Linux is slechts een kernel, net zoals in Windows kernel32.dll. Het je het over de kernel Linux met de bijbehorende paketten zoals GNU utilities (ls, cp, mv enz.), het X Windowing System en een Destop Enviroment zoals KDE, dan spreek je over GNU/Linux.Omdat linux gewoon een waardeloos pakket is, gigantisch incompatable, en minstens even instabiel als windows.
Sorry, maar ik vind dit nogal grote onzin. Als ik mijn systeem wil updaten typ ik "apt-get update && apt-get upgrade" in, en mijn hele systeem is weer up-to-date, met alle programma's die ik geinstalleerd heb. Nog een feit: Microsoft heeft toegegeven dat de updatefuncties van de distributie Mandrake eenvoudiger en beter zijn dan Windows.Tevens zijn er zeer veel patches en upgrades beschikbaar, alleen veel slechter toegankelijk dan al die patches en updates voor windows.
Ik ben het hier niet mee eens. Van oeverloos graven is bij mij nooit sprake geweest, integendeel, GNU/Linux is het best gedocumenteerde besturingssysteem dat er bestaat!Als er iets niet werkt, moet je oeverloos gaan lopen graven in allerlei nieuwsgroepen en forums in de hoop dat er iemand een fix voor geschreven heeft.
Niet waarInstallatie van linux is een regelrechte ramp, en het is meer waarschijnlijk dat je het niet dan dat je het wel aan de praat krijgt.
Sorry, ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar het aantal virussen voor GNU/Linux is nog op één hand te tellen! Bovendien is het ook zo dat deze virussen persé als root moeten worden uitgevoerd om te werken. En root draaien op je systeem doe je natuurlijk nietEn wat je in een ander topic noemde dat er geen virussen voor zijn, ook dat is al vet achterhaald. Er zijn inmiddels zeer veel virussen voor beschikbaar (ok, minder dan voor windows, maar dat is omdat het ook veel minder gebruikt wordt als windows)
[sarcastisch]Kortom, 1 advies, blijf zover mogelijk bij linux vandaan.
En om geflame voor te zijn, ik heb zeer ruime ervaring met linux om zeer veel verschillende systemen, en weet dus exact waar ik over praat.
Ik ben het ermee eens dat Microsoft met XP eindelijk eens een goede Windows-versie heeft neergezet, maar XP komt naar mijn bescheiden mening niet eens in de buurt van de power en eenvoud van Unixen zoals Linuxzelf al weer enige tijd windows XP draaien, en ben daar echt enthiosiast over. Ok, je moet wel ergens rond de 30 Mb aan updates van internet halen, maar dat gaat allemaal volledig automatisch, en is dus ook voor de leek een fluitje van een cent.
Naast windows 2000 is XP zeer zeker de beste windows so-far.