Bewegen op basis van ritme

Majorca

Bewegen op basis van ritme

Bericht door Majorca »

Op de PABO De Driestar in Gouda kan men een vak volgen geheten "Bewegen op basis van ritme".

Het valt me idd op dat kinderen het fijn vinden om op basis van ritme te bewegen. Ik zag het pas bij een meisje, op de maat van de muziek (geeneens popmuziek), heel natuurlijk.

Toch denk ik dat het in bevindelijke kringen een beetje "not-done" is.

Moet hier niet een nadere bezinning op komen?
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
Op de PABO De Driestar in Gouda kan men een vak volgen geheten "Bewegen op basis van ritme".

Het valt me idd op dat kinderen het fijn vinden om op basis van ritme te bewegen. Ik zag het pas bij een meisje, op de maat van de muziek (geeneens popmuziek), heel natuurlijk.

soms soms soms begrijp ik je. Maar meestal niet.

als dat wordt gedaan gaat er een hele zuil naar de haaien. Dat gebeurt nooit natuurlijk. dansen is fout, punt uit.
Daphne

Bericht door Daphne »

"Bewegen op basis van ritme" mjah noem het dan gewoon dansen.

Niets verkeerds aan!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door jacobdansen is fout, punt uit.
:,:! ik overweeg mijn posting te verwijderen :$
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
nicname

Bericht door nicname »

Sorry, hoor, maar dit vind ik echt weer een Majorca-komkommertijd- posting. Ik moet hier hard om lachen :,:,

Dan mogen kinderen ook niet meer 'twee emmertjes waterhalen doen'..

Hahaha, dat valt allemaal gewoon onder zangspelletjes, man. Meen je dit nu serieus, want dan hou ik even op met lachen.:D

even ter info...Die lessen volgde ik zo'n zeven jaar geleden ook en ze waren superleuk!:!:stu
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door nicname

Sorry, hoor, maar dit vind ik echt weer een Majorca-komkommertijd- posting. Ik moet hier hard om lachen :,:,

Dan mogen kinderen ook niet meer 'twee emmertjes waterhalen doen'..

Hahaha, dat valt allemaal gewoon onder zangspelletjes, man. Meen je dit nu serieus, want dan hou ik even op met lachen.:D

even ter info...Die lessen volgde ik zo'n zeven jaar geleden ook en ze waren superleuk!:!:stu
nou, ik ben er dus juist voor dat hier positieve aandacht voor is.
Maar wat wil jij nu zeggen: kinderen wel, volwassenen niet? Dat is idd ook een optie. Misschien wel een goede. Volwassenen moeten tenslotte leren om hun lijf in bedwang te houden.
Jongere

Bericht door Jongere »

heeeeeeeee
kijk nou
majorca is weer terug!
inclusief al zijn topics. :!

Helaas hebben wij in onze kerk niet zoveel ruimte voor beweging met het orgelspel; hoewel alleen het bovenlichaam bewegen ook een optie is. Dan stuiten we natuurlijk wel op het probleem dat dit rytmisch bewegen met bovenlichaam bij vrouwen door hun hoeden ernstig belemmerd wordt; zo veel te meer daar vele hoeden in onze gezindte (want daar gaat deze discussie toch over) aanzienlijke vormen hebben. Dan komen wij vervolgens bij de vraag of we voor deze tijdelijke rytmische bewegingen met de muziek mee de hoed niet mogen afzetten, maar dit stuit weer op ernstige bijbelse bezwaren. Al met al een zeer actueel en bepratenswaardig punt!
nicname

Bericht door nicname »

Misschien zit daar wel wat in ja. Kinderen hebben het in zich om te bewegen op muziek en bedoelen er verder niets mee.

Tja, valt wat voor te zeggen.
Daphne

Bericht door Daphne »

Ik proef alweer dat dit bewegen helemaal richting de evo-hoek wordt aangedreven (of heb k t mis?!)

Persoonlijk vind ik hossen en hupsen op christelijke muziek niet gepast, laten we 't op niet eerbiedig houden. Maar, wat dacht je van de blije afrikaanse gezichten die tot eer van God zingen, klappen en zelfs dansen. Tuuuuuuuuuurlijk, het is cultuur, deze mensen bewegen toch al soepeler, en kunnen beter dansen!

Afbeelding

Stel dat je zou zeggen... bewegen (op Godsdienstige) muziek is fout... wat moet je aan met je standpunt: Ja maar in Afrika hoort het.... en wat moet je dan met David die huppelde voor de ark?!
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Er lijkt me niets mis met bewegen op muziek, dansen zoals u wilt.
Bij dansen kunnen we ook denken aan sensueel bewegen op goddeloze muziek met het doel de sexuele lusten op te wekken. Dat lijkt me verkeerd, maar zodra daar geen sprake van is, is het niet per definitie fout.
Hetzij dat we eten, hetzij dat we drinken, doe het tot eer van God. ...maar 't vrome volk un U verheugd, zal huppelen van zielevreugd, daar zij hun wens verkrijgen. (tot eer van God dus.)
:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Oorspronkelijk gepost door Daphne:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u
Zag ik je er nu bij huppelen? :,
goed gezien :o:o:o:o:o:o:o:bo:bo:bo:bo:bou::bou::bou:
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Kwestie van cultuur lijkt me... in Afrika doen ze niet anders dan huppelen om een trommel
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Plaats reactie