Vakantie Marokko?

kridje
Contacteer:

Vakantie Marokko?

Bericht door kridje »

Wie is er weleens op vakantie geweest in Marokko of een land dat erop lijk?

Ik ben namelijk van plan om aankomende zomer naar Marokko te gaan maar ik wil eigenlijk eerst meer weten over wat ik kan verwachten.
Pied

Bericht door Pied »

Een mooi land, misschien wel wat erg heet om er in de zomer heen te gaan. Het noorden is minder veilig dan het midden en zuiden. Geniet zowel van natuur en cultuur, die allebei meer dan een bezoek waard zijn. Verder krijg je door Marokko te bezoeken een iets betere kijk op je Marokkaanse landgenoten.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Als ik deze reis ga doen dan brengen we de meeste tijd door in de Hoge Atlasgebergte. We bevinden ons bijna heel de vakantie op 2000 m hoogte. Daarom is het volgens Amarant reizen heel goed te doen. Het is een wandelvakantie door de woonomgeving van de Berbers.

Voor dergene die meer willen weten over deze reis; kijk dan op Reis Marokko
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Leuk ja, Marokko. Volgensmij is het daar wel "veilig", maar wat maak je er van dan? een Cultuur vakantie? of Natuur? of doe je van alles wat?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Jelle

Bericht door Jelle »

Ha Kridje, kijk eerst eens een weekje rond in Gouda in de wijk Oosterwei, kost minder en je waant je ook in Marokko.:D:D:D

Neemt niet weg, marokko ben ik nooit geweest, wel heel wat keren in Turkije geweest en net wat pied ook al gezegt heeft, je krijgt een andere kijk op de Turken en in jou geval op de Marokkanen.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oh, er zijn genoeg plekjes waar meer buitenlanders wonen, dan Nederlanders.

Miss world bijvoorbeeld (Goddelozer iets kan ik niet verzinnen) van een paar jaar geleden, kwam niet uit Turkije, maar uit Almelo...... zucht.....

Maar de cultuur van Marokko lijkt me ook héél leuk...
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ha Kridje, kijk eerst eens een weekje rond in Gouda in de wijk Oosterwei, kost minder en je waant je ook in Marokko.:D:D:D

Neemt niet weg, marokko ben ik nooit geweest, wel heel wat keren in Turkije geweest en net wat pied ook al gezegt heeft, je krijgt een andere kijk op de Turken en in jou geval op de Marokkanen.

:, (om welk stuk moet ik het meest lachen?! ) :,:!
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Tja Jelle je ben nog steeds even ...!!!! Je weet wie het zegt.

Rick, het is hoofdzakelijk een wandelvakantie in de Atlasgebergte. Daarnaast ook een dag of 2 in een stadje. Wandelvakanties vind ik zelf heel erg leuk. Vaak in Zwitserland gedaan, Pyreneeen en nu wil ik wat verder kijken. En tja als leraar heb je in de zomer genoeg tijd!
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Als je leraar wordt, doe je dat toch om de vakanties :P
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Als je leraar wordt, doe je dat toch om de vakanties :P
Meester Marsman misschien wel! :P:D

Trouwens waarom ga je niet mee? :eur

Oeps vergeten je ben nog geen 19 dus je mag niet mee.

[Aangepast op 23/2/04 door kridje]
Jelle

Bericht door Jelle »

Een vakantie in Marokko staat bij mij ook nog eens op het lijstje Kridje.
Door veel Marokkaanse collega' heb ik al vaak advies gekregen om eens in arokko te kijken en van hen die er geweest zijn, die kwamen altijd zeer enthousiast terug.
Er is natuurlijk ook veel aan oudheden te bezichtigen maar ook de natuur is bijzonder mooi.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Een vakantie in Marokko staat bij mij ook nog eens op het lijstje Kridje.
Door veel Marokkaanse collega' heb ik al vaak advies gekregen om eens in arokko te kijken en van hen die er geweest zijn, die kwamen altijd zeer enthousiast terug.
Er is natuurlijk ook veel aan oudheden te bezichtigen maar ook de natuur is bijzonder mooi.
Die oudheden liggen nu plat. Net een aardbeving geweest daar. Meer dan 20 doden.
Pied

Bericht door Pied »

Van deze aardbeving hebben ze in de omgeving waar Amarant heen gaat geen last, Marrakech ligt een flink eind naar het zuiden.
't Lijkt me voor een echte bergwandelaar als jij een prachtige reis. Dan moet je wel weten dat je zo'n echte bergwandelaar bent, ik zou er niet van uit gaan dat je dat wel bent, omdat je hier ook weleens een paar kilometer door de weilanden loopt. Maar wie de Alpen of Pyreneeen al eens bij warm weer 'betreden' en dat ook nog steeds leuk vond, zal hiervan zeker enorm genieten. Want reken maar dat het er warm en woest is.
Nadeel van deze reis lijkt mij, dat je lange tijd in een klein deel van Marokko bent. Dat deel zie je dan wel heel goed, maar als je van het type bent dat zegt: "Nu ben ik in Marokko geweest, volgende keer een ander land graag", dan mis je toch het merendeel van dit land. En dat is ook de moeite waard.

Verder vind ik de prijs erg hoog. Dat kan echt veel goedkoper!
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Wat IS dat: Marokko?????

enerzijds de integratie van deze lui aan de kaak stellen (net als die van de turken), om dan vervolgens daar op vakantie gaan???

Nee, zo bleek zie ik er ook weer niet uit zeg!!!

Rens

:,:,:,:, De ene Marokkaan is de andere Marokkaan nog niet Rens. Het zijn soms net Nederlanders, ook niet allemaal slecht, hoewel er wel slechte tussen zitten.

[Aangepast op 24/2/04 door Jelle]
Plaats reactie