Amicitia / BETER-UIT / Kompas-Tours / Avanta / Daniel / HBGJ

Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Amicitia / BETER-UIT / Kompas-Tours / Avanta / Daniel / HBGJ

Bericht door Billy »

Ben eens benieuwd wie er ervaring heeft met een ""reisgezelschap"" of kampvakantie.

En waarom kiezen jullie juist voor die ene reisorganisatie en waarom juist niet die andere?

Kom in deze topic met je ervaringen Kritiek, toffe vakantievrienden, leuke en minder-leuke gebeurtenissen etc. etc.

:bou::bou::bou::bou::bou::bou::bou::bou:
:cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ik kies voor de HGJB. Uiteraard omdat de jongeren daar uit de gereformeerde bondsrichting komen en ik daar goede ervaringen mee heb gehad. Een hele gezellige groep met even zo goede leiding en er wordt op zo'n vakantie ook nog aan bijbelstudie gedaan en dagopeningen en sluitingen. Prima sfeer daar, kies dus voor HGJB!:-
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Hoi,
ik ben dit jaar voor het eerst met een Daniel-kamp meegeweest en dat is me goed bevallen! Mijn zusje ging al járen mee en van haar hoorde ik positieve verhalen.
Het is een heel fijn kamp geweest! We hebben veel discussies gehad, gezongen, lange wandelingen gemaakt, excursies en uiteraard de bijbelstudies. De sfeer was goed! Het is echt aan te bevelen.
:thu
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Als deelnemer 1 keer met Daniel mee geweest, 2 keer met Amicitia en 1 keer met Avanta.

De laatste keer was met Avanta en is mij best bevallen. Echt aan te raden! Met weinig en eenvoudige middelen een schitterende vakantie waarin ook een gedeelte avontuur zit. Het is tenminste niet zo voorgekauwt als bij andere vakantie! Je kan van alles meemaken en van alles tegen komen. Het is gewoon een uitdaging die je een keer moet hebben meeggemaakt.

Met Amicitia was het ook leuk alleen de uitdaging is er niet. Verder hebben ze geen reizen waar ik van hou en nog niet ben geweest.

Daarnaast probeer ik jongeren op Danielkamp een leuke tijd te geven. Dit jaar voor de 2de keer.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

zou leuk wezen.

open dan ff een nieuwe topic
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Tuurlijk komt er een reisverslag voor het forum, alleen even geduld. Misschien is het verstandig als ik dat gewoon bij het onderwerp 'Schotland' zet. Laat iedereen onder de naam van zijn vakantieland zijn verslag zetten zodat het geordend is. Dus onderwerp openen met naam vakantieland en als het onderwerp er al is dan gewoon je verslag erbij plaatsen.
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

Origineel geplaatst door kridje

De laatste keer was met Avanta en is mij best bevallen. Echt aan te raden! Met weinig en eenvoudige middelen een schitterende vakantie waarin ook een gedeelte avontuur zit. Het is tenminste niet zo voorgekauwt als bij andere vakantie! Je kan van alles meemaken en van alles tegen komen. Het is gewoon een uitdaging die je een keer moet hebben meeggemaakt.
En zo is het maar net. Ik ga in september voor de zesde keer met Avanta op reis.
Da's pas vakantie!!!!:,:,:,
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Avanta?? Nooit van gehoord, waar gaat dat precies vanuit als ik vragen mag?
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Website van Avanta.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

zal eerst even zeggen dat ikzelf weinig ervaring heb met georganiseerde reizen. Na 1 x met Danielkamp en 1 x met een amicitia reis had ik het wel gezien. Ik hou niet zo van die vaste programm's aflopen.

Ik ging liever zelfstandig met een groepje vrienden of familie on holiday.
achetraf denk ik dat een reis in de avantastijl me wel beter zou hebben bevallen. Maar goed.. ik heb nu eenmaal die tijd gehad....

wat ik hier eens wil vragen: aan de avantagangers? wat is nu de kick en uitdaging van dit soort reizen.

Onlangs sprak ik iemand die vele malen met Avanta was meegeweest maar nu een nieuwe soortgelijke organisatuie had ontdekt. nl. schotanusreizen. zie ook http//www.schotanusreizen.nl
De manier van reizen van Avanta vond hij geweldig, maar nog beter bij Schotanus.

