Zweden!

Plaats reactie
marsm104
Contacteer:

Zweden!

Bericht door marsm104 »

Jaja, het is bijna zo ver... Rick gaat naar Zweden!

We bezoeken oude buren van ons, die ruim 10 jaar naast ons hebben gewoond, en nu al weer 2 jaar in het schone land wonen. We hopen donderdagochtend héél vroeg te vertrekken, en ook volgende week donderdag weer te komen.

Dat betekent dus dat ik er een weekje niet ben (jullie blij ;) Rick is er niet ;) ) en zal ik tzt wel een kort verslagje/foto's posten
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Tirzah

Bericht door Tirzah »

Leuk! Fijne tijd toegewenst!
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Rick is dus al weg... Wat zullen ze bij de aldi blij zijn!!;)

Rick goeie vakantie!
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Hallo allemaal,

Kort reisverslagje:

Donderdagochtend om een uur of 4 ‘s ochtends vertrokken uit het mooie Ommen. Na nog even getankt te hebben, in Hardenberg, zijn we in een ruk doorgereden naar Puttgarden, en daar zijn we op de boot gegaan. Na 55 minuten reed onze Ford Focus Denemarken in. Dat kleine landje ben je zo door, en na 2 uurtjes kwamen we dan ook al aan bij de volgende boot. Die overtocht was tussen Denemarken en Zweden en duurde slechts . Helsiner en Helsinborg heet dat daar. En zo reden we om 12.15 Zweden in. We moesten naar Strangnas, wat vlakbij Stockholm is. Nou lijkt Zweden misschien niet zo groot, als bijvoorbeeld Frankrijk, maar het viel nog wel tegen. We moesten nog wel dik 600KM voordat we op de plaats van bestemming waren. En die 600KM (Stockholm) is nog maar 1/3 van Zweden (afstand tot noordkaap). In totaal hebben we 1070KM gereden, en dat in 15 uur. Reken hierbij ook dat we in totaal ca. 2 uur op de boot hebben gezeten, en nog diverse stops hebben gemaakt waaronder de mac J. In Zweden was het superrustig op de snelweg, en we konden dan ook constant 120~130 rijden. Ideaal. Uiteindelijk kwamen we rond zeven uur de camping op.
Daar aangekomen hebben we onze spullen uitgeladen, en hebben we bij onze buren nog wat gegeten en gedronken. Zoals wel duidelijk was, we gingen naar onze oude buren toe. Bengt en Agnetha Forsberg. Deze mensen hebben ruim 10 jaar naast ons gewoond, en wonen nu weer in Zweden. Hun staan met hun caravan op een camping, waar ze gedeeltelijk beheerder van zijn. Wij staan hebben op die camping een huisje gehuurd en wonen daar voor een weekje. ‘s Avonds zijn we lekker op tijd naar bed gegaan. Einde daar was dan het einde van dag een.

De volgende ochtend (Vrijdag) werden we met z’n allen rond een uur of 9 wakker en hebben rustig ontbeten. Nog wat dingen opgeruimd en dergelijk. We waren van plan het stadje in te gaan, en het plaatselijke kerkje te bezoeken, maar daar waren ze bezig met het orgel, dus was het gesloten. We hebben toen maar wat rondgelopen in het winkelcentrum en nog op een terrasje gezeten. Nadat we naar de supermarkt geweest waren, hebben we ‘s avonds de barbeque aangestoken en hebben een lekker kippenpootje en wat worstjes gegeten. Ja, dat was het wel voor dag twee…

Zaterdagochtend begonnen we weer om een uur of 9. Na ontbijt en verdere rituelen zijn we om 11.15 in de auto gestapt en zijn we richting een kasteel gereden. Oorspronkelijk is het hele gebouw in het jaar 1100 gemaakt, maar nu is de puinzooi gerestaureerd en hangt er de grootste portretten (schilderijen) verzameling van heel Zweden. 100 jaar geleden werd het kasteel nog gewoon bewoond, en dat kon je ook nog wel zien, aan sommige luxe. Het kasteel was opzich wel leuk, maar die schilderijen zeiden mij niet veel. Toen we het gebouw uitgingen, hebben we nog een bord patat met een worstje geteten. Heerlijk in het zonnetje gezeten. Op de achtergrond hoorden we het geluid van een stoomtrein. Het was een toeristisch treintje te zijn, en we zijn daar ook meegeweest. Het ritje duurde 45 minuten. Was wel grappig.

En zaterdagavond zit Rick op het Compaq laptopje een verslagje te typen van wat er tot nu toe gebeurd is. Het laptopje is trouwens van onze buurman, die via GPRS draadloos verbinding kan maken met het internet. Ideaal en de snelheid is met 115kbit best redelijk. Helaas haal je dat niet in de caravan, maar buiten is het wel errug koud. M’n ouders en de buren zitten nu in de voortent te rummikubben onder het genot van een wijntje uit Nederland. In Zweden is de drank schreeuwend duur, dus hebben we maar wat van dat spul meegenomen uit Nederland. Foto’s sturen lukt nog niet echt, want er zit geen diskettestation in deze laptop en aangezien mijn camera alleen met floppy’s werkt, zal je nog even moeten wachten op de foto’s. De foto’s die we op de camping zullen maken, kan ik ook wel in tekst omschrijven. We slapen in een geisoleerde blokhut, met wc-tje en keukentje. Meubels van de IKEA en een stapelbed. Leonie slaapt op een los bed, en m’n ouders op zo’n IKEA zit-lig bank. Vanuit het huisje hebben we uizicht op een meer. Het schijnt het grootste meer van Zweden te zijn, maar 600 meter verder is de overkant al te zien. Nou geloof ik het ook wel, want via een uithoek kan je het meer “uitvarenâ€
Matthijs

Bericht door Matthijs »

nog een fijne tijd dan, op die 55+ camping, haha...

Groeten!
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Ahh.. Je zit in Zweden, ik dacht al, zou'die straf hebben.....:pu

:,
limosa

Bericht door limosa »

leuk hoor, zo'n reisverslag

Zweden is een mooi land, veel plezier daar verder
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Rick schreef: gisteravond was het ‘sommerfesst’ het feest van de lente

Daar weten we alles van. (zie topic satanisten in actie)

Heb je nog om een boom gedanst.
;)
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit

Heb je nog om een boom gedanst.
;)
:bu:bu:bu:bu:bu:bu helpt dat dan???:t
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik ben weer terug!

Oja, en dat sommerfest: aan het meer hadden ze kampvuren (denk aan het paasvuur) en later op de avond nog vuurwerk. Zelf hebben wij gezellig rummikub gedaan die avond :!
Daphne

Bericht door Daphne »

Welkom terug Marsmannetje!
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Welkom terug Marsmannetje!
Dankje... :!

Maandag zet ik het verslag (deel 2) wel online...
Plaats reactie