Hij zei: Zonder aan de stijl van de reizen ( lowbudget, avontuurlijk en de niet-toeristische plekken in de wereld bezoeken) af te doen was de kwaliteit en organisatie bij Schotanus stukken beter. je zag MEER van het te bezoeken land en had wel iest meer comfort zonder het avontuurlijke er af te halen.

het schijnt zo te zijn dat zowel Avanta als Schotanus min of meer dezelfde reizen aanbieden.

Zijn er bij jullie die ook ervaring hebben met Schotanus?

avontuurlijke vakantiegroeten van

BILLY

[Veranderd op 7/8/02 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door Refojongere
Avanta?? Nooit van gehoord, waar gaat dat precies vanuit als ik vragen mag?
Avanta is niet aan een kerk verbonden. De eigenaren gaan naar de Ger. Gem. De groep bestaat gemiddeld voor 95% uit mensen uit de gereformeerde gezindte.

Een doel van hun is wild kamperen. Dat wild kamperen maak het ook erg mooi want je weet nooit waar je 's-avonds staat. Dit is 1 van de mooiste kanten van Avanta. Een voorbeeld; in Schotland sliepen we de ene nacht in een oude schuur, andere nacht langs een meer en dan weer aan de Atlantische oceaan bij een mooie baai met helder zand en schitterend water. Kortom het avontuurlijke is erg mooi.

Ik denk dat het verschil met Schotanusreizen is dat alles iets beter is georganiseerd.

En Billy je kan nog makkelijk mee! De maximale leeftijd van alle-leeftijden is 56 jaar als ik het goed heb. Dus je kan nog makkelijk mee. Of opa nog mee kan weet ik niet!
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door Refojongere
Avanta?? Nooit van gehoord, waar gaat dat precies vanuit als ik vragen mag?
Avanta is niet aan een kerk verbonden. De eigenaren gaan naar de Ger. Gem. De groep bestaat gemiddeld voor 95% uit mensen uit de gereformeerde gezindte.

Een doel van hun is wild kamperen. Dat wild kamperen maak het ook erg mooi want je weet nooit waar je 's-avonds staat. Dit is 1 van de mooiste kanten van Avanta. Een voorbeeld; in Schotland sliepen we de ene nacht in een oude schuur, andere nacht langs een meer en dan weer aan de Atlantische oceaan bij een mooie baai met helder zand en schitterend water. Kortom het avontuurlijke is erg mooi.

Het is ook een uitdaging om met de middelen die je heb er een mooie vakantie van te maken. Verder is de groep nooit groot (onze groep 18; dit is maximale!) dus zijn er erg leuke contacten onder elkaar.

Ik denk dat het verschil met Schotanusreizen is dat alles iets beter is georganiseerd.

En Billy je kan nog makkelijk mee! De maximale leeftijd van alle-leeftijden is 56 jaar als ik het goed heb. Dus je kan nog makkelijk mee. Of opa nog mee kan weet ik niet!
Jelle

Bericht door Jelle »

Kijk daar heb je het al, opa is nu 56 jaar en 7 maanden, dus valt gelijk al weer af.
Je merkt wel dat wanneer je ouder wordt dat er steeds meer dingen voor je gesloten worden, tot aan de disco toe:,:,:,
Of hebben we daar tegenwoordig een refodisco voor:$:bu ik vraag het maar
rotweiler

Bericht door rotweiler »

Voor de refo`s wel, naar het schijnt. En sommige noemen Bolle ook een refodisco, maar die vergelijking vind ik niet opgaan. Maar goed, daar moet je je tegenwoordig ook legitimeren als ze erom vragen. Wat de maximum leeftijd is weet ik niet. Misschien kom je er nog binnen.
Reizen zijn er genoeg. Ga je met alle leeftijden. Als het een beetje avontuurlijk is, gaan er ook meer `jongeren` mee.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Hoera hoera voor onze Opa! :bou::bou::bou::bou::bou::bou:

Reizen met een Avanta-plus symbooltje hebben een miximum leeftijd van 59 jaar! :bou::bou::bou::bou::bou:
Plaats reactie